Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3613 besök totalt |
ok...dags att skaffa inspelningsbar dvd med andra ord...väldigt passande nu när F1 säsongen börjar ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||||||
En riktig gti har en sugmotor på 1.6 liter och väger under 900kg fulltankad.... ![]() ![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||||
När någon efter 20 år äntligen säger något positivt om en GTI, går inte det att acceptera?
MJ är ju förresten inte dom enda som sagt positiva saker om den och när jag provkörde den för ett tag sedan så är även jag beredd att hålla med. ![]() Jag tycker att Corvettereportaget var kul! Glimten i ögat är aldrig fel! När man sitter och småmyser under nästan hela programmet så är det väl ett gott betyg? _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||||
Jag måste ta mig tid och prova nya GTI:n. Den har fått så mycket lovord nu att jag inte kan hålla mig.
Att den väger mer än en Rekord Caravan har jag ändå svårt att acceptera... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
Jo jag kan hålla med om att min bil inte riktigt kvalicficerar sig (lite överviktig
![]() ![]() ![]() |
||||||||
Precis! ![]() Jag måste oxo åka iväg och få köra nya GTi:n, när nu alla ger den så högt betyg. 3:an och 4:an var däremot trista bekantskaper. ![]() _________________ /Mathias |
||||||||
Det nämndes att första GTi:n vägde 890 kilo. Som "utvecklingen" håller på dröjer det väl bara 10 år till innan den kommit upp i det dubbla...
Det var väl ungefär min känsla när jag provkörde. Alltså, snabb och bekväm till Nurburgring, funkar några varv runt också. Men 18 åringarna lungt kan fortsätta att köpa Civic type R ![]() _________________ Johan Rådlund |
||||||||
Å andra sidan går väl kompressor bort när det gäller GTI:er också. Sugmotor hela vägen är det enda rätta. |
||||||||
Med tanke på karaktären så håller jag inte riktigt med, en turbomotor har alltid nackdelar när det gäller körbarheten tycker jag. Känslan av att gasspjället är förbundet till gaspedalen med gummisnodd finns alltid där. Där det gäller min egen motor så är den precis som en sugmotor (lite bättre bottenvrid) och den är som elakast frånn 5000varv till varvstoppet som för tillfället ligger vid 7500varv. Annars har jag en rejäl förkärlek för sugmotorer /Våga väga Turbo ![]() |
||||||||
Såja, inte bli tjurig bara för att GTI:n smiskar Minin på rumpan runt banorna.. ![]() _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||||||
Inte fått min rumpa smiskad av nån GTI än ![]() Dock ligger ThomasT farligt nära i superstage med sin GTI ![]() ![]() |
||||||||
Hmm, den tiden sattes med standard chassit... Får se om det blir någon skillnad i år.... ![]() _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||||
Har tyvärr inte så mycket uppgraderingar i år, får jag som jag vill blir det iaf camberplates fram samt bättre belägg runt om + andra däck. Får dock se vad kassan räcker till |
||||||||
Jag vet inte om jag är så förtjust i repristiden (kl. 1 på söndagar)....
![]() I söndags satte jag väckarklockan, men att kolla MJ vansinnigt sömndrucken är lite som att vara för full: man vet knappt vad det är man tittat på... Önskemål: Repris på dagtid under helgerna... _________________ Jörgen Eriksson |
||||||||
Maila gärna Kanal 5 och tala om detta, kollar man på tittarsiffror så har repriserna mycket färre tittare i år mot förra året. Trist |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3613 besök totalt |