Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Vad hade ni valt för banbil/weekendbil?
<<   1, 2, 3, 4   >>
6686 besök totalt

Banbil/weekendbil
Porsche GT3
39%
 39%  [ 62 ]
BMW CSL
12%
 12%  [ 19 ]
Porsche 996 turbo
6%
 6%  [ 10 ]
Porsche 993 turbo
2%
 2%  [ 4 ]
Noble M12 GTO-3
6%
 6%  [ 10 ]
Ferrari 355
10%
 10%  [ 16 ]
Maserati 4200
1%
 1%  [ 3 ]
Lotus Exige
20%
 20%  [ 32 ]
Wiesmann
0%
 0%  [ 1 ]
Totalt antal röster : 157

Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag konstaterar nöjt att ingen hittills har röstat på Weismannen.

Rice and shine
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Pär Hylander skrev:
MatroxMGA skrev:
Fredrik - SLC skrev:
om man måste ha en gatbil för att åka bana med så är ju valet enkelt..... Dauer 962 thumbs up

Inom rimliga gränser var det tänkt

Tyvärr faller ingen av dom inom rimlig gräns för mig

Banbil vet jag precis vad det är, men vad menar man igentligen med weekendbil? Dels läser jag in lite av engelska trackday car, och dels tolkar jag det som bil att åka på minisemester eller lång utflykt i, två helt olika tolkningar alltså

En 962 Dauer för ca 15miljoner faller nog utanför de flesta gränser, eller? Men det är klart att man skulle vilja äga en. Beträffande weekendbil, då tänkte jag främst på att köra ner till Ringen då och då Man behöver inte försöka tolka allting in i minsta detalj Detta var mest tänkt som en rolig undersökning en mörk torsdagskväll.

Men det klart, bankörning är väl högsta prioritet.

Philip Lundh
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Eftersom jag bara har sett de 4 första på bild, och de övriga öht inte alls så tror jag att jag inte lägger nån röst...

...men jag skulle ha satsat på den lättaste, elakaste, råaste bilen möjlig i denna poll... På bana vill jag inte hasa runt i nåt halvbekvämt och till att göra snabba weekendtripper kan jag bruka samma bil med öronpluggar i värsta fall... (Men det är väl därför man har en vanlig bruxis också?)

/Mangan

MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Lars Falk skrev:
Jag konstaterar nöjt att ingen hittills har röstat på Weismannen.

Du menar Wiesmann Jag förstår vad du menar, en udda bil men jag tycker den är fräck. Lite väl dyr dock. Tänkte att det vore kul att inkludera den i listan.

Philip Lundh
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Varför är Wiesmann med i listan? Typisk posörbil som dessutom saknar tak. thumbs down thumbs down

Stockholm
Här sen Feb 2003

Jag håller med Carl R, en 996 Turbo är helt klart den optimala gata/ban-kombon!

996 Turbo 2003
såld och redan saknad: 993 C2
PCS #8050
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
OT:

Tittade precis på 5th Gear där de fick låna en 575:a samt en 612:a av Ferrari i Maranello för att sedan fortsätta resan till Ringen. Där avverkade de självklart ett antal varv på F1 banan, sedan påbörjades resan tillbaka till Maranello. Det låter som en rolig weekend resa!

Testet var främst riktat mot 575:an, som bland annat var utrustad med läderklädd bur, sportstolar, 4-punkts bälte, kolfiberbromsar (carbon-ceramic). Läcker! Men man ska väl få något när man betalar över 2 miljoner för en bil

Inga fler som vill rösta eller kommentera?

Philip Lundh
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Jet skrev:
Varför är Wiesmann med i listan? Typisk posörbil som dessutom saknar tak. thumbs down thumbs down

om du kör en så kommer du att märka att den är grymt rolig att köra, likaså mkt snabb, även på bana där de tycks användas en del (sett den på Ringen samt Spa). Tyckte den kunde utgöra ett udda val pålistan, men jag förstår helt att det finns delade meningar beträffande bilen.

Philip Lundh
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Precis som herr falk är jag väldigt nyfiken på Nobeln men jag väljer ändå 996 Turbo....
På nåt sätt känns det inte som om det skullle vara lika enkelt att bränna ner till Helsingör för att köpa ett 6pack öl och käka en röd korv i en Noble som i en 996T....
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Noble M12 så klart!!

Citera
johan sekéus
Limhamn
Här sen Aug 2004

På den listan valde jag Weismann (Coupén så klart för den är snyggast)
Men då gick jag på kriteriet Weekendbil vilket i mina ögon är en som man kan glida runt och posera i samtidigt som den går som f.n he he.
Skulle jag däremot välja en som inte är på listan så blir det Opel Speedster Turbo (helst i Vauxhalls VXR version he he)

Mv.

Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

MatroxMGA skrev:
Jet skrev:

om du kör en så kommer du att märka att den är grymt rolig att köra, likaså mkt snabb, även på bana där de tycks användas en del (sett den på Ringen samt Spa). Tyckte den kunde utgöra ett udda val pålistan, men jag förstår helt att det finns delade meningar beträffande bilen.

Jag baserar naturligtvis mina omdömen uteslutande på Joppes "test" i Motorjournalen. Det gick att ha
en golfbag där bak thumbs down . Ska det vara plastbilar så håller jag mig till TVR...Mmmm
Speed Six, nej, Speed 12 thumbs up

Själv har jag aldrig sett någon W i racingsammanhang, därav min skeptisism.

Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

MatroxMGA skrev:
Du menar Wiesmann

Sorry, drückfehlsniße spelar mig spratt i bland trots lite düskt påbrå...
Bitte, entschuldigung...

Rice and shine
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003

Jag tycker ingen 996:a alls utan en 993 RS CS om jag nu skulle ha pengar att köpa mig en 996:a så skulle det bli en cup. Ett par hörselproppar så är det ju en perfekt weekendbil

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

MatroxMGA skrev:

Inom rimliga gränser var det tänkt

Tyvärr faller ingen av dom inom rimlig gräns för mig

Banbil vet jag precis vad det är, men vad menar man igentligen med weekendbil? Dels läser jag in lite av engelska trackday car, och dels tolkar jag det som bil att åka på minisemester eller lång utflykt i, två helt olika tolkningar alltså[/quote]

En 962 Dauer för ca 15miljoner faller nog utanför de flesta gränser, eller? Men det är klart att man skulle vilja äga en. Beträffande weekendbil, då tänkte jag främst på att köra ner till Ringen då och då Man behöver inte försöka tolka allting in i minsta detalj Detta var mest tänkt som en rolig undersökning en mörk torsdagskväll.

Men det klart, bankörning är väl högsta prioritet. [/quote]

ok, då är jag med.

Eftersom både 1,5 miljoner och 15 miljoner är bortom rimlighet för mig, och dom flesta andra så smäller jag ju till med Dauer 962 då.

Ska det vara för mig någorlunda rimligt, ett hundra tusen eller så, så håller jag mig nog till för mig säkra kort, dvs transaxel-Porsche. Hyggligt bekväma, lastar bra och går jäkligt bra i förhållande till prislappen. För 150kkr får man ett toppexemplar och då kanske där är en gnutta pengar över till modifieringar. Alternativt en 944 TurbOCup direkt från början.

Ja, jag vet, jag är tråkig och förståndig

Malmköping
Här sen Nov 2002

Svårt bil val... många fina bilar där! Wiesmann;en har alltid en särskild plats i mitt .
Men jag går på vart det bjuds på mest bantilfällen o av dom bilar som var kvar då så tar jag den som är mest anpassad för det dvs GT3;an .

NS BTG: 9.10.21

Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

GT3 för mig.
(Men så vet jag inte riktigt heller vad alla de andra bilarna är för några. Det hade blivit CSL om man hade kunnat få den med manuell låda och om den varit ännu lättare...)

Jag är förvånad över Exige-rösterna? Understyr inte den ganska kraftigt? (Dvs om man underlåter att börja turn-in med en scandinavian flick. )

Vressel
Här sen Apr 2003

Pär Hylander skrev:
Ska det vara för mig någorlunda rimligt, ett hundra tusen eller så, så håller jag mig nog till för mig säkra kort, dvs transaxel-Porsche. Hyggligt bekväma, lastar bra och går jäkligt bra i förhållande till prislappen. För 150kkr får man ett toppexemplar och då kanske där är en gnutta pengar över till modifieringar. Alternativt en 944 TurbOCup direkt från början.

Ja, egentligen så borde det finnas en rad som är Porsche 944 med 50.000 liter bensin och 100 uppsättningar valfria däck.

Men i brist på det så får det bli hästen från Stuttgart (den nerskjutna )
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003

Porscheägare som jag är så valde jag.. Exige som banbil...Weekendbil vill jag inte ha någon för det är ju ändå på banorna man vill vara på helgerna thumbs up

En banbil ska vara någorlunda stryktålig och lättmekad (hur lättmekad är Exige?) så allt för exotiska och avancerade uddabilar får vara för min del..

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

BTG skrev:
Jag är förvånad över Exige-rösterna? Understyr inte den ganska kraftigt?
Det ska den inte behöva göra med rätt hjulvinklar och däcksval. En leksak ska inte behöva väga som en minibuss.

Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

BTG skrev:

CSL om man hade kunnat få den med manuell låda och om den varit ännu lättare...)

Men den har ju manuel låda...Utan spak Kalas enligt mig. Växlar snabbare än någon förare.

Vad hade ni valt för banbil/weekendbil?
<<   1, 2, 3, 4   >>
6686 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande