Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6686 besök totalt |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
![]() ![]() ![]() Men det klart, bankörning är väl högsta prioritet. ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
Eftersom jag bara har sett de 4 första på bild, och de övriga öht inte alls
![]() ...men jag skulle ha satsat på den lättaste, elakaste, råaste bilen möjlig i denna poll... På bana vill jag inte hasa runt i nåt halvbekvämt och till att göra snabba weekendtripper kan jag bruka samma bil med öronpluggar i värsta fall... ![]() /Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
Du menar Wiesmann ![]() ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
|
OT:
Tittade precis på 5th Gear där de fick låna en 575:a samt en 612:a av Ferrari i Maranello för att sedan fortsätta resan till Ringen. Där avverkade de självklart ett antal varv på F1 banan, sedan påbörjades resan tillbaka till Maranello. ![]() ![]() Testet var främst riktat mot 575:an, som bland annat var utrustad med läderklädd bur, sportstolar, 4-punkts bälte, kolfiberbromsar (carbon-ceramic). Läcker! Men man ska väl få något när man betalar över 2 miljoner för en bil ![]() Inga fler som vill rösta eller kommentera? _________________ mvh Philip Lundh |
om du kör en så kommer du att märka att den är grymt rolig att köra, likaså mkt snabb, även på bana där de tycks användas en del (sett den på Ringen samt Spa). Tyckte den kunde utgöra ett udda val pålistan, men jag förstår helt att det finns delade meningar beträffande bilen. _________________ mvh Philip Lundh |
Precis som herr falk är jag väldigt nyfiken på Nobeln men jag väljer ändå 996 Turbo....
På nåt sätt känns det inte som om det skullle vara lika enkelt att bränna ner till Helsingör för att köpa ett 6pack öl och käka en röd korv i en Noble som i en 996T.... _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
På den listan valde jag Weismann (Coupén så klart för den är snyggast)
Men då gick jag på kriteriet Weekendbil vilket i mina ögon är en som man kan glida runt och posera i samtidigt som den går som f.n he he. Skulle jag däremot välja en som inte är på listan så blir det Opel Speedster Turbo (helst i Vauxhalls VXR version he he) ![]() Mv. _________________ Ascona_A |
Jag baserar naturligtvis mina omdömen uteslutande på Joppes "test" i Motorjournalen. Det gick att ha en golfbag där bak ![]() Speed Six, nej, Speed 12 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Själv har jag aldrig sett någon W i racingsammanhang, därav min skeptisism. _________________ Jörgen Eriksson |
Sorry, drückfehlsniße spelar mig spratt i bland trots lite düskt påbrå... ![]() Bitte, entschuldigung... ![]() |
Jag tycker ingen 996:a alls utan en 993 RS CS
![]() ![]() /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
Tyvärr faller ingen av dom inom rimlig gräns för mig ![]() Banbil vet jag precis vad det är, men vad menar man igentligen med weekendbil? Dels läser jag in lite av engelska trackday car, och dels tolkar jag det som bil att åka på minisemester eller lång utflykt i, två helt olika tolkningar alltså[/quote] ![]() ![]() ![]() Men det klart, bankörning är väl högsta prioritet. ![]() ok, då är jag med. Eftersom både 1,5 miljoner och 15 miljoner är bortom rimlighet för mig, och dom flesta andra så smäller jag ju till med Dauer 962 då. ![]() Ska det vara för mig någorlunda rimligt, ett hundra tusen eller så, så håller jag mig nog till för mig säkra kort, dvs transaxel-Porsche. Hyggligt bekväma, lastar bra och går jäkligt bra i förhållande till prislappen. För 150kkr får man ett toppexemplar och då kanske där är en gnutta pengar över till modifieringar. Alternativt en 944 TurbOCup direkt från början. Ja, jag vet, jag är tråkig och förståndig ![]() _________________ Pär Hylander |
Svårt bil val... många fina bilar där! Wiesmann;en har alltid en särskild plats i mitt
![]() Men jag går på vart det bjuds på mest bantilfällen o av dom bilar som var kvar då så tar jag den som är mest anpassad för det dvs GT3;an ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
GT3 för mig.
(Men så vet jag inte riktigt heller vad alla de andra bilarna är för några. Det hade blivit CSL om man hade kunnat få den med manuell låda och om den varit ännu lättare...) Jag är förvånad över Exige-rösterna? Understyr inte den ganska kraftigt? (Dvs om man underlåter att börja turn-in med en scandinavian flick. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
Ja, egentligen så borde det finnas en rad som är Porsche 944 med 50.000 liter bensin och 100 uppsättningar valfria däck. ![]() Men i brist på det så får det bli hästen från Stuttgart (den nerskjutna ![]() |
Porscheägare som jag är så valde jag.. Exige som banbil...Weekendbil vill jag inte ha någon för det är ju ändå på banorna man vill vara på helgerna
![]() ![]() ![]() En banbil ska vara någorlunda stryktålig och lättmekad (hur lättmekad är Exige?) så allt för exotiska och avancerade uddabilar får vara för min del.. _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6686 besök totalt |