Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 4644 besök totalt |
Jo, en hittills, omgasning av Trulli. Han blev omkörd av DC i starten och in i Eau Rouge av Kimi samt mitt i bus stop av Montoya. Sedan kom han om Montoya igen i samband med depåstopp. Jag skulle nog bli lite nervös om jag hade Michelindäck på min F1:a... _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Märkligt vad det svänger, ett tag är skomakaren en bit efter och rubens lopp är kört, sen hamnar dom 2:a och 3:a.
|
||||
Ja det måste ju vara tillfällighet att det går så bra för Scuderia Ferrari. Händelserikt idag minsann, kul för Kimi efter ett riktigt skitår.
Ql för Barre med den skitstarten ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Måste säga att det var ett mkt händelsefullt race men
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ //Mikael Olsson, |
||||
Mmm, lite skönt att se att andra biltillverkare äntligen fått tummen ur och lyckats producera en bil som iaf har en chans mot Ferrari. Synd bara att det var Ron Dennis som lyckades.. |
||||
Nu får du vara snäll mot McLaren ![]() ![]() Denna banan passade McLaren, Kimi var på riktigt racing humör och hade turen med sig på denna "bilkrävande" bana. För övrigt så får jag väll vara ensam med att ligga och ha våta drömmar om att få se Toyota högst upp på pallen och Michael Schumacher nedanför den ![]() _________________ //Mikael Olsson, |
||||
Kul att Kimmi äntligen får köra ett helt lopp och dessutom vinna !
Montoya steg ett steg i min bok när han körde om Schumi men tappade sen en drös placeringar när han vände runt Renaulten.....borde nästan fått en drive-thru för det. Bilden på "världens dyraste bilskrot" var juh också intressant...5-6 bilar på fel sida räcket... Jag gissar att det blir några övertidstimmar på Michelin de kommande två veckorna... _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Han dubblade ju iallafall sin omkörningsstatistik för säsongen, även om Trulli såg ut att ha nåt fel. ![]() Angående Mclarens prestande så var den ju klart bra aäven jämfört med andra Michelinstall, men jag undrar om det relativt Ferrari ändå inte beror på däcken, som i Michelins fall verkar något ojämn med väldigt skiftande prestanda under loppet. För att inte tala om den något taskiga hållbarheten... _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
WDC blev helt klart nu och WCC avgjordes i förra loppet. Men det var väl mest formaliteter, för i praktiken var det ju klart för länge sedan. Skönt förresten att mina farhågor för TV-produktionen inte infriades, utan den var riktigt bra. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Öhhh... Jaha???
![]() Man kan ju tycka både det ena och det tredje om Hr Sko, men lustigt nog verkar ingen direkt uppmärksamma att han faktiskt tog hem sin sjunde världsmästartitel igår. Sju segrar! Varav fem i rad! Förutom att han nu rent statistiskt är 40% bättre än någon F1-förare någonsin varit (Ha! Räkna nu formelfanatiker! (double-pun....)) så är det ju inte illa att överhuvudtaget vinna ett VM. Eller är det kanske så att ni tröttnat total på hans framfart och väljer att, som producenterna av tv-sändningarna helt korrekt gjort, bortse från Dojan och istället fokusera på de bakomliggande. Nå. Hur det nu än är med den saken så är iaf jag glad, även om jag får tillstå att det inte riktigt är samma känsla med en mästare "i kostym". Schumacher uttryckte samma sak på presskonferensen efteråt och man kunde tydligt se hans besvikelse över att inte få ta hem VM-guldet stående överst på pallen. Blev lite avslaget liksom. Det visar dock i mina ögon att han har många race kvar i kroppen och att han förhoppningsvis kommer att köra sin hela kontraktstid ut. Vem vet, han kan kanske mäkta med nio VM innan han ger upp... Å andra sidan är ju tio en väldigt trevlig siffra... ![]() ![]() /P |
||||
Jag måste hålla med... Väldigt spännande igår fast glädjen blev lite avslagen iom att han inte vann. ![]() Konstigt hur man fungerar. ![]() Egentligen borde man vara ![]() Forza Ferrari! ![]() ![]() ![]() ![]() Fö. Montoya ![]() ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 4644 besök totalt |