Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Rösta på Årets (rejsa.nu) Bil
1, 2   >>
3407 besök totalt

Vilken är Årets (rejsa.nu) Bil?
Aston Martin Vanquish
4%
 4%  [ 4 ]
BMW M3 CSL
8%
 8%  [ 7 ]
Ferrari 575M
1%
 1%  [ 1 ]
Ferrari Enzo
16%
 16%  [ 14 ]
Ford Focus RS
5%
 5%  [ 5 ]
Honda NSX-R
4%
 4%  [ 4 ]
Lamborghini Murcielago
4%
 4%  [ 4 ]
Lotus Elise 111S
2%
 2%  [ 2 ]
Mercedes SL55 AMG
3%
 3%  [ 3 ]
Mini Cooper S
11%
 11%  [ 10 ]
Pagani Zonda
5%
 5%  [ 5 ]
Porsche 911 GT3
22%
 22%  [ 19 ]
Radical SR3
7%
 7%  [ 6 ]
Totalt antal röster : 84

PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare

Med tanke på bl a EVo och Top Gear så gör vi vår egen utnämning av Årets Bil version rejsa.nu. Jag har valt ut bilarna mycket objektivt

OBS! Välj inte automatiskt den bil som är dyrast eller snabbast. Tänk lite som Gordon Murray ( ) - vilken bil har egentligen fört utvecklingen framåt?
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Kanske borde haft med Caterham R500, men Radical får ersätta den....
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Jag undrar veeeeeem kan det vara som röstade på CooperS.... Är Johan W här nu typ ;-) (fast jag övervägde iof den osså själv som alternativ)

Mantorp
Här sen Nov 2002

Tja, man ska väl ta ngt man verkligen provåkt samt en bil som VERKLIGEN är kanonskoj, sammtidigt som den duger till så mkt mer... Eller?

Valet föll, ganska enkelt, på MINI Cooper S (I liten konkurens med CSL:en då.)
Men MINI:n är mer "nyskapande" på ngt sätt.

EDIT: Det var bara jag Magnus! Men jag undrade oxå var han fanns...Hahaha

PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Re: Rösta på Årets (rejsa.nu) Bil

Elise skrev:
Tänk lite som Gordon Murray ( ) - vilken bil har egentligen fört utvecklingen framåt?

Väldigt mycket off topic, men.... Läste en artikel för några år sedan, en intervju med Gordon. Han sa då att årets bil det året var Renault Kangoo Han menade att det var en bil som verkligen fört utvecklingen framåt och där man tänkt annorlunda. Direkt när den kom så gick han och köpte en Kangoo. Dessutom sa han att han köpt en orange Kangoo, "bara för att göra folk ännu mer irriterade!"
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Elise skrev:
OBS! Välj inte automatiskt den bil som är dyrast eller snabbast. Tänk lite som Gordon Murray ( ) - vilken bil har egentligen fört utvecklingen framåt?

Får man fråga vilken du röstade på?
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003

host "Pagani Zonda S" host

Nya GT3 fick min röst för övrigt.

Stockholm
Här sen Dec 2002

Min röst gick till Radical Sr3. Bra att någon som gör en bil som är tvärtemot den tyska trenden med tyngre och tyngre bilar med större och större motorer

Dessutom är den ju hysteriskt snabb på att ta sig runt en bana.
Fast den har ju inget direkt bruksvärde.

PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare

johann skrev:
Får man fråga vilken du röstade på?

Förstod nästan att du skulle fråga det....

Jag röstade på Zonda, fast den är dyrast (?) och kanske snabbast.
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

GT3...

Alla är vi saliga i vår egen tro!

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Har inte lagt min röst ännu , tycker det är ett ganska svårt val... Får nog fundera lite
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Radical såklart!

MVh /Micke

Uppsala
Här sen Jan 2003

Men..... ingen är ju direkt nyskapande förutom mersan och den går fetbort ändå!

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Nu är vi tre som röstat på Mini Cooper S! thumbs up Jag tog den helt enkelt för att det är den enda som jag provkört av dessa bilar!

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

opartisk som man är Blev en röst på Coopern, dels för att man provkört den men samtidigt tycker jag den har fört utvecklingen något frammåt. Okej M3 CSL, Enzon, GT3:an.. vilka bilar, men tycker inte direkt det gått framåt. Coopern skiljer ju sig lite, en liten kompakt FWD med väldigt underhållande vägegenskaper, den är överkommlig i pris för dom flesta till skillnad från superbilarna...
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002

Tänkte ta på mig surgubbekepsen.

Personligen är dessa bilar helt ointressanta för mig. Jag kommer ändå inte ens i närheten av att ha råd med en. Och hade jag det skulle jag inte köpa en bil för de pengarna ändå.

Hur kan man tycka att Cooper Mini har tagit utvecklingen framåt när det är precis tvärtom. En retrobil med kompressor, snacka om bakåtsträvande. Den må vara underhållande att köra, men förklara för mig hur den fört utvecklingen framåt?

gringubben Anders C

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Min röst föll på Cooper S. Den är nyskapande genom att det för första gången är en FWD-bil som inte bryter ratten ur händerna på en när man gasar, men som ändå ger känsla i ratten av vad som händer under framhjulen. Hela bilen känns bra att vräka in i en kurva eller över ett krön. Man kan lita på den direkt när man sätter sig bakom ratten och den känns väl ihopsatt trots diverse hårdplastkonstruktioner inom synhåll.

Allt är inte utseende!

Stenungsund
Här sen Nov 2002

Lennart Mäkinen skrev:
Min röst föll på Cooper S. Den är nyskapande genom att det för första gången är en FWD-bil som inte bryter ratten ur händerna på en när man gasar, men som ändå ger känsla i ratten av vad som händer under framhjulen. Hela bilen känns bra att vräka in i en kurva eller över ett krön. Man kan lita på den direkt när man sätter sig bakom ratten och den känns väl ihopsatt trots diverse hårdplastkonstruktioner inom synhåll.

Allt är inte utseende!

Är verkligen Minin så revolutionerande? Visst måste det finnsa andra bilar som är lika bra, tänker på Honda, Peaugot, Alfa bla.

/Anders C

Stockholm
Här sen Nov 2002

Anders C skrev:
Lennart Mäkinen skrev:

Allt är inte utseende!

Är verkligen Minin så revolutionerande? Visst måste det finnsa andra bilar som är lika bra, tänker på Honda, Peaugot, Alfa bla.

/Anders C

De e väl upp till var och en och avgöra, honda visst CTR:en har jag inte hunnit provköra än, men den ska tydligen inte ha samma känsla, Peugot 206 GTI har jag inte heller provkört men dom jag pratat med anser inte att dom spelar i samma division. Många som köper Cooper S har haft/har Lotus Elise, Mazda Miata m.fl, en del jämför den faktiskt med elisen fast mera lättkörd och praktisk, men ta en provtur själv och avgör vad du tycker
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003

Jag röstade (som hittils enda) på Lamborghinin. Nyskapade vad de gäller teknik kanske den inte är då den är upphotat diablo (vilket iofs inte är något dumt). Men designmässigt så är det en bil som känns rikigt modern och helt rätt nu. En del andra bilar ser varken moderna eller homogena ut. Pagani ser ut som ett rymdskepp, GT3:an är för slätstruken, Coopern är en hundkoja i medelålderskris...

Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Anledningen till valet av Coopern är just det som redan sagts.

om man ska åka "vänster" i en rondell går det att gå på sådär liiite för fort in, man tänker styr och bilen är redan på väg med full koll, lätt släpp på gasen och ballansen förskjuts ut i bak. "Lite mkt "bakballans"", tänker man och man går på gasen lite med en första tanke om att det ska understyra en massa och ratten slitas ur händerna på en. Men icke! I det läget uppfattar jag bilen med ens jämnballanserad. Krämar man sedan på kan man ju inte dölja att den faktiskt har vissa av de brister som en framhjulsdriven bil alltid dras med.

Men oavsett så är det (bland) den mest underhållande bil jag kört.
Mest imponerad blev jag nog i en vanlig Cooper då vi åkte motorväg och hade bilen fulllastad med lite "ståtligt byggda" skåningar.
Inte en tvekan från de 115 pållarna.

Så den går att åka i varje dag, använda till en resa samt stressa "storbilar" på Ringen med...

Sorry om det blev ett långt reklaminslag...

Allmänt banåkaforum
1, 2   >>
3407 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande