| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Lite konstigheter.... Motorn har hicka
|
1095 besök totalt |
|
Lite konstigheter.... Motorn har hicka
Nu när bilen är nere på jorden igen och allt funkar klockrent! Vilken skilnad på bil!! Helt underbart! Men jag upptäckte en sak som jag måste fråga om: Varvar man ur 1an funkar det fin-fint, Smackar man in 2an, fult spett på motorn igen, ca 4000rpm-> så får den lite "hicka/ryckningar" och sedan sticker den igen, Samma sak på 3an men inte på 4&5an??? Detta kände jag inte på automaten, men kan ju inte heller säga om detta är normalt eller ej... Någon som vet?? _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
|
Problemet kvarstår...
Har nu oxå bytt fördelarlock och rotor utan någon skilnad... Har funderat på om det kan vara någon skilnad mellan bränsle systemet mellan en automat och en manuell
Hur märker man att bränsle matningen/regulatorn börjar bli sliten/fungerar dåligt?? _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
|
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Det är de jag skulle vilja ha svar på! men med tanke på varvtalet ca4000-5000rpm så borde det inte vara någon fara, motorn varvar gärna till 7000... men har för mig att växel punkten för automaten var någonstans här i faggorna... _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Lite konstigheter.... Motorn har hicka
|
1095 besök totalt |

