| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
ALFA ROMEO-tråden - platsen för märkesspecifika frågor
|
2 besök senaste veckan (2721 totalt) |
|
Re:
Men nu antar jag att du mätt upp kammen och inte litar på överfallen? _________________ Lars Tersmeden Corvette C5 & C7 |
||
|
Re:
Är det gamla 8V Nordmotorn med en elektrisk solenoid på kammen? Kolla om du har referensmärken (streck) på främre kamöverfallet som ska matcha mot märken på kamaxeln. _________________ T 0 N Y J 0 N S S 0 N Grace, Space and Pace. |
||
|
Re:
Jag har tyvärr inga siffror på kammen eller data på hur den ska klockas så jag har bara försökt matcha den mot markeringen på överfallet. Jag har konstaterat att den har betydligt mer lyft än insugskammen från min extratopp så det känns ändå logiskt att använda den. |
||
|
Det finns ett artikelnummer på den, det brukar sitta på "bakre" halvan av kammen och de fem första siffrorna anger vilka kammar du har, t ex 10548 är en klassisk "bra kam" som man hinkar i om man vill ha en pigg motor.
Vill minnar att man kan byta ut kamvariatordrevet mot ett "vanligt" så du får mer justeringsmöjligheter genom att flytta drevet på hubben. Fast då behöver du såklart ha en annan kamaxel med ett drev... _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
|
Re:
_________________ Lars Tersmeden Corvette C5 & C7 |
||
|
Jag har tyvärr inte tillgång till originalmanualen, men du får väldigt gärna kolla om du hittar data på kammen. Jag har sökt online men inte hittat något på den.
Jag får det till att numret är 1168501 20001.
|
||
|
Re:
_________________ Lars Tersmeden Corvette C5 & C7 |
||
|
|
||
|
Jag har allt som behövs för att använda variatorn, men jag tänkte följa upp Maz tips om att det kan gå att montera ett vanligt kamdrev i stället för den.
|
||
|
Re:
Jag lär bli varse. ☺️ |
||
![]() |
Skruva banåkabil
ALFA ROMEO-tråden - platsen för märkesspecifika frågor
|
2 besök senaste veckan (2721 totalt) |