Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 183 besök idag (34948 totalt) |
Buren snart på plats, saknas mest godkänd stoppning, och huvudbrytare är också nästa klar.
![]() ![]() _________________ Rikard Ahlin |
Ännu några boxar tickade, fixat vagnbok och kört 15 mil ikväll och allt verkar sitta ihop och fungera som det skall. Återstår nu mest finlir inför racepremiär på Knutstorp nästa helg! 🏁😃
![]() _________________ Rikard Ahlin |
Körde shakedown på Sturup igår, anlände lite sent men hann iaf med 35 varv och fick lite koll på tryck och temp på R-däcken efter att ha skruvat på lite mer camber fram.
Bilen styr in superfint nu men tenderar att bli lite överstyrd i ingången på kurvorna om det går för fort. Hade jag haft mer tid hade jag testat släppa krängaren bak, men prioriterade att nöta varv då jag inte kört en meter på bana i år. 😬 Lyckades komma ner strax under 1.11 och 0.4 från personbästa vilket får ses som godkänt årets första körning. 😊 Hade som plan att även känna på slicksen men det tilläts ej då det var trackday så det blir en spännande övning att testa dem på träningen till SSM till helgen. Bilen är dekaltrimmad och klar så nu är det väl mest föraren som skall hålla ihop det. 😅 ![]() _________________ Rikard Ahlin |
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 183 besök idag (34948 totalt) |