| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Svängjänk... camaro 68
|
3906 besök totalt |
|
Svängjänk... camaro 68
Denna är värd en egen tråd tycker jag
Car: '68 Camaro owner: Chris Kerr, Flower Mound, TX Engine: 454ci big-block Chevy, Moldex crank, TRW LS6 pistons Heads: Iron oval port, owner-ported with 2.19/1.88-inch valves, 1.7:1 Comp Cams roller rockers Cam: Comp Cams 294 mechanical flat tappet cam 248/248 degrees at 0.050, 0.595/0.595-inch valve lift Induction: Edelbrock Victor, Jr. with Holley 750-cfm mechanical secondaries Clutch: 10,000 RPM 5.5-inch multi-disc with aluminum flywheel Transmission: Muncie four-speed, Hurst Competition-Plus shifter Rearend: Ford 9-inch, 3.50 gears, Moser 31-spline axles, spool Front suspension: owner-fabricated with Koni coilover shocks, Afco springs, '85 Corvette spindles, BRT rack-and-pinion 12:1 steering, 11/8-inch front antiroll bar, Afco tubular upper and lower control arms Rear suspension: owner-fabricated custom three-link rear with Koni coilover shocks, Afco springs, 1-inch rear antiroll bar, and adjustable roll center Brakes: Baer 13-inch Track system in front with PBR calipers 12-inch GM rear discs with factory calipers Wheels and tires: Budnik 17x11-inch Tiller wheels with P275/40ZR17 Hoosier tires front, Budnik 17x13-inch Tiller wheels with P315/35ZR17 Hoosier tires rear Body mods: Fiberglass hood and decklid, front and rear fenders widened, rears stretched, rear wheeltubs added from Competition Engineering, RCI 22-gallon fuel cell in trunk, owner-fabricated 21-point rollcage, engine set back 5 inches, bodywork by Jeff Dellamater, Dupont Brandywine paint by Fred White Performance: 11.80 at 121 mph, 1 g on the skidpad, top speed of 165 mph Crew: Mary Kerr, kids Courtney and CJ, Jeff Dellamater, Mike Close, Jack and Kathy Kerr, Bob Thrash, and Pat Glenn |
||||||
|
Första generationens Camaro framkallar alltid ett svårtämjt habegär. Fast de ska ha American Racing-fälgar.
|
||||||
Du kan ju montera det på den när du köpt den... |
||||||
|
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
|
Uja...det enda jag inte gillar på den karossen är ankstjärten...plockar man bort den är det nästan fulländat.
Mycket trevlig bil! /J |
||||||
sitter ett fiskögeobjektiv på kameran... den lutar inte alls så knasigt i verkligheten... |
||||||
Det är ju ankstjärten som är pricken över l, precis som på de äldre 911 (modellbeteckningsminnet sviker här för ytterliggare exakthet..).
Snyggare jänkebil än denna modell varken har eller kommer att byggas är min åsikt.. och de som inte hålle med har givetvis fel i min perfekta värld.
/ Daniel
_________________ Mvh / Daniel Ene |
||||||
|
Du är helt ute och cyklar, det finns betydligt hårdare/vackrare jänkejärn.
Challenger, 'cuda, diverse fastbackmussar...eller rent av en Galaxie 500 med kompressor och extra allt (drömmer fortfarande om det svarta monstret man åkte en sväng i på PowerMeet förra året). Ankstjärten på camaron må vara korrekt, men den passar särdeles illa i linjerna - bort med den, voila'!
/J |
||||||
|
|
||||||
En vacker dag kommer du förstå hur världen kom till, vad arv och "pedigree" betyder. Och då ska vi sitta på min veranda, dricka portvin och ojja oss om de otäcka ungdomarna som inte förstår bättre. Snart är du där Anders, snart... Jag sparar mitt bästa portvin.
_________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||||
<- 7-11
<- Jeppsson
Spara ett par flaskor, jag dricker gärna! |
||||||
Du menar att du fortfarande skruvar på den där pallbocksracern när du är gammal och gaggig
Förövrigt är Camaro 68 min favvojänkare! Helläcker bil! _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
|
Re: Svängjänk... camaro 68
kolla däcken och tänk på däckbredden.... Hoosier och bautabreda...
|
||||||
|
Tjena...
Ja jag tycker osså om -68 Camaro Här är en bild på min Cabbe... 327cui typ 180 HK...... ser tuffare ut änn den är tyvärr
OBS ingen ankstjärt vinge på
Robin _________________ Tycker det e skitkul & sladda // Robin Englund
|
||||||
![]() |
Bilder o videos
Svängjänk... camaro 68
|
3906 besök totalt |