| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Omöjligt att justera höjd på BC coilovers
|
<< 1, 2 6 besök senaste veckan (7760 totalt) |
|
Re:
Japp, jag testade att skruva åt båda hållen med den största rörtången jag kunde hitta samt impregnera gängorna med WD40 men jag kan inte få grejerna att rotera...
Efter lite mer labbande konstaterar jag att om jag tar bort hjälpfjädern så händer det grejer när jag justerar förspänningen!
Nu kan jag med hjälp av förspänningen justera höjden på bilen
Frågan kvarstår fortfarande i mitt huvud varför jag inte kan justera så som det är tänkt. Men det blir väl en fråga jag aldrig kommer få svar på... samt att det känns som att jag ligger väldigt nära botten på dämparen just nu. Jag får ut och kolla lite närmre på det en annan dag. Tack för alla svar
_________________ @ndre@s W1nr0th Yaris GR -21 |
||
|
Hmm den nedre muttern är väl endast till för att låsa gängade
röret i position. det sitter väl innsatsdämpare i benet? denna avgör hur långt ner du kan skruva röret antar jag.. med en kortare dämparkropp får du justera ner röret för å låsa dämparen. fjäderbenet ser ut som nåt universal ben där du har möjlighet att byta dämpare av olika längd men ändå behålla samma fjäderben. det är vad jag tror jag ser. EDIT.. Och så tog jag å kollade ett antal videos på tuban å det är tyvärr så att dina gängor har ärgat fast, för du skall justera upp/ner på nedre muttern och vrida hela gängade röret. lite udda dämpare, kan det vara någon klåpare som bytt dämparkropp å inte fått ihop det å istället svetsat ihop botten?? _________________ peter johansson |
||
|
Re:
Det är lite det jag är rädd för... Självklart testar jag på bilen! När jag sänker ner den så trycks ju fjädern ihop men jag vet inte hur mycket jag har kvar innan dämparen är i botten. Nu kom lite annat i vägen idag men jag ska se om jag kan kika lite på det imorgon _________________ @ndre@s W1nr0th Yaris GR -21 |
||
|
Nu har jag konstaterat att jag har ca 5 cm fjädringsväg kvar innan dämparen bottnar. Om det är för lite eller ej är jag inte rätt man att bedöma.
Dock vet jag att jag ska sätta på däck med aningen högre profil och kommer troligen behöva sänka lite till... _________________ @ndre@s W1nr0th Yaris GR -21 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Omöjligt att justera höjd på BC coilovers
|
<< 1, 2 6 besök senaste veckan (7760 totalt) |