| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
C6 Z06
|
2183 besök totalt |
|
C6 Z06
Nu är priset fastställt av GM + lite mer info!
Länk: http://www.digitalcorvettes.com/foru Den nya LS7 motorn levererar hela 505hk! 105hästar mer än i vanliga C6ans LS2 motor. Se upp Porsche!
|
||||
|
Sju liter, 500 hästar och... ALUMINIUMCHASSI!
http://vorlon.case.edu/~aap8/gallery Nu ska vi se, hur mycket var det jag hade på sparkontot? |
||||
om du planerar att köpa en C6a, är det ok om du vill sälja alfan...
|
||||
Precis, pengar som en gång gått in på "lek-kontot" kan inte lämna det utan måste återanvändas till nya leksaker! _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
|
LS7 7.0-liter/427-cubic-inch Gen IV V-8 engine with lightweight reciprocating components
505 horsepower (373 kw) @ 6300 rpm 470 lb.-ft. Of torque (657 Nm) @ 4800 rpm 6-speed manual transmission 7000 rpm redline Aluminum body structure with one-piece hydroformed perimeter rails frame and magnesium engine cradle Carbon-fiber composite front fenders, front wheelhouses and floors Dry-sump engine lubrication system Hand-built engine at GM's new Performance Build Center Unique design styling that includes a larger grille, cold-air scoop and lower air splitter, wide-body front and rear fenders and a taller rear spoiler Engine, transmission and differential oil coolers and steering cooler Jag tycker verkligen att GM har höjt sig och producerar nu en riktig räcer, torrsump, karbon och bra kylning på grejerna, till rätt peng! _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
Enligt uppgift: 1420kg Får betecknas som lätt med dagens mått mätt, den är ju lättare än en golf
Den lär dock bli rätt mycket dyrare i Sverige än i USA. Vanliga C6an börjar väl kring 600K här hemma... _________________ /Kristian Elisson |
||||
|
Nya vetten kommer att bli en vass utmanare
Vette 72 hk/liter M3 105 hk/liter M5 101 hk/liter M6 101 hk/liter Carrera S 90 hk/liter åsså 318is 75 hk/liter
_________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
|
Mindre än 3 kg/hk och halva mantorps långa raka från stillastående på 11,7...
Nu borde väl priserna på C5orna krypa ner lite till... När de passerar 200' (dvs mer än enstaka exemplar) så börjar det bli intressant med Amerikansk "buggy"
|
||||
|
Innan man jublar och bygger upp stora förväntningar på Z06an så ska man komma ihåg att Corvette alltid haft gott om effekt och hyffsat låg vikt. Fast väghållningen blir bättre o bättre för varje ny modell så snart (kanske tom nu) kan man nog räkna in bilen bland de riktigt potenta
Snygga har dom alltid varit! [OT]
Undra vad BMW har satt för krav på sin M-avd?
[/OT] _________________ /Kristian Elisson |
||||
Vore spännande att se samma jämförelse på vridmomentet, misstänker att Corvetten har en del att ge där med sin volym. _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||
Som sagt, vore kul med vridjämförelse...
För övrigt så är ju 427an (7L) "klassisk" och antagligen är detta ett stort argument i sammanhanget...
Sen vet väl alla att större desto bättre...
|
||||
Det är inte litrarna som väger. Det är kamaxlar och dess drivning, alla ventiler och allt gods för att härbärgera böset som står för deplacementet. Corvettespisen lär inte väga många kilon...
|
||||
Men det beror väl lite på hur man fått fram litrarna... väääldigt tunna väggar med mycket hål i (stora kolvar) blir ju lätt iofs
_________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
![]() |
Bilder o videos
C6 Z06
|
2183 besök totalt |

