Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Val av bromsskivor: Tar-ox vs original slitsat
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (5363 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

MaZ skrev:
Apropå att ta frambromsarna först...
Jag gjorde inte det, jag bet i det sura och köpte även till bakbromsarna även om det inte behövs.
Jag resonerade så här, olika belägg har olika egenskaper vid olika temp, jag vill alltså inte ha en bil som låser upp bakhjulen vid kalla belägg och sen har noll bromsverkan bak vid racetemp...

Synpunkter?
Håller med! Men har du ABS så är det inte akut farligt iaf.

Vallentuna
Här sen Mar 2003

Hej,

OK, skall kolla med pean, har också kollat med amerkanska Lotus vänner på nätet, dessa rekommenderar starkt Porterfield R4s klossar till Espriten för bana. Problemet verkar dock vara att dom är lokala i USA( califonien). Är det någon som känner till detta fabrikat?, dessa klossar skall vara suberba för gata/trackdays!

Vargön
Här sen Feb 2003

Här kommer en bild på lite nyskapad bil-porr från mitt garage.

Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

MaZ skrev:

Apropå att ta frambromsarna först...
Jag gjorde inte det, jag bet i det sura och köpte även till bakbromsarna även om det inte behövs.
Jag resonerade så här, olika belägg har olika egenskaper vid olika temp, jag vill alltså inte ha en bil som låser upp bakhjulen vid kalla belägg och sen har noll bromsverkan bak vid racetemp...

Synpunkter?

MaZ resonerar helt i linje med mina erfarenheter: Kör inte med olika belägg på fram och bakaxeln.

PS. Jag har en galen kompis som i år skall köra med olika belägg på höger respektive vänster sida.

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

joakim_adolfson skrev:

...hade funderat på EBC men ni verkar såga märket fullståndigt till bana?? Var hittar jag andra klossar ex pagid vill veta...

Ferodo och Pagid sälj bl.a. av KH Motorsport.

Citera
frav
Halmstad
Här sen Mar 2003

Hej!

Givetvis har ni rätt om att man bör ha likvärdiga produkter runt om. Det bästa är ju att spara så man kan inhandla allt på en gång. Men om läget är så att det måste bytas något så ska framaxeln helt klart prioriteras.
Ibland är det så att det inte finns belägg av samma typ till fram & bak axel, då får man köra med olika.

Här sen Nov 2002

Som Magnus påpekar så har vår hemsida dessvärre legat nere sedan i fredags morgon. Problemet med servern ligger tyvärr utanför min makt, men under tiden går det utmärkt att använda telefonen och slå 0370-76650 (må-fre), så berättar jag mer om de olika alternativ som kan erbjudas.

Joakim: Till din Lotus skulle jag rekommendera ett Carbotech-belägg som direkt kan jämföras med Porterfield R4S.

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Carbotech har jag kört med. Men jag valde nog lite fel modell...

Göteborg
Här sen Nov 2002

Mina Pagid kommer från Forza.

www.forza.se

BMW 330i -05
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Såg att Red Dot har två olika belägg. Fast och Competition. Är Competition såna som tar väldigt dåligt när dom är kalla?

Tänkte mig att montera Red Dot skivor och belägg fram och bara Red Dot belägg bak.

Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

DanneT16 skrev:

...Är Competition såna som tar väldigt dåligt när dom är kalla?...

Racebelägg som inte tar när de är kalla är, lyckligtvis, förpassade till historien.

Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Trådstartare
>>ice
Så bra då!

Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

Olika fram/bak

Har på bruksbilen (passat med 115 pigga ardenner och matchvikt som lätt tungvikt nånstans) bara brytt mig om att slitsa framskivorna och slänga på greenstuff.

Runt tusen mil senare nu är bakbeläggen HELT slut, dessa har innan greenstuff räckt 6000mil utan nämnvärt slitage. Slump? Frambeläggen har slitits ~ 1/3 på dessa tusen mil.

Nu blir det bakbromsarna som får greenstuff i helgen för att matcha. Återkommer om ~ 1000 mil med rapport

Val av bromsskivor: Tar-ox vs original slitsat
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (5363 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande