Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Racetech Koenigsegg Direct Drive Transmission | << 1, 2 4 besök senaste veckan (25213 totalt) |
Vi får ju hoppas att det är nåt mer avancerat än en stor frankensteinswitch kopplad till gaspedalen _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
[quote="Andreas Millbro"][quote="ThomasT"]Om jag fattat det rätt så har Regeran alltså bara en växel framåt, och förlitar sig till stor del på el på låga varv. Och så gissar jag att motorn slirar via hydraulkopplingen på låga varv
Dem ger ju 520kw eller ca 700hk, och ett 9kw batteri , det ger väl ca 57sekunders drift på full makaron ? _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
Hehe, jo men jag ville punktera hela argumentet att "då har man bara elmotorer" för det är uppenbart för alla som kört en eldriven bil med mycket kraft att det argumentet är knasigt. Det gäller att ha en bra antispinn också för annars kan man lätt snurra upp hjulen till maxfart på nån sekund eller så... Det finns helt enkelt inget masströghetsmoment. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||
Startmotor också antar jag |
||||||||
En video från 2011 när Fully Charged besöker YASA Motors, dom som Koenigsegg köper sina motorer ifrån.
(inte just den videon men samma typ) http://www.autoblog.com/2011/07/12/v Spola till 2:00 om du inte orkar vänta "To supplement the energy from the combustion engine and to allow for torque vectoring, regenerative braking, extreme drivers response, reverse and energy conversion, there are three YASA developed electric motors. YASA's axial flux motors are extremely power dense and allow for direct drive, making them a key-ingredient for the KDD. One YASA for each rear wheel, giving direct drive - this time electric - and one on the crankshaft, giving torque-fill, electrical generation and starter motor functionality." http://koenigsegg.com/regera/ _________________ Janne Ström |
||||||||
_________________ Magnus Wideman Golf MK8 R PP & Cupra Born E-Boost https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA https://www.instagram.com/faceliftgt |
||||||||
Så där ja nu hajade även jag
https://youtu.be/glf_k4qGBAA
_________________ Janne Ström |
||||||||
Regeran är väl inte främst tänkt för bankörning utan mera av en (fortfarande vrålsnabb) GT-vagn. Knappast nån som kommer och ligga och nöta varv på varv med den tror jag. _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||||
Racetech Koenigsegg Direct Drive Transmission | << 1, 2 4 besök senaste veckan (25213 totalt) |