| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Opel Speedster -03 Honda K24 seqshift supercharged
|
814 besök senaste veckan (155642 totalt) |
|
Re:
Snygga uprights. Är det samma geometri förutom att förutom att hjullager är flyttade 33mm? Sitter det stålhylsor i hålet för toestagsbulten? _________________ Jacob Blomqvist Honda SC CC Elise S2 |
||||
|
Re:
På Parkeringen hoppas jag verkligen, konbanan är jag mer tveksam till. Men hoppas på ett flertal banträffar där vi kanske ses.
Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||
|
Re:
Precis, samma geometri som orginal fast centrum uppflyttat 33mm och möjlighet till aningen mer camber. Med dessaa har du möjlighet till frambromsok bak, orginal ok med större skiva eller tex ett hanbromsok ihop med framoket, då behöver du en ny adapter, den som stter fast skruvad in spindeln på bilden. Det är stålhylsa i stället för toestags bulten som är 14mm (Går att välja 5/8 med) i stället för M10 skruven som sitter där annars _________________ Per Axblom |
||||
|
Re:
Visst är det.
Håller med om att Gaz är väldigt trevlig och hjälpsam. Vad kör du för bil? Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||
|
Jag körde den här:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Monterade toe länk-stag och brace bar från Spitfire. Gaz var hjälpsam genom hela processen. Särskilt kritiskt när jag skulle borra upp spindlarna för montering med grövre bultar. Nu är jag bara på rejsa som åskådare pga tidsbrist... _________________ Thomas Johannesson |
||||
|
Äntligen är jag tillbaka i garaget och ska försöka vara i gång i Maj.
Det har köpts ett nytt hus så jag har bytt garage, Renoverat ett kök och 2 rum och bytt fönster. Och så klart är det en hel del kvar, men jag ska försöka ge mer tid till bilen. Det som pågår i garaget är att få till bakvagnen med de nya hjulspindlarna och lite andra nya delar som hjullager, pinsskruvar, nya broms ok och nytt bakre starkare motorfäste. Hjulspindlarna passar perfekt.
Men bromsoken är gjorda för att sitta bakom spindlen inte framför så örat för handbromsvajern kommer lite nära. På bilden är det redan modifierat
Antagligen måste jag korta vajern en del med Så en sådan här nippel letar jag efter med
Men så här kommer det se ut när det är klart Dessa OK har 2 40mm kolvar i stället för en 36mm kolv som orginal broms har.
Och en viktbesparing på ca 2.5kg per bakhjul med på köpet. :-) En annan fråga, nu när jag ska köra kompreesor och det blir lite mer belastning på bränslesystemet med E85 å så. Jag har AN6 till fuelrailen och AN4 som retur, jag har för mig att jag läst hät på rejsa någonstans att man ska ha samma dimensionen på retur. Spelar det någon roll? pumpen har ju även mindre diameter på returen?
||||
|
Re:
Har du utrymme att låta vajern essa lite under bilen? Gör en hylsa så du flyttar infästningspunkten så får du samma effekt som att korta själva vajeränden _________________ Roland Johansson |
||||
|
Jag vet av erfarenhet att det är dåligt med mindre retur på bränslesystemet. På min maskin blev det tryckspikar när jag släppte gasen. Regulator hann inte med att släppa trycket och då skickadedet in för mycket bränsle. Det rekommenderas inte från min sida.
Byt så du har AN6 på både tryck och retur. Men sjukt vad snyggt det blir bak _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
|
Re:
Det är mellan infästnings punkterna den är för lång. Alltså jag vill inte ha massor med bajer under bilen för är rädd att om det blir böjjar fram å tillbaka att det kanske blir friktion i vajern. Men jag har inte riktigt provat ännu. Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||
|
Re:
Tack och Toppen Cammo, då ska jag beställa AN6 även på retursidan. Jag hoppas verkligen jag kommer ut med bilen och att den fungerar fint i sommar efter allt jag gjort med bilen och alla pengar jag slängt på den sedan jag körde den sist.:-) Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||
|
En annan sak jag håller på med är egna Aircups
och jag tar gärna imot era åsikter, jag ska försöka prata med någon om O-ringar men sen är det hur vida luften räcker till. Här 3d printade jag en adapter för att se om storleken passar i min bil
Den ska vara gängad på insidan så tar bort den undre justermuttern jag har på coilovern nu och ersätter med denna. I det lilla hålet tänkte jag att det ska sitta en M5 nippel
På denna bilen ser man hur otroligt mycket plats det finns på dessa bilar och varför jag gör egna i stället för att köpa.
Utan adapter
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Opel Speedster -03 Honda K24 seqshift supercharged
|
814 besök senaste veckan (155642 totalt) |