Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3014 besök totalt |
Solen skiner, våren kommer - AJAJAJ nu är suget stort!!
Här i Stockholm är det underbart väder o jag blir alldeles JÄTTESJUK på att sätta på sommarsulorna o ut o gasa o svänga! :woot: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
och här i Kalix skiner solen och det är ca 5+ men det är så mycket snö kvar på alla vägar utom E4:an så jag tror inte jag vågar sätta på sommarskorna
![]() _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Samma här...
![]() ![]() Fast det vore ju jobbigt om det kommer en snöstorm när man smäckat på sommarsandalerna och måste åka nånstans *glädjedödare* _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||
Själv så räknar jag att våren är här när bågarna börjar komma ut.
Såg den första igår. ![]() |
||||
Hehe.... Jag grävde fram solbrillorna ur handskfacket
nu på lunchen och busade i varenda rondell på väg till McD. Sommarsulorna får vänta nån vecka till... ![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Imorgon ska Porschen putsas till nyskick! Sen ska bara PCS komma och besiktiga för försäkring, sen är våren här!!
![]() ![]() Förövrigt åker sommardäcken på skodan i nästa vecka för att var ok för licenskursen på sviestad nästa lördag. mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Den som ändå hade sommardäck att montera.
![]() Jag hade inte väntat mig våren än, men eftersom jag blev passerad av en mc-åkare med bara ena hjulet i marken igår så får man väl erkänna att det är dags. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
|
||||
Jag ställde på porschen i onsdags så jag har tänkt köra hela helgen.
![]() Vad händer om det blir under 5+?? Kör man olagligt då? |
||||
Nej bara om det råder vinterväglag. Men du kan alltid hävda att du är på väg till tyskland (ha passet på dig) (dubbdäck förbjudet i tyskland) _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Att man är på väg till tyskland har jag hört innan att man kan säga. Sen att man kommer bli idiotförklarad för att man kör åt fel håll får man ta ![]() |
||||
Säg att du precis har varit där och är på väg hem? ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Jag vet en som lyckades snacka sig ur en situation där han kl 3 på natten körde med dubdäck mitt i sommaren på Essingeleden i Stockholm. Så det gäller bara at ha bra munläder! ![]() ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3014 besök totalt |