Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 12556 besök totalt |
Glömde dock att nämna några av CSLens fördelar såsom GRYMT ljud, något praktiskare än Porschen (baksäte)... upplaga..
![]() Billigare i inköp (Nyare bil för mindre $), vidare så HAR ju SMG lådan fördelar såsom nedväxlingar med mellangas, säkrare (går ej att övervarva) osv.. Den har ju även attans bra varvtider på ringen. Appropå det har någon varvtiderna för följande bilar. GT3 Mk 1= 7,56 GT3 Mk 2= ? GT3 RS =? M3=? M3 CSL=? Med driftsäkerhet, utseende, andrahandsvärde, utseende, ![]() OBSERVERA att ovanstående "kritik" är högst personlig samt på amatörnivå och grundar sig delvis på ett otursförföljt BMW ägande. ![]() mvh _________________ Gustav Lundh ![]() |
||||
Gulf tack för dina synpunkter!
Är lite rädd att luften går ur CSLen. Den står väl högt i pris på marknaden. GT3 känns mer trygg vad gäller värde. Vem vet? Som du säger så är prisskillnaden mellan GT3 1 och 2 inte så stor, så med fördel kanske man bör titta på den senaste. Tider kan du kolla på www.track-challenge.com under comparison! _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Hoppas luften går ur om något år eller två så man kanske har råd en vacker dag ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() När nästa generation "vanliga" M3/M4 kommer så är väl risken att det händer. _________________ ![]() |
||||
Ja.....kanske ska man vänta på det ![]() Anledningen att jag tänker så om CSL är att jag i sommras fick erbjudande att köpt den sista svensksålda CSLen på BMW för 660tkr, den var då ny med 2mil på mätarn. Visst var det svårt för BMW att hitta en kund till denna sista CSL och det bidrog till mitt pris. Med facit var det kanske inte så dåligt pris! Så efter detta så tycker jag såklart att begade svenska CSL står väl högt på 699-746tkr. Tror de blir svårt att sälja dessa bilar för de pengarna. Time will tell. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Fiat UNo 70 1985 1.3L har dte okså - dock bara med minut, sekund visare ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
hm,8,07 btg?Vad behövs?
150 tusenlappar till 150 hk fordfiesta st150.Trimma enkelt till 175 ca hästar..,sätt på bra r-däck när du kommit ner till ringen.Leta sedan upp någon lokal matador alt någon gamal ringmeistro.Be honom honom köra på 8:07 btg,en tidig daggfri morgon,np! Heya Fiesta is no Siesta PS!hm,ev karnkse ni måste slänga ut ca 150 kg onödig övervikt ur fiestan samt banta bort julmaten på lokamatadoren,hm..np _________________ Robert Kinderwall pugge rc Btg 8:48 |
||||
Hmm, 263 hk i en SAAB 9-3 SS... Kan det vara nya "värsting-Aeron" med V6 och dubbelturbo som hårdtestas? I sånt fall så är det väl mer än bara motorn som uppgraderats, även chassit har fått sig en uppskruvning vad jag förstår. Ändå en väldigt respektabel tid, om än med R-däck.
_________________ Jens Höstbo |
||||
Som sagt, standard sportchassi, inget special alls. Och 263hk, vilken chipare fixar inte det? ![]() _________________ /Stefan Karlsson "ordnung und sauberkeit macht qualität!" |
||||
Nu är juh specen på nya saab aeron släppt så nu är iaf den infon inte så superhemlig längre.
![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 12556 besök totalt |