Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Motorjournalen 01-11-04
1964 besök totalt
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Motorjournalen 01-11-04

Dagens Motorjournalen var riktigt kort kändes det som....eller är det bara jag??

Fattar inte hur den timman kunde gå så fort, kanske var det för mycket reklam. Jag vet inte, men när det var slut så kunde jag inte tro mina ögon att det redan var slut!

Nåja, kul med provkörning av Ferraris 430 men synd att han inte fick prova den på Fiorano..

Sedan så tycker jag att provkörningen av Renault Modus var riktigt bra! Fast vänta bara tills Peugeot 1007 kommer till den svenska marknaden

Göteborg
Här sen Dec 2002

För er som var på besöket på deras redaktion när det talades om minikameror, sidofilmning och sånt... tänkte ni på att i Top Gear reportaget om AMG Mercan så hade de i ett klipp filmat när man såg en minikamera fastsatt på bilen? Appapp.. inte bra..

Stackars Suzuki förresten, den fick ju verkligen bekänna färg... men den verkar ju tåla rallykörning verkar det som, en sidokjol mer eller mindre..

Bra program idag i övrigt tyckte jag iaf... man såg faktiskt lite annorlunda på det när man vet hur det görs... tänkte mer på detaljer och sånt

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Figgz skrev:
Stackars Suzuki förresten, den fick ju verkligen bekänna färg... men den verkar ju tåla rallykörning verkar det som, en sidokjol mer eller mindre..
Hm, körde Kenneth ner den två gånger i diket, den gången dörren öppnades så satt ju sidokjolen kvar (om den inte lossnade först vid uppbogseringen). Instämmer att det var mera detaljgranskning och det var kanske därför det kändes kort. Kanske var det olustkänslan av bilprovningslokalen som gjorde sig påmind

triple
Detroit (Göteborg)
Här sen Okt 2004

NiklasFalk skrev:
Figgz skrev:
Hm, körde Kenneth ner den två gånger i diket, den gången dörren öppnades så satt ju sidokjolen kvar (om den inte lossnade först vid uppbogseringen). Instämmer att det var mera detaljgranskning och det var kanske därför det kändes kort. Kanske var det olustkänslan av bilprovningslokalen som gjorde sig påmind

om man spelar in det och kollar på det gång på gång thumbs up så ser man att den gången han slänger kjolen stod inte bilen kvar i diket... Det var bara ett litet fint i klippningen som får en att tro det!

(Säg inte att jag har fel då måste jag titta en gång till )

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

och programmet blir som allra bäst ihopskruvat när Peter "tappar masken" lite, garvar mitt i sin prata, och verkligen är sig själv thumbs up Ger extra bra närvaro IMo.

Gällde i förra programmet osså

----

Jag brukar ofta sitta och spana i bilplåten efter reflektioner av kamermannen när det är motorprogram och tagningar utifrån "under färd". Alltid kul o se att han hänger ut ur en skjutdörr på en minibuss eller nåt

Mölndal
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Figgz skrev:

Bra program idag i övrigt tyckte jag iaf... man såg faktiskt lite annorlunda på det när man vet hur det görs... tänkte mer på detaljer och sånt

Jo, det kan nog stämma!

Magnus: Håller med dig också om att det blir bättre när folk är mer sig själva...
Gillade även på det sätt denna motorjournalen var regisserad. Mer som en film som P.Sundfeldt sa vid besöket...tyckte att det framgick mycket bättre under detta avsnitt eller så var det att jag tänkte mer på det eftersom man visste om det

Göteborg
Här sen Dec 2002

NiklasFalk skrev:
Hm, körde Kenneth ner den två gånger i diket, den gången dörren öppnades så satt ju sidokjolen kvar (om den inte lossnade först vid uppbogseringen).

Jag tyckte mig se att den faktiskt åkte av när de bogserade upp den, för som sagt så hade den ju fortfarande sidokjolarna på när den stod och granskade diket...

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Jag har juh bara skogs-tv numera.....
Citera
Mathias Johansson
Kåtebol
Här sen Nov 2002

Man blir ju mera skadad efter besöket och kollar extremt noga efter missar och kameror osv...

Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Bra program thumbs up
Rätt kul att se hur forumsnacket har förändrats sen studiebeöket...

Veckans fråga om någon från redaktionen kan redovisa resultat så lovar jag att skänka en extra hundring till Magnus serveruppdatering om det var mer än 1% som svarade Kia

Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Kanonprogram. Synd bara att jag förstört mig själv genom att ladda hem alla top gear avsnitt... lite trist att se repriser... Och då får man ju inte se när dom bränner runt på deras bana

Citera
Erik Arndt
Göteborg
Här sen Nov 2003

Re: Motorjournalen 01-11-04

Rash skrev:
Dagens Motorjournalen var riktigt kort kändes det som....eller är det bara jag??

Fattar inte hur den timman kunde gå så fort, kanske var det för mycket reklam. Jag vet inte, men när det var slut så kunde jag inte tro mina ögon att det redan var slut!

Jopp måste bero på reklamen att det kändes så kort det var iaf under den som jag och sen vaknade lagom till att csi började jaja får försöka se reprisen på lördag

Linnéstaden, Göteborg
Här sen Apr 2004

Det är trevligt att besöket gjorde er mer granskande om vad som händer i rutan, på så vis kan ju ris och ros bli lättare att ta till sig. Just vad jag önskade skulle bli resultatet av kvällen.
Men också en förståelse om hur mycket arbete som läggs ner på de där minuterna!

Kenneths handbroms-avåkning skapade hela reportaget, det vill säga han bestämde sig för att låta den grejen bli inramningen. Inget fejk där utan en medveten handling efter pinsamheten i diket.

Har inte koll på hur många som svarade Kia, någon var det säkert. Tatra ville jag ha som alternativ, men då blev det ju alldeles för svårt...

Bra att du noterade och uppskattade närvaron, Magnus. Om en tagning fungerar trots en lättare felsägning och rättelse brukar jag försöka ta den.

Ett avsnitt till nästa vecka, se'n är det dags i början av februari igen.
Igår var jag på Gelleråsen och gjorde nog årets sista baninspelning i Sverige. Jürg Bächis hårda Historic racing Opel Commodore-68 var en positiv överraskning. Kommer i vår i en TV-apparat nära dig.

Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003

Erik Norberg skrev:
Rash skrev:

Jopp måste bero på reklamen att det kändes så kort det var iaf under den som jag och sen vaknade lagom till att csi började jaja får försöka se reprisen på lördag

Alltså-nu får du börja sova på nätterna så du orkar med hela kvällarna!
Nu inser jag att jag har suttit och häckat framför datorn för mycket sista tiden..
(Nedan följer ett klipp från tråden "Motorjournalen 11/10"
Erik Norberg
Här sedan: 18 Nov 2003
Bosatt i: Göteborg
12 okt 17:27:57

--------------------------------------------------------------------------------

jag sommnade på soffan vid 19 och missade hela programmet dumma förkylning

hade ju verkligen sett fram mot wiessman roadstern, och inte har jag möjlighet att se reprisen heller

Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
Erik Arndt
Göteborg
Här sen Nov 2003

Tobbe... skrev:

Alltså-nu får du börja sova på nätterna så du orkar med hela kvällarna!
Nu inser jag att jag har suttit och häckat framför datorn för mycket sista tiden..

Jo det är väll bara att erkänna att det ibland blir lite dåligt med nattsömn , i kombination med tidiga mornar och fysiskt arbete och en inte helt frisk kropp så gör det att man inte alltid orkar vad man vill.

Men nu ska jag det kan nog bli nästan 7h i natt

Motorjournalen 01-11-04
1964 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande