Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Motorjournalen 11/10 20:00
<<   1, 2, 3, 4   >>
6157 besök totalt
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Magnus Thomé skrev:
Intressant det där med responssystem.

Johan-B20 i EVoklubben som var med o la slalomen (och körde osså förstås!) första året Lazzat hade sin slalomcup på Bromma hade responssystem i sin EVo TME. Tänk att ha det på en gatbil liksom. Men det kanske finns olika "pådrag" när man slår på det

Kallas inte det för penisförlängare
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

På det hela ett utmärkt avsnitt, jag störs inte av några cylindrar hit eller dit, tvärtom är det ju rätt roligt att se hur folk hetsar upp sej efteråt. Ilandsproblem...

Jag vill provköra en riktig oallykrossbil! Nån som vet hur det där hemliga 'B B' fungerar?

Stuvsta
Här sen Maj 2004

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

7-11 skrev:
Superswift skrev:
Är det nån som har en Charger och vill byta mot en Mustang?

Jag har en vän som har en Ba-ba-ra-ra-cu-cu-da-da som han ibland vill byta till något annat. Intresserad?

Nä, en Backaruda vill jag inte ha, det ska nog vara en röd 1970 Charger med den hela kromade listen utan mittdelning....

Fast med tanke på hur den bilen uppför sig på vägen så är inte Rejsa rätt forum....

Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Såna där jänkejärn svänger juh också....men mest runt sin egen rollaxel.....

Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Magnus Thomé skrev:

Johan-B20 i EVoklubben som var med o la slalomen (och körde osså förstås!) första året Lazzat hade sin slalomcup på Bromma hade responssystem i sin EVo TME. Tänk att ha det på en gatbil liksom. Men det kanske finns olika "pådrag" när man slår på det

Rullade ju en ganska elak Saab i somras & förra sommaren med responssystem. Mest stripp iofs men den gjorde inte bort sig när den körde slalom på Uråsa heller.

Mvh
Mangan

Maciej Karpinski
Stockholm/Gärdet
Här sen Jun 2003

Trådstartare
JohanR skrev:
Nån som vet hur det där hemliga 'B B' fungerar?
om det är ALS eller Bang-Bang du tänker på så är det lite enkelt förklarat på följande sätt. När föraren släpper gasen i bilen så ändras bränsleblandningen till lite fetare blandning och tändningen fördröjs lite, detta medför att oföbränd bränsleblandning kommer ut i grenröret och när det kommer gnista från tändstiften så antänds blandningen som delvist redan är ute i avgassystemet, dessa explotioner ser till att det är full snurr på turbon hela tiden. Grenrör + turbo mm tar rätt mycket stryk av detta men "det kostar att ligga på topp"
Citera
Maciej Karpinski
Stockholm/Gärdet
Här sen Jun 2003

Trådstartare
Magnus Thomé skrev:

Ja det går att ställa ALS olika agressivt.
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
om det är ALS eller Bang-Bang du tänker på så är det lite enkelt förklarat på följande sätt. När föraren släpper gasen i bilen så ändras bränsleblandningen till lite fetare blandning och tändningen fördröjs lite, detta medför att oföbränd bränsleblandning kommer ut i grenröret och när det kommer gnista från tändstiften så antänds blandningen som delvist redan är ute i avgassystemet, dessa explotioner ser till att det är full snurr på turbon hela tiden. Grenrör + turbo mm tar rätt mycket stryk av detta men "det kostar att ligga på topp"

Tack.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Andrew Petrykowski skrev:

Det är så mycket som kan kallas det så inte vet jag...

Men i slalom med en turbobil så är det väl snarare ett klockrent och effektivt tillbehör!?!!

Tjockholm
Här sen Feb 2003

Magnus Thomé skrev:
Andrew Petrykowski skrev:

Det är så mycket som kan kallas det så inte vet jag...

Men i slalom med en turbobil så är det väl snarare ett klockrent och effektivt tillbehör!?!!

Jo, men du skrev juh själv att det var en gatbil
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004

JohanR skrev:
På det hela ett utmärkt avsnitt, jag störs inte av några cylindrar hit eller dit, tvärtom är det ju rätt roligt att se hur folk hetsar upp sej efteråt. Ilandsproblem...

Jag vill provköra en riktig oallykrossbil! Nån som vet hur det där hemliga 'B B' fungerar?

Håller verkligen med här...hur kan det vara så farligt att säga fel på ett par cylindrar...vi som är intresserade av dylika pjäser vet ju redan och resten struntar väl blankt i hur många det är...Tycker bara det är skönt att se små blunders ibland.. .Ilandsproblem var rätta ordet...

Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003

thumbs up Det enda jag saknade var lite mer medåkning i Hansens bil , men det är jag det. Eloge till till er som knåpar ihop detta program. thumbs up

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Kunta skrev:
thumbs up Det enda jag saknade var lite mer medåkning i Hansens bil , men det är jag det. Eloge till till er som knåpar ihop detta program. thumbs up

Halvlågt monterad kamera framåt (eller inifrån kupen men så man tydligt ser ut) i iaf lite längre sekvenser oklippt hade varit kanon (typ: längs slutet på en raka, ställa upp, genom kurvan, ut på kort raka lite på tvären och så två-tre kurvor till på samma sätt, allt i en enda sekvens det behöver ju inte vara ett helt varv) Det hade jag gillat fast allvarligt talat så minns jag verkligen inte exakt vad vi fick se i körväg och hur långa klippen var. Kul såg det ut iaf

Göteborg
Här sen Nov 2003

jag sommnade på soffan vid 19 och missade hela programmet dumma förkylning thumbs down

hade ju verkligen sett fram mot wiessman roadstern, och inte har jag möjlighet att se reprisen heller

Stockholm
Här sen Jun 2004

Erik Norberg skrev:
jag sommnade på soffan vid 19 och missade hela programmet dumma förkylning thumbs down

hade ju verkligen sett fram mot wiessman roadstern, och inte har jag möjlighet att se reprisen heller

Du missade inget förutom en slakt på ett designkoncept

Njut av en riktig bil istället
Den har garanterat inte automatlåda och plats för golfbaggar.

Göteborg
Här sen Nov 2003

7-11 skrev:

Du missade inget förutom en slakt på ett designkoncept

Njut av en riktig bil istället
Den har garanterat inte automatlåda och plats för golfbaggar.

Bild av liten grön bil

ok får försöka ta mig samman, sluta gråta och torka upp översvämningen från golvet

Vad är det för bil ser klart trevlig ut (jaguar?)[/i]

Stockholm
Här sen Jun 2004

Erik Norberg skrev:
Vad är det för bil ser klart trevlig ut (jaguar?)[/i]

Korrekt. C-type. Uppenbarligen "inspiration" till Weissmann-nissarna

Skåne
Här sen Nov 2002

Efter tio minuters tittande på "Mera Motor" i TV4 Plus nu ikväll, så inser man ändå att Motorjournalen är i fullständigt ohotad ledning
bland motorprogrammen...

I kvällens program var det en riktig - ursäkta uttrycket - klantskalle, som "testade" Audi S4 i ett uruselt reportage...
Lite grodperspektiv och förbiswoooshande på småvägar och sen en konbanekörning som slutade i gräset.
Verkligen meningsfullt och bra... thumbs down

Med tanke på nerverna vågar jag nu inte gå tillbaka till TV:n för att se fortsättningen av programmet, där bland annat Peter Siepen
ska köra Bentley Continental GT, utan:
1) tog hand om disken, som stått och väntat på mig i lagom många dagar
2) gömmer mig här vid datorn, till programmet med säkerhet är slut. Jag är så känslig för tv-våld...

Tack Sundfeldt m.fl för ett 100% bättre program, som dessutom håller mig från hushållssysslorna. thumbs up

Mölndal
Här sen Feb 2004

FredrikÅ skrev:
Efter tio minuters tittande på "Mera Motor" i TV4 Plus nu ikväll, så inser man ändå att Motorjournalen är i fullständigt ohotad ledning
bland motorprogrammen...

I kvällens program var det en riktig - ursäkta uttrycket - klantskalle, som "testade" Audi S4 i ett uruselt reportage...
Lite grodperspektiv och förbiswoooshande på småvägar och sen en konbanekörning som slutade i gräset.
Verkligen meningsfullt och bra... thumbs down

Med tanke på nerverna vågar jag nu inte gå tillbaka till TV:n för att se fortsättningen av programmet, där bland annat Peter Siepen
ska köra Bentley Continental GT, utan:
1) tog hand om disken, som stått och väntat på mig i lagom många dagar
2) gömmer mig här vid datorn, till programmet med säkerhet är slut. Jag är så känslig för tv-våld...

Tack Sundfeldt m.fl för ett 100% bättre program, som dessutom håller mig från hushållssysslorna. thumbs up

Mera Motor kollar jag inte ens på längre, slöseri med tid! Samma sak med Trafikmagasinet, går det fortfarande?

Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:

Det är bara att hålla med.

Stockholm
Här sen Jul 2004

JohanR skrev:
Citat:

Det är bara att hålla med.

Visst är Motorjournalen överlägsen, men hellre ett program som Mera Motor än en ny j*vla dokusåpa

Motorjournalen 11/10 20:00
<<   1, 2, 3, 4   >>
6157 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande