Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Smidig vinglösning
1719 besök totalt
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1168


Trådstartare
Smidig vinglösning

Vingen passar verkligen in på bilen, undrar om Dan Mobility säljer detta kitet fortfarande? .

Undrar hur bra det egentligen fungerade. Bilden ska tydligen vara från Nüburgring 1956, så det kan ju anses vara ganska tidigt!



Den var tydligen på Monza också, men då blev bilen diskvalificerad

http://www.europa24fps.com/wings.html

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Herr V
Lund
Här sen Nov 2005
Inlägg: 193



fanns det vingar innan 1968?!?!?!

ger ju skydd mot regn när man står still iaf thumbs up

_________________
Eric Bolin
Citera
Henrik J
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 441



Ja det är ett rejält regn och sol skydd! Kanske något som dagens F1 team bör fundera på att ha när de står uppställda för start i Spa's ösregn eller i Bahrains sol!

Men bilden måste vara den schweiziske ingenjörens Michael May's vingexperiment på deras Porsche 550 Spyder. Verkade iallafall fungera någorlunda bra då chefen för Porsches fabriksteam (Hüschke von Hanstein) la in en protest (tror man skyllde på fara för andra eller skymd sikt för bakomvarande eller dylikt) såfort den hade kört några kvalrundor på Nürburgring 1956

_________________
Henrik Johannisson
BMW 323i E30
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 11062



Tyvärr är det inte bara höfläktar som drabbas av sådana osmakliga tilltag, utan även ädlare vagnar.


_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1168


Trådstartare
DJ skrev:
Tyvärr är det inte bara höfläktar som drabbas av sådana osmakliga tilltag, utan även ädlare vagnar.



Fy tusan, kan det där ha förbättrat bilens framfart, egentligen. Fruktansvärt. Och resten av bilen ser ju också ut som ett seriöst bygge...

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1168


Trådstartare
Henrik J skrev:
Ja det är ett rejält regn och sol skydd! Kanske något som dagens F1 team bör fundera på att ha när de står uppställda för start i Spa's ösregn eller i Bahrains sol!

Men bilden måste vara den schweiziske ingenjörens Michael May's vingexperiment på deras Porsche 550 Spyder. Verkade iallafall fungera någorlunda bra då chefen för Porsches fabriksteam (Hüschke von Hanstein) la in en protest (tror man skyllde på fara för andra eller skymd sikt för bakomvarande eller dylikt) såfort den hade kört några kvalrundor på Nürburgring 1956


Imponerande.

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2394



Max skrev:
DJ skrev:
Tyvärr är det inte bara höfläktar som drabbas av sådana osmakliga tilltag, utan även ädlare vagnar.



Fy tusan, kan det där ha förbättrat bilens framfart, egentligen. Fruktansvärt. Och resten av bilen ser ju också ut som ett seriöst bygge...

Varför inte låta vingen verka direkt på Hjulen när man ändå gör ngt så fult

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Henrik J skrev:
.....Men bilden måste vara den schweiziske ingenjörens Michael May's vingexperiment på deras Porsche 550 Spyder. Verkade iallafall fungera någorlunda bra då chefen för Porsches fabriksteam (Hüschke von Hanstein) la in en protest (tror man skyllde på fara för andra eller skymd sikt för bakomvarande eller dylikt) såfort den hade kört några kvalrundor på Nürburgring 1956


https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=24363 (Lucka 22)

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Bilder o videos
Smidig vinglösning
1719 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande