| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Porsche Cayman...
|
4998 besök totalt |
Borde väl finnas några hembyggda Boxster Turbo nånstans? _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
om ni tittar på den här filmen från Kanal 5:s "Autobahn" så får ni se Cayman provköras + att Walter Röhrl talar om testkörningen på
med den.
http://www.kanal5.se/templates/strea _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
|
Cayman och även boxster är inte speciellt fotogeniska. I verkligheten däremot faller allt på plats. Jag såg Caymanen nere på IAA i Frankfurt och blev helbiten. Den ser ut som en nätt liten 911 med ett smidigare bakparti. Dessutom är konceptet helrätt i mitt tycke.
Tyvärr tycker jag att 595k i grundpris är på tok för mycket. Med lite "lull lull" är bilen uppe på 650 k. Normalt sett brukar biltillverkare höja priset när taket kapas av, porsche gör tvärt om >
_________________ Rickard Franklin Volvo V50 T5 -06 Yamaha FZ6-N -06 |
||||
om Cayman är nydesignad helt och hållet så är det väl bara ett sätt att göra "Product Portfoilo Magagement", om den är baserad på Boxterplattformen så tillkommer det ju kostnader i förändringar. |
||||
Som gammal cyklist gillade dock jag Walters kommentar om att han tyckte bättre om 911:an för där fick han med sig sin cykel i baksätet... _________________ Mattias Meldert |
||||
|
En sådan kärra står det här under ett kondomskynke, riktigt trevliga former må jag säga.
Hur det ser ut utan skynke vet jag inte. Jag är i tjänst och det känns högst opassande att slita av skynket, vill ju ha ett arbete att gå till i fortsättningen också. _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||||
Tack för den Lennart .
|
||||
|
Sverigepremiär på lördag på Porschecenter.
Jag blir mer och mer såld på formerna. De bilder jag sett hitils gör den bara snyggare och snyggare. Jag gillar den! _________________ Mattias Österberg Porsche 993 C2 -94 Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad] |
||||
Priserna baseras sällan på kostnaderna Det handlar bara om vilka man har som target och vad man tror de är villiga att betala. Har du inte råd eller inte vill betala, tillhör du troligtvis inte det segment som de vill ska köpa bilen
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
|
Re: Porsche Cayman...
Nu när jag sett den i verkligheten så har jag bestämt mig.... SNYGG!!!
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
|
Personligen känner jag större "vill ha" behov för Cayman än för 911.
Vet inte om det är nyhetens behag eller ej, men tror inte det. och med tanke på alla mittmotorbilar som både finns och är på gång och deras prestanda undrar man vilket vapen Porsche kommer använda främst om en sisådär 10 år. Motorn bak eller mittmonterad? Hur ska Porsche t.ex. tacklas med Audi R8 och BMWs motsvarighet när de dyker upp om ett par år? Med en 911 och aktersnurra eller en mittmotor Cayman? Antagligen båda, men frågan är hur långt bakmonterad motor räcker i konkurrensen när motoreffekten går upp på mittmotorbilarna. Då är det nog inte så dumt att ha en Cayman till hands. Den får ju nästan 911:an att framstå som en familjebil med sina 2 säten
Dock tycker jag att prisskillnaden mellan en laddad 911 och en laddad Cayman S är för liten. Men det som är kul för begagnatköparna att Porsche når en produktion av bilar (ligger väl kring 100k/år?) som gör att priserna inte står sig. 993 var nog den sista modellen med hyfsad prisminskning för ägaren. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Håller med dig; dvs båda! Har ju Carrera GT tidigare o nu kommer Cayman. Jag ser ett mönster i Porsches stategi. Kan man drömma om en budget Carrera GT? Eller en Cayman RS(R)... 911 kommer aldrig att dö, den kommer fortfarande att utvecklas. Vikt över bakhjulen är dessutom utmärkt för acc o inbromsning. Då alla sportbilar blir mer o mer lättkörda kommer det kunna säljas bilar som erbjuder mer "spännande" egenskaper som kräver lite träning för att köra verkligen snabbt. En Boxster är det bara att sätta sig i o gasa då den är så snäll... _________________ Jan Å |
||||
![]() |
Bilder o videos
Porsche Cayman...
|
4998 besök totalt |