Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (2604 totalt) |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Re: Dina dagliga skor
Jag kör med mina kängor på vintern, de kan ju bli -30 här uppe. så om man drar ner i diket vill man ju inte gå ut och pulsa med smådojjor. Men nu kör jag i smidiga Cat. Skona som satan. Det är "gasar-gummi" upp på hälen... _________________ -Tobbe Henricsson, Frilans |
Av och till har jag haft lämplia körskor liggande i bilen och klätt om vid avfärd respektive framkomst. Knepigare när man har två bilar och anser att allt som har med kläder att göra är av ondo och bara tar pengar från viktigare verksamheter (jag har bara ETT par användbara byxor, får tvätta på kvällen och sen måste det vara färdigtorkat på morgonen, om inte = hemma idag).
JohanR _________________ Johan Rådlund |
Jo, det har hänt. Knepigt när man ska tå-häla bara... Reine Wisell kör väl med mockasiner när det är sånt där ekonomirejs. JohanR _________________ Johan Rådlund |
Jag har alltid, sen körkortet blev mitt, valt skor utefter hur pedal-känslan ska vara. Det är ju faktiskt viktigt
![]() Att sulan är tunn är såklart viktigt, men den får ju inte vara för bred heller. Blir lätt att man trasslar in fötterna bland alla pedaler så det klappt går att trassla ut dom sen ![]() Tunna och smala skor ![]() _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
problemt är att jag inte kan häl-å-tåa i min bil med mina puma/sparco (civil-varianten) , men som tur e har jag hittat ett perkfekt mellanting dock börjar de bli väldans slitna
|
Lillasyster 19 år gör det i alla fall , har precis fått hem ett par Röda Mockadojjor av höga racemodellen till henne från Forsmans Motor idag .... tydligen det som är mest modernt bland Kidzen på stan idag.
![]() |
Finns en bil som har sanslösa krav på skor iaf för min del och det är farsans 328:a GTS, helt löjligt trångt mellan pedalerna, måste köra i strumplästen eller med skor som är ett par tre nummer försmå för att huvudtaget kunna trycka på en pedal i taget
![]() |
Är faktiskt så pass skadad att jag byter till lämpliga skor när jag ska åka långt.
Man måste ju byta, kan ju inte komma drällande med typ jympadojjor till kostym bara för att man åkt bil till ett business meeting, eller? ![]() Edit: I min Seven är det trångt mellan pedalerna. Rätt skor är ett måste. Tur man inte har så stora fötter. ![]() |
|
Jag köpte mina hos GA. Annars så har ju forsman bra utbud. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
Hehe, intressant poängställning i omröstningen!
Lika många som försöker ha tunna sulor som antalet som struntar i det. Sen tre(!) som tycker det är danande med tjocka sulor som träning (där la jag min röst eftersom jag råkar ha skor med tjock sula så ser jag det som bra träning.... ![]() _________________ ![]() |
Håller med där, det är ju faktiskt bra träning! På vintern är man ju tvungen att ha tjocka sulor! ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
Jag har till min stora irritation märkt att de bästa skorna att köra i är mina svarta lågskor som jag har till jobbet?!! Bred, tunn och styv sula som ger god stabilitet och som genom sin bredd underlättar varvtalsmatchning...
Kan man se ut som en slipsnisse på banträffarna? ![]() Mvh /Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (2604 totalt) |