| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 med R-Stuk
|
22 besök senaste veckan (183826 totalt) |
|
Vi fick aldrig se ljusstakarna- Bild på dem med?
Skönt ifall Du kör enkel lack då man börjar tröttna på alla banracekopior-typ martini och Jägermeister mfl Bra att Du fått inspiration igen. Det var som jag sa då vi talade köp. Det kommer alltid tillbaks och Du har gjort så mycket fint att Du kommer vilja se den klar- i egen ägo *tummen upp* _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||
|
Re:
Hej! Kul att höras vad pratar vi om för ljusstakar??
Den blir som bilden Erik la upp samma förg mörk vinröd
_________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||
Väntas helsvetsnimg och slipning
Hörnet bakom blinkersen finns inte på turbo modellerna som breddar kommer ifrån då dom har blinkersen i stötfångare så fick handknacka den delen 😛 hoppas inte min lackerare robban får allt för mkt att spackla
||
|
Re:
[quote="erikjakan"] adde är upptagen med att svarva julstakar inför jul nu. [/qu
Det är ifs några år sen- men vi har ju inte fått se dem än..... God JUl! _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||
|
Funderade och började malla upp för att göra stötfångare i plåt men blev så mkt lättare att beställa dom i glasfiber ist så order på dessa las
så får vi se hur mkt in passning de blir
||
Tänker att jag ska ha huv emblemet och emblemen i bak i guld sen ha alla lister och anat satin svart pulverlackat
Funderar på att sätta 911 emblemet här va tror ni?
||
|
Kul att se en gammelelva ta form
Det kommer bli riktigt bra med den där vinröda färgen
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
|
Du bygger en så pass extrem bil att 90% inte förstår vad Du gör/skapar. DEet kommer säkert finnas folk som tycker Du "förstör" en fin orginalbil.
En del kommer nog tycka att Du "överbygger" men det behövs folk som knuffar gränser. Jag brukar raka bort emblem mm på mina bilar för att få en Clean look men på en bil så här extrem är det en nice touch för att påvisa släktskapet med en orginalbil men även lite av en käftsmäll. Det var som jag på min första bil med 600 cu.in motor- så satte jag på "307"-emblem på den så den skulle se lite snäll ut. Dock tror jag man ska vara enhetlig på ytbehandlingen på emblem etc _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||
|
Re:
Ja jag håller med dej., har många vänner som tycker en orginalrenovering skulle varit bätre, men. Tror man måste sticka ut lite ibland ') _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||
|
Med tanke på hur många 911:or som RWB hackar kapar sönder och limmar på sina plastbreddare på så är ditt metallarbete att tolka som en kulturgärning. Visst är det trevligt med fina orginalbilar med bevarad patina men när det väl kommit så långt att det ändå måste renoveras så får man göra som man vill.
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
|
Re:
Jag tycker att de är sjukt va rwb tar betalt haha! Och de är rätt fina bilar dom gör de på xD Grejen med den här Porschen var att de va välldigt dålig i skick när jag köpte den och ska man göra en original renovering så tycker jag de ska göras med original. Delar från Porsche och men den budgeten jag hadde då för 5 år sen så fanns de inte möjlighet heller _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||
|
Re:
[quote="adde-porsche" har många vänner som tycker en orginalrenovering skulle varit bätre[/quote] På tal om det... Jag håller bla på med en Karmann GHia som vi placerar på ett Porsche Boxster chassie åt min FV och liknande snack uppstår. Det är bara att GHian vandrat genom flera orginalälskares händer innan den kom hit Ingen av dem orkade ville göra jobbet- Då kan man custa. För 30 år sen byggde jag bilen på bilden nedan. En del liknande diskussioner uppstod bland renrasiga Corvettepuritaner tills de fick reda på att vi gjutit av en kaross och sen byggt ett eget chassie under med det senaste som gick att uppbringa i chassieväg på den tiden (mest Corvette -90-delar).Ett av de roligaste minnen var ändå första gången jag puttrade ur garage ner till den lokala macken för att tanka i inför den första provturen. Då kommer det in en kis på macken och kliver ur sin 911 Porsche,,,går 2 varv runt bilen,,,hukar sig samtidigt som han slår händerna på knäna och utbrister: -"Ja Jäklar!! Nu gråter de väl i Corvetteklubben hahaha!!"
_________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||
|
Re:
men nej då nu har jag lågan uppe i promiss
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 med R-Stuk
|
22 besök senaste veckan (183826 totalt) |