Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Porsche Cayman...
<<   1, 2
4998 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Westfield skrev:
Man kan ju undra om de sakta över lång tid försöker fasa ut svansmotorbilen till förmån för mittmotorvarianten...det finns ju klara fördelar.

Borde väl finnas några hembyggda Boxster Turbo nånstans?

Västerås
Här sen Maj 2005

Den va störtläcker...

lite anorlinda bakifrån, men inte helt fel!

Fotograf på mazz.nu
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

om ni tittar på den här filmen från Kanal 5:s "Autobahn" så får ni se Cayman provköras + att Walter Röhrl talar om testkörningen på med den.

http://www.kanal5.se/templates/streaming/default.aspx?id=11332

Simone
Tyskland
Här sen Sep 2004

jag kan öppna det men jag kan inte se filmen....... (ja, mina ögon är öppen )

Eskilstuna
Här sen Okt 2003

Ser mycket bättre ut i rörelse, än på fotografier =) thumbs up

Med tanke på att den bara har 295hk så är väl ring-tiden väldigt imponerande?
(Kolla in filmen..)

Rickard
Göteborg
Här sen Mar 2004

Cayman och även boxster är inte speciellt fotogeniska. I verkligheten däremot faller allt på plats. Jag såg Caymanen nere på IAA i Frankfurt och blev helbiten. Den ser ut som en nätt liten 911 med ett smidigare bakparti. Dessutom är konceptet helrätt i mitt tycke.

Tyvärr tycker jag att 595k i grundpris är på tok för mycket. Med lite "lull lull" är bilen uppe på 650 k.
Normalt sett brukar biltillverkare höja priset när taket kapas av, porsche gör tvärt om >

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Rickard skrev:
Normalt sett brukar biltillverkare höja priset när taket kapas av, porsche gör tvärt om >
Beror väl lite på vad grundchassit är designat som. Att kapa av taket av en sedan, förstärka upp den och söka en lite hippare målgrupp brukar resultera i en rejäl prisökning.

om Cayman är nydesignad helt och hållet så är det väl bara ett sätt att göra "Product Portfoilo Magagement", om den är baserad på Boxterplattformen så tillkommer det ju kostnader i förändringar.

meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004

Lennart Jarmyr skrev:
om ni tittar på den här filmen från Kanal 5:s "Autobahn" så får ni se Cayman provköras + att Walter Röhrl talar om testkörningen på med den.

Som gammal cyklist gillade dock jag Walters kommentar om att han tyckte bättre om 911:an för där fick han med sig sin cykel i baksätet... thumbs up

Göteborg/Partille
Här sen Nov 2003

En sådan kärra står det här under ett kondomskynke, riktigt trevliga former må jag säga.
Hur det ser ut utan skynke vet jag inte. Jag är i tjänst och det känns högst opassande att slita av skynket, vill ju ha ett arbete att gå till i fortsättningen också.

Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Lennart Jarmyr skrev:

Tack för den Lennart .

Mattias Österberg
Saltsjö-Boo
Här sen Maj 2004

Sverigepremiär på lördag på Porschecenter.
Jag blir mer och mer såld på formerna. De bilder jag sett hitils gör den bara snyggare och snyggare. Jag gillar den!

Porsche 993 C2 -94
Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad]
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

NiklasFalk skrev:
Rickard skrev:
Beror väl lite på vad grundchassit är designat som. Att kapa av taket av en sedan, förstärka upp den och söka en lite hippare målgrupp brukar resultera i en rejäl prisökning.

om Cayman är nydesignad helt och hållet så är det väl bara ett sätt att göra "Product Portfoilo Magagement", om den är baserad på Boxterplattformen så tillkommer det ju kostnader i förändringar.

Priserna baseras sällan på kostnaderna Det handlar bara om vilka man har som target och vad man tror de är villiga att betala. Har du inte råd eller inte vill betala, tillhör du troligtvis inte det segment som de vill ska köpa bilen

ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re: Porsche Cayman...

ThomasT skrev:
Jag kan inte bestämma mig om jag tycker den är ful eller snygg.....

Nu när jag sett den i verkligheten så har jag bestämt mig.... SNYGG!!!

Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Personligen känner jag större "vill ha" behov för Cayman än för 911.
Vet inte om det är nyhetens behag eller ej, men tror inte det.

och med tanke på alla mittmotorbilar som både finns och är på gång och deras prestanda undrar man vilket vapen Porsche kommer använda främst om en sisådär 10 år.
Motorn bak eller mittmonterad?

Hur ska Porsche t.ex. tacklas med Audi R8 och BMWs motsvarighet när de dyker upp om ett par år?
Med en 911 och aktersnurra eller en mittmotor Cayman? Antagligen båda, men frågan är hur långt bakmonterad motor räcker i konkurrensen när motoreffekten går upp på mittmotorbilarna.
Då är det nog inte så dumt att ha en Cayman till hands. Den får ju nästan 911:an att framstå som en familjebil med sina 2 säten

Dock tycker jag att prisskillnaden mellan en laddad 911 och en laddad Cayman S är för liten.
Men det som är kul för begagnatköparna att Porsche når en produktion av bilar (ligger väl kring 100k/år?)
som gör att priserna inte står sig. 993 var nog den sista modellen med hyfsad prisminskning för ägaren.

Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens

Erik B skrev:
och med tanke på alla mittmotorbilar som både finns och är på gång och deras prestanda undrar man vilket vapen Porsche kommer använda främst om en sisådär 10 år.
Motorn bak eller mittmonterad?

Hur ska Porsche t.ex. tacklas med Audi R8 och BMWs motsvarighet när de dyker upp om ett par år?
Med en 911 och aktersnurra eller en mittmotor Cayman? Antagligen båda, men frågan är hur långt bakmonterad motor räcker i konkurrensen när motoreffekten går upp på mittmotorbilarna.
Då är det nog inte så dumt att ha en Cayman till hands.

Håller med dig; dvs båda!
Har ju Carrera GT tidigare o nu kommer Cayman.
Jag ser ett mönster i Porsches stategi.

Kan man drömma om en budget Carrera GT?
Eller en Cayman RS(R)... thumbs up

911 kommer aldrig att dö, den kommer fortfarande att utvecklas. Vikt över bakhjulen är dessutom utmärkt för acc o inbromsning.
Då alla sportbilar blir mer o mer lättkörda kommer det kunna säljas bilar som erbjuder mer "spännande" egenskaper som kräver lite träning för att köra verkligen snabbt.
En Boxster är det bara att sätta sig i o gasa då den är så snäll...

Porsche Cayman...
<<   1, 2
4998 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande