Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Vad krävs för en runda på 8.09btg? Har ett tänkbart svar...
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
12556 besök totalt
Gustav Lundh
Malmö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 21



Glömde dock att nämna några av CSLens fördelar såsom GRYMT ljud, något praktiskare än Porschen (baksäte)... upplaga..
Billigare i inköp (Nyare bil för mindre $), vidare så HAR ju SMG lådan fördelar såsom nedväxlingar med mellangas, säkrare (går ej att övervarva) osv..

Den har ju även attans bra varvtider på ringen.
Appropå det har någon varvtiderna för följande bilar.

GT3 Mk 1= 7,56
GT3 Mk 2= ?
GT3 RS =?
M3=?
M3 CSL=?

Med driftsäkerhet, utseende, andrahandsvärde, utseende, , bromsar, livslängd (koppling, motor bromsar, design) så är valet lätt för mig.

OBSERVERA att ovanstående "kritik" är högst personlig samt på amatörnivå och grundar sig delvis på ett otursförföljt BMW ägande.



mvh

_________________
Gustav Lundh

Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745



Gulf tack för dina synpunkter!

Är lite rädd att luften går ur CSLen. Den står väl högt i pris på marknaden. GT3 känns mer trygg vad gäller värde. Vem vet?

Som du säger så är prisskillnaden mellan GT3 1 och 2 inte så stor, så med fördel kanske man bör titta på den senaste.

Tider kan du kolla på www.track-challenge.com under comparison!

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42333

Forumägare
Forumägare

RS6 skrev:
Är lite rädd att luften går ur CSLen.


Hoppas luften går ur om något år eller två så man kanske har råd en vacker dag

När nästa generation "vanliga" M3/M4 kommer så är väl risken att det händer.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745



Magnus Thomé skrev:
RS6 skrev:
Är lite rädd att luften går ur CSLen.


Hoppas luften går ur om något år eller två så man kanske har råd en vacker dag

När nästa generation "vanliga" M3/M4 kommer så är väl risken att det händer.


Ja.....kanske ska man vänta på det

Anledningen att jag tänker så om CSL är att jag i sommras fick erbjudande att köpt den sista svensksålda CSLen på BMW för 660tkr, den var då ny med 2mil på mätarn. Visst var det svårt för BMW att hitta en kund till denna sista CSL och det bidrog till mitt pris. Med facit var det kanske inte så dåligt pris!

Så efter detta så tycker jag såklart att begade svenska CSL står väl högt på 699-746tkr. Tror de blir svårt att sälja dessa bilar för de pengarna. Time will tell.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



RS 1800 skrev:
RS6 skrev:
Jag undrar varför just Porsche är först ut med riktigt tidtagar ur i sina nya 997or? Vad kan det bero på? Har de kanske gjort en maknadsundersökning som visar att deras kunder är mer intresserade av detta än andra Jag kör inte Porsche men måste säga att jag gillar iden med tidtagar ur, det passar sig så bra på just en Porsche tycker jag.



Mercedes 190 2.5 hade det original


Fiat UNo 70 1985 1.3L har dte okså - dock bara med minut, sekund visare

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8338



Har inte den här tråden spårat ur en aning ?
Citera
Obbedoen
örebro
Här sen Mar 2003
Inlägg: 76



hm,8,07 btg?Vad behövs?

150 tusenlappar till 150 hk fordfiesta st150.Trimma enkelt till 175 ca hästar..,sätt på bra r-däck när du kommit ner till ringen.Leta sedan upp någon lokal matador alt någon gamal ringmeistro.Be honom honom köra på 8:07 btg,en tidig daggfri morgon,np!

Heya

Fiesta is no Siesta




PS!hm,ev karnkse ni måste slänga ut ca 150 kg onödig övervikt ur fiestan samt banta bort julmaten på lokamatadoren,hm..np

_________________
Robert Kinderwall

pugge rc Btg 8:48
Citera
MrMarsupilami
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 68



Hmm, 263 hk i en SAAB 9-3 SS... Kan det vara nya "värsting-Aeron" med V6 och dubbelturbo som hårdtestas? I sånt fall så är det väl mer än bara motorn som uppgraderats, även chassit har fått sig en uppskruvning vad jag förstår. Ändå en väldigt respektabel tid, om än med R-däck.

_________________
Jens Höstbo
Citera
Stefan Karlsson
Örebro
Här sen Sep 2003
Inlägg: 148


Trådstartare
MrMarsupilami skrev:
Hmm, 263 hk i en SAAB 9-3 SS... Kan det vara nya "värsting-Aeron" med V6 och dubbelturbo som hårdtestas? I sånt fall så är det väl mer än bara motorn som uppgraderats, även chassit har fått sig en uppskruvning vad jag förstår. Ändå en väldigt respektabel tid, om än med R-däck.


Som sagt, standard sportchassi, inget special alls. Och 263hk, vilken chipare fixar inte det?


_________________
/Stefan Karlsson

"ordnung und sauberkeit macht qualität!"
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8338



Nu är juh specen på nya saab aeron släppt så nu är iaf den infon inte så superhemlig längre.
Citera
Nürburgring
Vad krävs för en runda på 8.09btg? Har ett tänkbart svar...
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
12556 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande