| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Inför träffar
Lazzat RS Challenge III 15/8
|
<< 1, 2, 3 5278 besök totalt |
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
AL+Bisting+Nicke =
|
||||||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Det är mkt snack och liten verkstad på en del...
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Jodå, jag har mailat. Men då har diktatorn koll då iaf, gött
_________________ Ragnar Burenius
|
||||||
|
Nyanmäld
Ny i detta gäng, som just anmält mig till Lunda på sö. Har inte hunnit åka nåt i år, då jag inte fått bileländet besiktigat förrän i förra veckan, så nu är jag körsugen. Kommer i en Alfa 75 TS, med något omarbetat chassie. Brukar åka på Alfakluibbens banmöten med den, men konbana i sällskap med alla möjliga bilmärken ser jag fram emot!
_________________ Staffan Erlandsson |
||||||
|
Kommer!
Jag tänkte dyka upp och köra lite med Audin. Har aldrig kört RS Challenge förut, men det är alltid kul att testa lite nya saker. Sedan kanske jag drar vidare på eftermiddagen mot Västerås, där det är Audi-träff... |
||||||
|
Re: Kommer!
Ses i mörrn! _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Besiktningen består av att funktionärer kontrollerar några grundläggande punkter på bilen och föraren: Hjälm, heltäckande klädsel, stolsinfästning, bälte, bromsar osv... Inget avancerat mao. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
|
Re: Kommer!
Tvärt om! Den är byggd i huvudsak för att svängas med. Mycket omsorg är nedlagd på chassiet! Har varit och kört med ganska stor framgång i år på Gotland Ring, Mantorp, Falkenberg och Anderstorp. Den enda rakt-fram-racingen som jag kört med Audin i år var på Tullinge (Bilsport EDPS). (Däremot har jag varit och försett mig med Blackrace-tidkort på mina andra bilar, för jämförelsens skull...) Så här i efterhand kan jag dock konstatera att RS Challenge är mer anpassad för mindre bilar. Banan var ju så tight att det fanns inte ett enda ställe på banan där jag kunde trycka gasen i botten... :-( |
||||||
![]() |
Inför träffar
Lazzat RS Challenge III 15/8
|
<< 1, 2, 3 5278 besök totalt |