Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 90 besök idag (1722 totalt) |
Ja det är absolut en lösning, men är så svag för ljudet av separata spjäll och högvarvig motor, men ja skulle man tröttna helt på effekten så får man kika på vettig lösning, har en motor på sidan av man kanske skulle bygga för turbo, är ju snabbt bytt ![]() _________________ Viktor Andersson |
||
Grymt elegant. Kul att se ett så fint bygge på en äldre bil och med normala effekter.
Den är riktigt läcker. Har lite lite erfarenhet av m42b18 som jag kört med i super seven. Vet inte vad du varvar men min kändes som det fanns mycket kvar att ge när varvstoppet slog i. Trimmade inte något speciellt utan bara avgas, luftfilter och chip. Tyckte allt var så dyrt jämfört med opels 16v jag är van med. Bla kammar lyckades jag aldrig hitta till rimliga pengar Hoppas dock du trimmar vidare för det är extra kul att se hur långt man kan komma med rätt enkla medel (om man nu kan kalla det för enkelt). Och snälla du, gå mot strömmen och undvik turbo ![]() _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||
Stort tack för för de fina orden ![]() Ja jag såg att du körde med m42 innan du gick över på annat koncept, jag har fokuserat en del att få upp varvet då jag gillar ljudet, men kammarna begränsar en del, har idag varvstopp på 8200rpm, men har som mest effekt vid ca 6800rpm och mest vrid vid ca 5400rpm. Nej du har rätt rörande priser på delar till dessa motorer, det är inte så vanliga motorer så antar det är därför, jag tror endast motorbygget hittills har kostat närmre 100.000kr, så billiga hästkrafter är det inte ![]() "there is no replacement for displacement" ![]() _________________ Viktor Andersson |
||
Mycket fint byggt Viktor och helt makalöst tempo du hållit hela vintern, hatten av!
![]() _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Haha jag har nog aldrig tänkt: "Men lägg aaaav!" Så många gånger på rad som när jag scrollade igenom bilderna. Vilket underbart bygge!
![]() _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Tackar så mycket André ![]() ![]() _________________ Viktor Andersson |
||
Haha tack så mycket Cammo ![]() ![]() _________________ Viktor Andersson |
||
Ett riktigt fint och passionerad projekt får jag känslan av.
Allt verkar vara i fin harmoni och väl utfört ser fram emot att läsa mer. Grymt jobbat. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
_________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 90 besök idag (1722 totalt) |