Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Formel 1: Spaa !!
<<   1, 2, 3, 4   >>
4644 besök totalt
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004

Har Skon gjort någon omkörning eller har det räckt med de andras caramboulage och tekniska problem? Gud är Tysk-Italienare...

Täby
Här sen Feb 2003

7-11 skrev:
Har Skon gjort någon omkörning eller har det räckt med de andras caramboulage och tekniska problem? Gud är Tysk-Italienare...

Jo, en hittills, omgasning av Trulli. Han blev omkörd av DC i starten och in i Eau Rouge av Kimi samt mitt i bus stop av Montoya. Sedan kom han om Montoya igen i samband med depåstopp.

Jag skulle nog bli lite nervös om jag hade Michelindäck på min F1:a...

#24, #64, #88
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004

Drömjobbet just nu: Pressansvarig på Michelin

Hoppas de får ihop tillräckligt med folk för att fylla prispallen...

Halland
Här sen Maj 2003

Tredje SC idag... man kan ju tro det är jänke-rejsing.

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Världens dyraste gräsklippare......?

7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004

AndersY skrev:
Jo, en hittills, omgasning av Trulli.

Den sätter jag upp som "tekniskt problem" för Trulli...

Stockholm
Här sen Jun 2004

Hyvvä, Suomi!

Täby
Här sen Feb 2003

Ruggigt vilket varv Kimi gjorde efter återstarten - snabbaste varv i loppet på kalla däck. thumbs up En lucka till Schumi på 2.3 s efter ett varv.

#24, #64, #88
Citera
Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002

Märkligt vad det svänger, ett tag är skomakaren en bit efter och rubens lopp är kört, sen hamnar dom 2:a och 3:a.

Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003

Brunis Minardi var ju en lämplig bromskloss för stackars Button..

Kimi är väl värd en seger, men VM är väl i stort sett klart nu iaf..
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003

JAAA!!!

Fy fan vad skönt att Kimi äntligen fick vinna!

Hyvä Suomi!

Karlstad
Här sen Apr 2003

Ja det måste ju vara tillfällighet att det går så bra för Scuderia Ferrari. Händelserikt idag minsann, kul för Kimi efter ett riktigt skitår.

Ql för Barre med den skitstarten

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Olzon
Vänersborg
Här sen Mar 2004

Måste säga att det var ett mkt händelsefullt race men tycker så otrolig synd om Zonta, han körde som en gud och hade tur med sig nästan ända fram till slutet. Blev lite ledsen, men sådant får man ta. Överlycklig att se Kimi längst upp på pallen, och ännu lyckligare att Schumi blev petad från första platsen!

Linköping
Här sen Okt 2003

olzon skrev:
Överlycklig att se Kimi längst upp på pallen, och ännu lyckligare att Schumi blev petad från första platsen!

Mmm, lite skönt att se att andra biltillverkare äntligen fått tummen ur och lyckats producera en bil som iaf har en chans mot Ferrari. Synd bara att det var Ron Dennis som lyckades..
Citera
Olzon
Vänersborg
Här sen Mar 2004

Citat:
Mmm, lite skönt att se att andra biltillverkare äntligen fått tummen ur och lyckats producera en bil som iaf har en chans mot Ferrari. Synd bara att det var Ron Dennis som lyckades..

Nu får du vara snäll mot McLaren Efter deras katastrof säsong så är det lite rättvisa tycker jag faktiskt, Trots att jag är djupt insnöad Toyota fanatiker
Denna banan passade McLaren, Kimi var på riktigt racing humör och hade turen med sig på denna "bilkrävande" bana.

För övrigt så får jag väll vara ensam med att ligga och ha våta drömmar om att få se Toyota högst upp på pallen och Michael Schumacher nedanför den

Vargön
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Kul att Kimmi äntligen får köra ett helt lopp och dessutom vinna !
Montoya steg ett steg i min bok när han körde om Schumi men tappade sen en drös placeringar
när han vände runt Renaulten.....borde nästan fått en drive-thru för det.

Bilden på "världens dyraste bilskrot" var juh också intressant...5-6 bilar på fel sida räcket...
Jag gissar att det blir några övertidstimmar på Michelin de kommande två veckorna...
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

7-11 skrev:
AndersY skrev:
Jo, en hittills, omgasning av Trulli.

Den sätter jag upp som "tekniskt problem" för Trulli...

Han dubblade ju iallafall sin omkörningsstatistik för säsongen, även om Trulli såg ut att ha nåt fel.

Angående Mclarens prestande så var den ju klart bra aäven jämfört med andra Michelinstall, men jag undrar om det relativt Ferrari ändå inte beror på däcken, som i Michelins fall verkar något ojämn med väldigt skiftande prestanda under loppet. För att inte tala om den något taskiga hållbarheten...

#24, #64, #88
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Tobias Lindell skrev:
Brunis Minardi var ju en lämplig bromskloss för stackars Button..

Kimi är väl värd en seger, men VM är väl i stort sett klart nu iaf..

WDC blev helt klart nu och WCC avgjordes i förra loppet. Men det var väl mest formaliteter, för i praktiken var det ju klart för länge sedan.

Skönt förresten att mina farhågor för TV-produktionen inte infriades, utan den var riktigt bra.

#24, #64, #88
Citera
Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003

Öhhh... Jaha???

Man kan ju tycka både det ena och det tredje om Hr Sko, men lustigt nog verkar ingen direkt uppmärksamma att han faktiskt tog hem sin sjunde världsmästartitel igår. Sju segrar! Varav fem i rad! Förutom att han nu rent statistiskt är 40% bättre än någon F1-förare någonsin varit (Ha! Räkna nu formelfanatiker! (double-pun....)) så är det ju inte illa att överhuvudtaget vinna ett VM. Eller är det kanske så att ni tröttnat total på hans framfart och väljer att, som producenterna av tv-sändningarna helt korrekt gjort, bortse från Dojan och istället fokusera på de bakomliggande.

Nå. Hur det nu än är med den saken så är iaf jag glad, även om jag får tillstå att det inte riktigt är samma känsla med en mästare "i kostym". Schumacher uttryckte samma sak på presskonferensen efteråt och man kunde tydligt se hans besvikelse över att inte få ta hem VM-guldet stående överst på pallen. Blev lite avslaget liksom.

Det visar dock i mina ögon att han har många race kvar i kroppen och att han förhoppningsvis kommer att köra sin hela kontraktstid ut. Vem vet, han kan kanske mäkta med nio VM innan han ger upp... Å andra sidan är ju tio en väldigt trevlig siffra...

/P

www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002

Peter Gutniak skrev:
Öhhh... Jaha???

Jag måste hålla med...

Väldigt spännande igår fast glädjen blev lite avslagen iom att han inte vann.
Konstigt hur man fungerar.

Egentligen borde man vara

Forza Ferrari! thumbs up

Fö. Montoya Mycket talang men ingen kyla och precision. thumbs down

Åland
Här sen Sep 2003

Knappast har väl nån missat att MS vann tlteln.. Men det har ju legat en aning i luften ett bra tag, så det var väl vad alla redan förväntat sig.. Därav bristen på kommentarer kring det.

Formel 1: Spaa !!
<<   1, 2, 3, 4   >>
4644 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande