Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Fortkörning Tyskland
<<   1, 2, 3, 4
655 besök senaste veckan (23879 totalt)
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Jovani skrev:
Jag undrar om detta var en mobil kamera som tyskarna gillar, de kommer inte upp isf.
Körde både Google å Waze, ingen varnade för något...

Eftersom det inte är tillåtet att använda appar som varnar för fartkameror i Tyskland så funkar Waze/Google Maps annorlunda där. Jag har dock sett att vissa fartkameror dyker upp på Waze i Tyskland, vet inte om det är användare som lagt in dem och att de finns tillfälligt eller ej.

sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Re:

Mats Th skrev:
Jovani skrev:
Jag undrar om detta var en mobil kamera som tyskarna gillar, de kommer inte upp isf.
Körde både Google å Waze, ingen varnade för något...

Eftersom det inte är tillåtet att använda appar som varnar för fartkameror i Tyskland så funkar Waze/Google Maps annorlunda där. Jag har dock sett att vissa fartkameror dyker upp på Waze i Tyskland, vet inte om det är användare som lagt in dem och att de finns tillfälligt eller ej.

Det är lagligt för passagerare att använda fartkameravarning men inte förare.

Stockholm
Här sen Dec 2004

Allt är förbjudet i Tyskland 😅😅

Det finns en bra app som svärfar använder. Ska kolla vad den heter!

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Blitzer.de är en app jag fått tips om.
Citera
Filip N
Malmö
Här sen Mar 2012

Re:

carl.josefsson skrev:
Jovani skrev:
Då var de trådlyftpå G!

Mitt ute i ingenstans 02:32 en tisdags natt på en vanlig lokalväg blev det RÖTT i nyllet å man vaknade till och såg betydligt sämre ett par sekunder...

Jag undrar hur man skall tolka VARFÖR kameran tog mig.. såg ingen hastighets sänkning å vagen var spikrak i ett par kilometer framöver?

Förslag?
Påföljd i Sverige?

]

Fråga mig inte hur jag vet detta......

Du kommer antagligen få ett brev hem där du ombeds att inkomma med uppgifter på vem som körde bilen osv. eller om du väljer att betala direkt, men du har ingen upplysningsplikt så du väljer själv hur du vill göra?!

Jag har testat båda alternativen....

/C

Vad händer i första fallet om det inte är en själv som kör, eller om det inte är glasklart att det är en själv på fotot?

Går dom automatiskt över till att bötfälla bilägaren eller hur ser lagen ut? Jag får inga vettiga svar vid sökning men kanske formulerar frågan fel.

Hallstahammar
Här sen Jul 2011

Re:

Filip N skrev:
Vad händer i första fallet om det inte är en själv som kör, eller om det inte är glasklart att det är en själv på fotot?

Går dom automatiskt över till att bötfälla bilägaren eller hur ser lagen ut? Jag får inga vettiga svar vid sökning men kanske formulerar frågan fel.

Det är alltid bilägaren som får böter i Tyskland vad jag har läst.

Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

På en tjänstebil kommer en brev till arbetsplatsen där dom frågar vem som var föraren. Därefter kommer ett brev hem till dig med en bot. Så funkade det iallafall 2019.
Citera
Nürburgring
Fortkörning Tyskland
<<   1, 2, 3, 4
655 besök senaste veckan (23879 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande