| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
|
<< 1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 111, 112, 113 >> 69 besök senaste veckan (474550 totalt) |
|
Re:
Gaspedalsmappning valbart på de olika körlägena vore najs _________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Re:
Du kan köra! En nyfiken fråga från en som kört en del hoj (och läst vad man borde göra .
Skulle du inte ha nytta av att köra med lite broms och gas samtidigt? (eller blir modern bil knäpp då?) Vänsterbromsa och ha några % gas innan du släpper upp bromsen. En hoj blir ju gärna lite nervös när det är full broms och sen pang på gasen. Där vill man gärna (vad proffsen gör) bromsa och sen innan du släppt upp helt lägga på pyttelite gas så fjädring är lugn och fin och fästet behålls. _________________ Dan End |
||||||
|
Re:
Har försökt att också köra med lägre tryck varje år men det går ju alltid långsammare då Och sen det där eländiga skulderslitaget som jag har svårt att få bukt med. Jag blir inte klok på det, nu känns det som jag ger upp det där med att pröva lägre tryck. Skumt är det...
_________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Sätt och kikade igenom manualerna för MHD och BM3 för att leta skillnader. De har samma möjligheter med burble, begränsad effekt per växel, avgasflap osv osv. BM3 har inbyggt att flasha GTS-versionen för DCT-lådan som bonus. Och de redigeringsmöjligheter av mapp som finns i BM3 hittade jag inte i MHD-manualen.
_________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Re:
Tack själv Magnus. Ha mycket glädje med den 👍😊 _________________ Kjell-Åke Gustavsson |
||||||
|
Re:
Jag har kört lite så, kanske mest med CSL'en som ju också var tvåpedalig vilket gjorde det enkelt att pröva. Speciellt när det är blött tycker jag det funkar väldigt bra, just det där att man kan göra allt så mjukt liksom. Men när det är torrt så gör jag det väldigt sällan faktiskt. Jag tror det skulle kunna löna sig även i torrt men jag är inte den mest konsekventa stabila fåtillvarjevarvlikaföraren så förbättringen skulle nog drunkna i det allmänna bruset av olika småmisstag ändå. Tror jag Det där lät inte helt logiskt... ja jag kanske skulle göra det mer även i torrt _________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Re: MHD ger också möjlighet till GTS
Hittade inte det på deras websida eller manualen. Ingen av dem verkar ha GTS-mjukvaran för diffbromsen? _________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Kommentarer på det här?
_________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Re:
Inget du behöver bry dig om såvida du inte tänkt byta turbo och nöjer dig med ett vanligt steg 1 eller 2. Jag körde runt 400hk för bana med M135an jag hade tidigare och runt 430-450 för olika rakt på events på original tändstift. _________________ Emil W |
||||||
|
Re:
Hej, Jag har testat att byta tändstift till de NGK SILZKBR8D8S (97506), ingen märkbar skillnad. Är det dags att byta kanske jag hade bytt till dem, annars kört på, det lär fungera utmärkt. _________________ Simon Strandh |
||||||
|
Den kamerapositionen är kul men den kostade mig en gopro när jag körde slalom med 964:an.
Var visst väl närgången på en kon...
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
|
Eftersom det var korta pass så struntade jag i att justera ner trycket, i slutet på den här filmen så hade jag 3 bar i vänster fram vilket antagligen gav det här resultatet just i mitten av däcket
"Äähhh, jag ska ju vara köra som mest en minut till ju"
_________________ Magnus Thomé
|
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
|
<< 1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 111, 112, 113 >> 69 besök senaste veckan (474550 totalt) |

