Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 21616 besök totalt |
Här finns det glasfiberhuv till mk1:an, vet inte om det är samma som Calle har iofs...
http://home.swipnet.se/rpglasfiber/ _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Hej Magnus! Tackar tackar! ![]() Sciroccomats har helt rätt, glasfiberhuven är tillverkad av RP-Glasfiber i Kalix som gjutit av en orginalhuv jag skickade upp. Väger ca 3 kg och kostar 1100:- Tala om att du vill ha en extra ribba "förstärkning" på mitten, annars blir den väl fladdrig. Herr Wallerström har även gjutit takluckan som väger nåt kilo och kostar 800:- enligt senaste prislistan. telefonnummer enligt hemsidan som Mats länkar till. Om du är intresserad av en sådan kan du pm:a mig, den är lite trixig i nuvarande utförande. (Bara för att den skall passa orginal tätninglist) ![]() _________________ /Calle |
||
Ang. tidigare diskutioner ang. höjd på bältes infästningar: Är detta att anse som ok höjd? Är grymt imponerad på den tid och energi som lagts på detta bygge. Pga av detta och den gula turbo 1'an som också finns här har jag börjat planera inför ett golf-mk1-16v-turbo-bygge. Om det blir av eller inte återstår att se! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ David Ålind |
||
Vidrig bil,och hemska bilder på denna vagn.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Det värsta jag har sett på bilden umder detta decenium. Måste bara få se denna vagn på träffar i sommar kalle. Längtar redan. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||
Jag har sagt det förut och jag säger det igen:
DENNA BIL ÄR HELT SJUK!!!!! NÄSTAN OLAGLIGT SJUK!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jag önskar att jag hade haft sånt tålamod när att jag byggde corsan. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
![]() ![]() Blir ju nästan generad... Har jag en dålig dag skall jag titta in på denna tråd! ![]() Jonas: Vi ses på OSC &Gti träffarna i sommar! Patrik: Tyskarna är värre, och ännu knäppare! ![]() Eel: Lycka till med nya projektet, hör av dig om du har frågor! Bältena skall inte passera 45 graders vinkel mot horisontalplanet och helst inom 10 grader enligt SBF racing reglementet. Wärhner: Bilen är dock inte lika sjuk som byggaren/ägaren är... ![]() Baksidan av detta bygge är att tidsplanen sprack rätt kraftigt, fast nu är det nog värt det. Men det viktigaste är kvar, det räcker inte med att stå i depån och vara välputsad, eller hur? Det är ju ute på banan som det gäller och det skall bli kanonskoj att se om jag byggt och tänkt rätt. Fortsättning följer... _________________ /Calle |
||
Imponerande! Verkar vara en otrolig finnish på bygget. Hoppas den inte bara står på utställningar utan även rastas ibladn
![]() _________________ Jesper Brenner Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count! |
||
Enligt senaste bud från Calle så ska den vara klar att köra med till vår träff på Gelleråsen om några veckor.
Fast bilen skulle ju vara klar till BugRun, sedan till Nürburgring, sedan till tvådagars på Kinnekulle... _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Bara det är ju nästan skäl nog dyka upp och bevaka tillställningen, får nog luska i möjligheterna kring samåkning upp med mina grannar ![]() _________________ Peter Karlsson |
||
otroligt fin Calle!!!
Jag skulle inte vågat ta ut den från garaget. Kalas fälgar på bilen, (har klurat på guldfärg på mina också faktiskt) Nu måste du lägga in bilder på lite motordetaljer ![]() /otto _________________ Magnus Ottosson Peoples Choice BOS 2015 ![]() Masterstarter 2011 ![]() Kulbil: BMW 2800 -71 Kulbil glidare: 735ia -84 Bruksbil: BMW 323ti -00 |
||
Varsågod, alltid jättekul att inspirera...
![]() Rackarns, har varit dålig på att uppdatera här. I vilket fall så kördes bilen några banträffar förra året. Hur skoj som helst givetvis! Lite ändringar under lågsäsongen med hårdare framjädrar och renovering nr 2 av dito dämpare. ![]() Så visst används bilen som det är tänkt! Fick även ta emot priset för bästa GTI på BugRun för andra året i rad, en mycket trevlig avslutning på helgen där som gärna får bli tradition... ![]() Tack för all positiv feedback på bilen, det värmer gott. Nästa banträff blir Kinnekulle med GTI-Klubben och OSC i början av Juli. VWäl mött där! _________________ /Calle |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 21616 besök totalt |