Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Motorjournalen ikväll 28/2 20:00
<<   1, 2
3613 besök totalt
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Erik Norberg skrev:
Rash skrev:
Spelade in programmet och fick en massa ljudproblem Var det bara jag?

har precis tittat igenom min inspelning och hade inga ljudporblem.

/Erik

ok...dags att skaffa inspelningsbar dvd med andra ord...väldigt passande nu när F1 säsongen börjar Sorry OT.

Vargön
Här sen Feb 2003

Johan Wagréus skrev:
Vill fortfarande hävda att GTIn inte är nån "riktig" GTI, dels har den turbomotor och det går bort på en GTI.
Sen har den inte den rätta känslan heller tycker jag. Känns lite som en sportig svenssonbil ungefär. Växellådan är för sladdrig, kopplingen konstig (vilket Peter anmärkte) på.
Motorjournalen kan få prova en riktig GTI om dom har lust

En riktig gti har en sugmotor på 1.6 liter och väger under 900kg fulltankad....
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

När någon efter 20 år äntligen säger något positivt om en GTI, går inte det att acceptera?
MJ är ju förresten inte dom enda som sagt positiva saker om den och när jag provkörde den för ett tag sedan så är även jag beredd att hålla med. (Med vissa förbehåll för plastig inredning och till/från-gaspedal. Kopplingen reagerade jag inte på, men det är väl så när den nyaste bilen jag äger är 12 år gammal)

Jag tycker att Corvettereportaget var kul! Glimten i ögat är aldrig fel!
När man sitter och småmyser under nästan hela programmet så är det väl ett gott betyg?

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Jag måste ta mig tid och prova nya GTI:n. Den har fått så mycket lovord nu att jag inte kan hålla mig.
Att den väger mer än en Rekord Caravan har jag ändå svårt att acceptera...

Stockholm
Här sen Nov 2002

Jo jag kan hålla med om att min bil inte riktigt kvalicficerar sig (lite överviktig ) Dock så blir man lite less på en del biltidningar som utnämner t.ex. GTI som kungen av GTI:er (med stora utrymmen och 4 dörrar? samt turbosnurra, nått som inte stämmer då ) Att den sen må vara snabb och hyffsat trevlig bekantskap är en annan femma
Citera
Mathias Johansson
Kåtebol
Här sen Nov 2002

Nisse Classon skrev:
När man sitter och småmyser under nästan hela programmet så är det väl ett gott betyg?

Precis!

Jag måste oxo åka iväg och få köra nya GTi:n, när nu alla ger den så högt betyg.
3:an och 4:an var däremot trista bekantskaper.

Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
Att den väger mer än en Rekord Caravan har jag ändå svårt att acceptera...

Det nämndes att första GTi:n vägde 890 kilo. Som "utvecklingen" håller på dröjer det väl bara 10 år till innan den kommit upp i det dubbla...

Citat:
Att den sen må vara snabb och hyffsat trevlig bekantskap är en annan femma

Det var väl ungefär min känsla när jag provkörde. Alltså, snabb och bekväm till Nurburgring, funkar några varv runt också. Men 18 åringarna lungt kan fortsätta att köpa Civic type R

Linköping
Här sen Okt 2003

Johan Wagréus skrev:
Vill fortfarande hävda att GTIn inte är nån "riktig" GTI, dels har den turbomotor och det går bort på en GTI.
Sen har den inte den rätta känslan heller tycker jag. Känns lite som en sportig svenssonbil ungefär. Växellådan är för sladdrig, kopplingen konstig (vilket Peter anmärkte) på.

Å andra sidan går väl kompressor bort när det gäller GTI:er också. Sugmotor hela vägen är det enda rätta.
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Tobias Lindell skrev:
Johan Wagréus skrev:

Å andra sidan går väl kompressor bort när det gäller GTI:er också. Sugmotor hela vägen är det enda rätta.

Med tanke på karaktären så håller jag inte riktigt med, en turbomotor har alltid nackdelar när det gäller körbarheten tycker jag. Känslan av att gasspjället är förbundet till gaspedalen med gummisnodd finns alltid där.
Där det gäller min egen motor så är den precis som en sugmotor (lite bättre bottenvrid) och den är som elakast frånn 5000varv till varvstoppet som för tillfället ligger vid 7500varv. Annars har jag en rejäl förkärlek för sugmotorer

/Våga väga Turbo
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003

Johan Wagréus skrev:
Jo jag kan hålla med om att min bil inte riktigt kvalicficerar sig (lite överviktig ) Dock så blir man lite less på en del biltidningar som utnämner t.ex. GTI som kungen av GTI:er (med stora utrymmen och 4 dörrar? samt turbosnurra, nått som inte stämmer då ) Att den sen må vara snabb och hyffsat trevlig bekantskap är en annan femma

Såja, inte bli tjurig bara för att GTI:n smiskar Minin på rumpan runt banorna..

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Erik (fd Mooseman) skrev:
Johan Wagréus skrev:

Inte fått min rumpa smiskad av nån GTI än
Dock ligger ThomasT farligt nära i superstage med sin GTI

Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Johan Wagréus skrev:
Johan Wagréus skrev:

Hmm, den tiden sattes med standard chassit... Får se om det blir någon skillnad i år....

Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003

Eftersom VW myntade begreppet GTI så borde det ju vara de som bestämmer vad en GTI är...
Vänta bara tills Phaeton GTI och Touareg GTI kommer

Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

ThomasT skrev:
Johan Wagréus skrev:
Johan Wagréus skrev:

Hmm, den tiden sattes med standard chassit... Får se om det blir någon skillnad i år....

Har tyvärr inte så mycket uppgraderingar i år, får jag som jag vill blir det iaf camberplates fram samt bättre belägg runt om + andra däck. Får dock se vad kassan räcker till
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Jag vet inte om jag är så förtjust i repristiden (kl. 1 på söndagar).... thumbs down

I söndags satte jag väckarklockan, men att kolla MJ vansinnigt sömndrucken är lite som att vara
för full: man vet knappt vad det är man tittat på...

Önskemål: Repris på dagtid under helgerna...

Stockholm/Gärdet
Här sen Jun 2003

Trådstartare
Jet skrev:
Jag vet inte om jag är så förtjust i repristiden (kl. 1 på söndagar).... thumbs down

I söndags satte jag väckarklockan, men att kolla MJ vansinnigt sömndrucken är lite som att vara
för full: man vet knappt vad det är man tittat på...

Önskemål: Repris på dagtid under helgerna...
Tyvärr är det inte upp till MJ redaktionen och bestämma när reprisen ska gå utan Kanal5 bestämmer själva tiden.

Maila gärna Kanal 5 och tala om detta, kollar man på tittarsiffror så har repriserna mycket färre tittare i år mot förra året. Trist
Citera
Allmänt banåkaforum
Motorjournalen ikväll 28/2 20:00
<<   1, 2
3613 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande