| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 '03 Clubsport - 10-års jubileum!
|
<< 1, 2, 3 ... 60, 61, 62 681 besök senaste veckan (300016 totalt) |
|
10-års jubileum!
Idag på dagen för 10 år sedan satte jag mig på planet ner till Sturup där jag sen blev upphämtad av Anders som kom inrullandes på parkeringen i en silverpil med breda skärmar och gnisslande bromsar
Klar bucketlist-grej för mig att få äga en BMW M3 någon gång i livet och det var nog dom kortaste 65 milen hem nånsin! |
||
|
Re:
Ja Anders, varför sålde du den...... ;-) _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
|
|
||
|
Har ju hunnit med att göra en del med bilen under dessa 10 år, vissa grejer svåra att själv komma ihåg, så jag roade mig med att lista fullständig spec på bilen. Kan vara läge att lägga till det här i tråden också tänkte jag!
Motor och drivlina: CSF vattenkylare CSF oljekylare Oil diverter valve ACL race vevlager och ARP bult Full Beissan System Vanos-overhaul GSR kolfiberinsug TTFS alpha-N mjukvara TTFS SMG tune Supersprint Race slutburk BMW/ZF 210 ramplamelldiff m dubbla lamellpaket, 45% spärr BMW Motorsport 3.91 utväxling LifePO4 lättviktsbatteri Chassi/hjulupphängning: Öhlins TTX46 5-vägs fram m. Öhlins/Millway topplagringar Öhlins ILX36 4-vägs bak 130N/mm fjäder fram, 70N/mm bak (coilover) Hotchkis ställbar krängningshämmare fram, OEM bak Millway droplinks Millway FCAB delrin/aluminium Svetsad/förstärkt bakvagn Millway ledlager/aluminiumbussningar i bakre subframe och bärarmar Millway camberstag Strongflex diffbussningar Puretech X-brace Hjul och bromsar: Apex ARC-8 18x10" squared m. 265/35 däck Pinnbultskonverterat Porsche 996/997.1 GT3 6-kolvsok fram m. Endless ME20 belägg 370x34mm DBA skivor, fullt flytande med alu-bells och AP bobbins+fjädrar Porsche 986 4-kolvsok bak STD M3 skivor m. PFC-08 Stålomspunna slangar runtom Puretech bromskylning Exteriör: OEM M3 CSL baklucka CSL diffuser Främre kolfiberläpp Hard Motorsport infällbar bogserögla Huvventilation Interiör: 2st Recaro Pole Position i skinn Schroth Profi II 6-punktsbälten Wiechers Type-E skruvbur Omklädd M3 alcantara ratt Rear seat delete och Hard Motorsport skiljevägg Hard Motorsport dörrsidor fram, kolfiberinlägg bak Brandsläckare m. Quick release fäste
|
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 '03 Clubsport - 10-års jubileum!
|
<< 1, 2, 3 ... 60, 61, 62 681 besök senaste veckan (300016 totalt) |