Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Ranbos TURBO Golf
<<   1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (21736 totalt)
P.Hagel
Växjö
Här sen Okt 2004

Denna bila har varit i när kamp på sviestad för många år sedan.
Denna Golf var en ikon för oss efterapare.
Sist jag kollade 20050222 kl:11:09 Så går bilen/karossen i falun sedan 20020326 och har gått:66974km???????????
I teknisk information står det att motorn är på 51Kw(din)= diesel sotis .
och har dragkrok.Det är väl det enda draget den bil får vra med om nu .

Kan bara säga att det går uför med en del goa bilar.
Ranbo tvättade bilarna åt polisen.
Sen så hadde eranbos "vinterbil" Golf Gti 16v-88:A haltechsprut!!!!
Gick grymt bra den oxså.
Sen vet jag att en tidigare Gti-klubbs medlem: Mats Ahlgre från Gotland,hanhadde en röd Golf Gti 16v-88
trimmad som Ranbos mamma köpte av honom.
Sen har jag för mog att Ranbo's pappa var Polis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Åker
Volvo XC60-D4-2015
Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004
Skruvar Golf GTi 1983
Citera
P.Hagel
Växjö
Här sen Okt 2004

Glömde att tillägga att det sitter en JR065571(diesel)

Åker
Volvo XC60-D4-2015
Skruvar Golf GTi 1983
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

ok, närkamp var väl fel uttryckt. Men även på banträffar skulle jag känna mig duktigt handikappad om jag saknade en spegel. Det ÄR inte säkrare än med två...oavsett var man kör.

Nog om detta...

Kul bygge i vilket fall.

Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

Anton Lillsund skrev:
Jag fick tag på den tidningen i efterhand och jag imponerades mycket av bilen! thumbs up thumbs up

Nu när jag ser bilderna igen så undrar jag om reglerna för burar i en gatbil har ändrats något sedan den bilens storhetstid. Det ser inte att vara en gatlegal bur i den på det sätt som en gatbilsbur gör idag

Det är ju 2 himla stora skillnader man måste tänka på när det gäller lagliga och icke lagliga delar som regbes etc.

Har du reg.bes och har bur i papperen etc kollas inte varje rör på vanlig besiknint...

Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Rolle Scirocco skrev:
Anton Lillsund skrev:
Jag fick tag på den tidningen i efterhand och jag imponerades mycket av bilen! thumbs up thumbs up

Nu när jag ser bilderna igen så undrar jag om reglerna för burar i en gatbil har ändrats något sedan den bilens storhetstid. Det ser inte att vara en gatlegal bur i den på det sätt som en gatbilsbur gör idag

Det är ju 2 himla stora skillnader man måste tänka på när det gäller lagliga och icke lagliga delar som regbes etc.

Har du reg.bes och har bur i papperen etc kollas inte varje rör på vanlig besiknint...

Jo det är sant.

Men efter vad jag har läst mig till osv så verkar det vara ganska kinkigt på punkten att det ska vara lätt att ta sig i och ur bilen trots att det sitter en bur i den.

Kävlinge
Här sen Nov 2002

Jag hittade artikeln i Bilsport 19 -92, den handlade tydligen om en samträff på Mantorp GSi/GTi.

1992 var det verkligen ovanligt att se en GTi burk med bur (om det nu inte var frågan om ett rent tävlingsredskap).

P.Hagel
Växjö
Här sen Okt 2004

Eddie Varvstopp skrev:
Jag hittade artikeln i Bilsport 19 -92, den handlade tydligen om en samträff på Mantorp GSi/GTi.

1992 var det verkligen ovanligt att se en GTi burk med bur (om det nu inte var frågan om ett rent tävlingsredskap).

Kolla i bakgrunden vem som siyyer längst till höger?

Jo.Nisse Claesson.

Åker
Volvo XC60-D4-2015
Skruvar Golf GTi 1983
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Tack patrik!
Då kom jag ihåg rätt att bilen numer går som diesel.

Undra om Anders Ranbo fattar att hans bil diskuteras fortfarande bland folk?
Vet ju att den med jämna mellanrum kommer upp på GTi-klubbens forum.
och nu har den ju även väckt intressee här(vet inte om det har diskuterats tidigare åxå).

Bilen var ju såååå långt före sin tid på flera sätt.
Inte bara buren men turbo , rejsastolar och en massa sånt som numer räknas som vardagsmat bland intresserade bilfolk och rejsåkare.

Nisse ser yngre ut på bilden iaf
Kan tidens tand ha gjort sitt?

Växjö
Här sen Okt 2004

Kolla in ratten på ranbos goffe.
Är det inte en hella/momo?

Åker
Volvo XC60-D4-2015
Skruvar Golf GTi 1983
Citera
pålsson
Sollentuna
Här sen Jan 2004

Anders Ranbo är en schysst snubbe! När han åkte Värstinggolf tog han alltid av sej skorna innan han klev in i bilen för att åka till jobbet och pyssla polisVolvos. Senaste gången jag såg hans bil var det en original VW Lupo. Jag tror att han fortfarande är i VW-träsket på nåt sätt.

Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Lillen skrev:
Nisse ser yngre ut på bilden iaf
Kan tidens tand ha gjort sitt?

Att vara moderator tar på kroppen...

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Raz
Stockholm
Här sen Nov 2004

P.Hagel skrev:

Det är en oettinger ratt, jag har en oettinger katalog från 90-talet där är den med.

Citera
Ranbo

Här sen Feb 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Hmm....borttagning av spegeln på hö sidan var kanske inte så smart men oj så mycket fortare bilen gick....
sen såg det rätt ballt ut också....hmm....jag var ung,ok....
Vä spegeln var helt värdelös den också nu när jag tänker efter, men smäcker var den...

Bilen var från början reg.besiktigad för bur (enklare modell) sedan byttes buren ut och byggdes om i
omgångar, till slut så vart det rätt många rör, min smala lycka var att jag fick igenom bilen som ombyggt
fordon, ngt som inte går längre så vitt jag vet! Efter det så ifrågasattes ingenting längre...

Ratten var mycket riktigt en momo-oettinger, fick senare ge vika för en mocka.

Efter det att karossen såldes så blev den stående i omgångar pga nedlagda banracingprojekt, men
diesel och dragkrok....hmmm, nåja, den rullar iallafall!

Åker numera mkt riktigt en Lupo med sänkningssats och järnhjul, bensinsnål och skittrist, åker annan
bil på sommaren....snabbare än Lupon har aluhjul, drar soppa som en stridsvagn och är skitskoj...

och nej jag var inte medveten om att den gamla turbogolfen fortfarande diskuterades, jag trodde den var
död och begraven för länge sedan...kul att den uppskattas fortfarande, många konstiga ideer föddes med den bilen och försöktes att genomföras med varierande resultat...

Tack,
Anders

MellanSverige
Här sen Jun 2003

Raz skrev:
P.Hagel skrev:

Det är en oettinger ratt, jag har en oettinger katalog från 90-talet där är den med.

Finns det trimkit med i den ? Det går inte att få den inscannad ?

Här sen Nov 2004

razer skrev:
Raz skrev:
P.Hagel skrev:

Det är allt möjligt i den, hmm det är ganska många sidor

Citera
P.Hagel
Växjö
Här sen Okt 2004

Ranbo skrev:
Hmm....borttagning av spegeln på hö sidan var kanske inte så smart men oj så mycket fortare bilen gick....
sen såg det rätt ballt ut också....hmm....jag var ung,ok....
Vä spegeln var helt värdelös den också nu när jag tänker efter, men smäcker var den...

Bilen var från början reg.besiktigad för bur (enklare modell) sedan byttes buren ut och byggdes om i
omgångar, till slut så vart det rätt många rör, min smala lycka var att jag fick igenom bilen som ombyggt
fordon, ngt som inte går längre så vitt jag vet! Efter det så ifrågasattes ingenting längre...

Ratten var mycket riktigt en momo-oettinger, fick senare ge vika för en mocka.

Efter det att karossen såldes så blev den stående i omgångar pga nedlagda banracingprojekt, men
diesel och dragkrok....hmmm, nåja, den rullar iallafall!

Åker numera mkt riktigt en Lupo med sänkningssats och järnhjul, bensinsnål och skittrist, åker annan
bil på sommaren....snabbare än Lupon har aluhjul, drar soppa som en stridsvagn och är skitskoj...

och nej jag var inte medveten om att den gamla turbogolfen fortfarande diskuterades, jag trodde den var
död och begraven för länge sedan...kul att den uppskattas fortfarande, många konstiga ideer föddes med den bilen och försöktes att genomföras med varierande resultat...

Tack,
Anders

Hej Anders.
Det var kiul att du hittade hit.
Jag lurade oxså på att det kunde vara en oettinger ratt.

Jo det är synd att bilen går som en sotis idag med drag!!!!!

Vet du hur det gick med din gamla 16V?

Åker
Volvo XC60-D4-2015
Skruvar Golf GTi 1983
Citera
Ranbo

Här sen Feb 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Hej Patrik,

16 V:n, hmm..den bilen ångrar jag verkligen att jag gjorde mig av med, den gick väldigt bra och
lät ännu bättre, en riktig busbil!
Låt se, jag sålde den till en kille som jag kände i Gustavsberg, som sedan sålde den till ngn i
Södertälje, han sålde den sedan i sin tur till en kille som höll på mkt med Sciroccoklubben i krokarna
runt Stockholm, jag kommer tyvärr inte ihåg hans namn, men jag vet att han nämnde att flytta över
motorn till en Scirocco eller var det Corrado? Nåväl, det är så många år sedan nu och jag vet ärligt
talat inte mycket mer vad som har hänt med bilen...det var ngt visst med ca 210 sughästar vid 7.200,
lamelldiff & 335 mm frambromsar, och 4-2-1 system med rakt igenom dämpare...suck, va korkad jag
var som sålde den...nåja, gjort e gjort!

Lidköping
Här sen Nov 2002

Hej Anders!

Det var länge sedan! Kul att se att du lever! Fast du kanske har lurat runt här i det tysta ett tag...
Nåväl, vi får hoppas att vi ses live någon gång igen!

(Patrik hette förresten Karlsson i efternamn förut, ifall du nu var osäker på vem det var du pratade med)

Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Chattvarning härmed utdelad till Herr Classon som definitivt inte förstått rejsas filosofi!
Denna typen av konversation tas lämpligast via pm.

Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Nisse Classon skrev:

Chattvarning härmed utdelad till Herr Classon som definitivt inte förstått rejsas filosofi!
Denna typen av konversation tas lämpligast via pm.

hehehehe... klockrent
Citera
Johan_W
MellanSverige
Här sen Jun 2003

Raz skrev:
razer skrev:
Raz skrev:
P.Hagel skrev:

Det är allt möjligt i den, hmm det är ganska många sidor

Du har inte lust att scanna in den/de sidor som handlar om trimkit till golf 16v om det finns. Om det inte är för mycket besvär? Hade jag haft möjlighet att låna katalogen hade jag kunnat scanna hela själv.

<<   1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (21736 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande