Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 286 besök senaste veckan (23049 totalt) |
Kul att du gillar bygget! Ja, det är ju det.. väldigt frustrerande
![]() Termostaten öppnar, hällde kokande vatten i röret och då öppnade den. Vet dock inte på vilken temperatur, har satt in en som öppnar vid 75 grader. _________________ Andreas Gunnarsson Porsche 944 - 1.8t swap Instagram 944_1.8t |
||
Har termostaten ett litet hål så den inte blir en luftficka där när du fyller?
Det går ju att borra ett sådant hål om det saknas, kan vara värt att prova. _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Tack för tips! Jag borrade faktiskt fyra hål igår då det redan fanns ett litet och det verkade ha gjort susen! Äntligen öppnade termostaten och tempen var som högst 88 grader.
Äntligen dags för registreringsbesiktning ![]()
Jag funderade på samma sak men verkar vara fjädern som behöver värmen så att säga för att öppna. _________________ Andreas Gunnarsson Porsche 944 - 1.8t swap Instagram 944_1.8t |
||
Hej,
Termostaten öppnar inte så bra av ånga, säker att allt är luftat? Det kan vara så att termostaten har en luftbubbla runt sig under drift och öppnar inte, vilket får motorn att g varm och producera ännu mer ånga. Vissa bilar måste luftas med vakuumsug. Jag köpte en sådan sats på Amazon för att kunna lufta min PHEV och det följer med massa adaptrar. _________________ G o r a n A m c o f f |
||
Skaffade en vakuumsug, gjorde livet betydligt lättare. Dock verkar det ändå komma lite luft efter en stunds körning, men inget allvarligt.
En gissning är att termostaten inte öppnade då den var för långt ifrån orginalplacering. De nya hålen gjorde att varmt vatten kunde passera och värma upp termostaten, dock bara en gissning. _________________ Andreas Gunnarsson Porsche 944 - 1.8t swap Instagram 944_1.8t |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 286 besök senaste veckan (23049 totalt) |