Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Firebird -74
<<   1, 2, 3 ... 239, 240, 241
2063 besök senaste veckan (1203266 totalt)
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 1295



Skönt att det löste sig så smidigt.

Bilen är verkligen så himla läcker i sidoprofil. Nya frontspoilern får verkligen ihop proportionerna med de uppflyttade hjulhusen bak.

_________________
Magnus Falk
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13453


Trådstartare
Tack!

Vingen fick också lite bättre balans i rumpan thumbs up

Kvar är att fixa bakstam och sandplåt under kofångaren, samt några andra smådetaljer innan helheten har infunnit sig. Sen blir det plåtprepp inför lack. Kul jobb.
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 1295



Hur mycket plåt kommer att få genomgå alkemisk förvandling till tigerväv (kolfiber/kevlar) innan det är dags för lack? Dörrarna och huven verkade ju vara på G tidigare?

_________________
Magnus Falk
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2147



Ha, ibland ska man ha tur! Den känslan när man trycker pedalen i golvet är ingen höjdare alltså

Måste bara igen ge en komplimang för hur otroligt häftig denna bilen är thumbs up

_________________
Peter Sundström
Nissan Skyline KGC10 Hakosuka, Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
313 varv på Nordschleife
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13453


Trådstartare
Tack!

Ja, den är väldigt kul att köra också.
Lite allmän tidsbrist i livet, så körningen lider känner jag. Garageplaceringen på tomten förtar också lite upplevelsen, då det är rätt brötigt att få ut den.

Kopplingshaveriet föranledde lite service också, så just nu är den tömd på olja. Alltid lika lättad när man inte hittar spån eller pulver i oljan.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Firebird -74
<<   1, 2, 3 ... 239, 240, 241
2063 besök senaste veckan (1203266 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande