Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 226 besök idag (6419 totalt) |
Re:
Garanterat för varm olja ![]() haft samma problem på både min M4 F82 och M3 E92 med Drexler diff, oljekyl på diffen är tyvärr ett måste när man åker riktig lamell nere på ringen. Med rätt kyl så ligger man runt 100 grader i diffen hela tiden och allt fungerar fint. |
||||
Re:
Ja det är vad vi misstänker med. Magnus sa detta till mig innan vi åkte ner också. Har du något bra kylkit med alla anslutningar osv. att rekommendera? _________________ Eri k Hil ding sson |
||||
Re:
Till min M4 köpte jag faktiskt en del av kittet från Bmw motorsport. Sitter riktigt bra grejer på Gt4 bilarna. Annars har de blivit att plocka ihop delar från bland annat Speeding. |
||||
Kom över ett set bromsok bak för keramiska skivor, Stertman löste Endless ME22 belägg.
När jag hissade upp bilen insåg jag att de nya oken fattades hållare vilket var i princip omöjligt att köpa löst. Frågade alla, ingen hade. Bmw säljer endast oken ihop med hållarna. Till slut sprang jag på och idag monterades bromsarna. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Eri k Hil ding sson |
||||
Re:
Jo jag vet. Det optimala är att montera stålskivor från m2 comp som också är 380mm. Får byta till det senare 😅✌️ _________________ Eri k Hil ding sson |
||||
Lithiumbatterier stänger ner sig efter att ha stått oinkopplade på hyllan några få veckor.
Man måste öppna batteriet och kortsluta bms så att den öppnar igen annars är polerna strömlösa. Efter detta varnar den konstant att batteriet är trasigt. Men om man tar en minuskabel från en f30 med extern bms så slutar den att varna. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Eri k Hil ding sson |
||||
Passade också på att byta ut stereo, skärm och joystick till nyare modell med carplay och kodade helskärm.
Waze är så bra att detta är tvunget istället för den vanliga navin även om jag hittar mellan Nürburg och Spa 😆 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Eri k Hil ding sson |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 226 besök idag (6419 totalt) |