Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Firebird -74
<<   1, 2, 3 ... 239, 240, 241
39 besök idag (1203910 totalt)
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 1296



Skönt att det löste sig så smidigt.

Bilen är verkligen så himla läcker i sidoprofil. Nya frontspoilern får verkligen ihop proportionerna med de uppflyttade hjulhusen bak.

_________________
Magnus Falk
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13455


Trådstartare
Tack!

Vingen fick också lite bättre balans i rumpan thumbs up

Kvar är att fixa bakstam och sandplåt under kofångaren, samt några andra smådetaljer innan helheten har infunnit sig. Sen blir det plåtprepp inför lack. Kul jobb.
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 1296



Hur mycket plåt kommer att få genomgå alkemisk förvandling till tigerväv (kolfiber/kevlar) innan det är dags för lack? Dörrarna och huven verkade ju vara på G tidigare?

_________________
Magnus Falk
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2147



Ha, ibland ska man ha tur! Den känslan när man trycker pedalen i golvet är ingen höjdare alltså

Måste bara igen ge en komplimang för hur otroligt häftig denna bilen är thumbs up

_________________
Peter Sundström
Nissan Skyline KGC10 Hakosuka, Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
313 varv på Nordschleife
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13455


Trådstartare
Tack!

Ja, den är väldigt kul att köra också.
Lite allmän tidsbrist i livet, så körningen lider känner jag. Garageplaceringen på tomten förtar också lite upplevelsen, då det är rätt brötigt att få ut den.

Kopplingshaveriet föranledde lite service också, så just nu är den tömd på olja. Alltid lika lättad när man inte hittar spån eller pulver i oljan.
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13455


Trådstartare
I raden av viktiga uppgraderingar har jag kommit ner till specialdesignad oljepåfyllningstratt.
Skönt att slippa blaska olja utanpå hela tanken. Eller att ha en vanlig tratt i som ramlar ur när man fyller eftersom den sitter lite dåligt. Båda sakerna har hänt senaste oljebytena...

Citera 7
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 1296



Var det inte så på Stridsvagn S, att man kollade soppan, men alltid fyllde på hydraulolja?

_________________
Magnus Falk
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1845

Namndispens
Namndispens

Är den fina tratten i koppar?

_________________
Johan B
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 12738



Re:

blixten skrev:
Är den fina tratten i koppar?


Den ser 3D-utskriven ut i plast, men jag vet inte om den verkligen är det.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13455


Trådstartare
"PLA-koppar"

Sånt där vill man inte lägga tid på i garaget och försöka skapa. Det är bättre att rita och printa något över natten bara.
Om man ändå hade en metallprinter för hobbybruk, men vi är inte där än...
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20640



Re:

And ersJepp sson skrev:
Om man ändå hade en metallprinter för hobbybruk, men vi är inte där än...
Heter inte en sån "Ove"?

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera 3
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 12738



Re:

Niklas Falk skrev:
And ersJepp sson skrev:
..printa över natte... Om man ändå hade en metallprinter för hobbybruk, men vi är inte där än...
Heter inte en sån "Ove"?


Dessutom tar en "Ove" inte en natt på sig, det går 2fast4you.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera 1
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 6663



Re:

Marcus Gustafsson skrev:
Niklas Falk skrev:
And ersJepp sson skrev:
..printa över natte... Om man ändå hade en metallprinter för hobbybruk, men vi är inte där än...
Heter inte en sån "Ove"?


Dessutom tar en "Ove" inte en natt på sig, det går 2fast4you.

Tyvärr är ju driftskostnaden på "en Ove" rätt hög

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
No turbos, no superchargers. Just pure electricity.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Firebird -74
<<   1, 2, 3 ... 239, 240, 241
39 besök idag (1203910 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande