Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Spana in denna handlarens utbud!!!!
1463 besök totalt
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Min Porsche köpte förra ägaren från detta ställe. Jag har inte varit inne och rekat förrän nu. Förra ägaren sa bara att det var en bilhandlare i södra Tyskland som var bra. Mina fantasibilder var litet ställe som var prydligt och med bilarna förhoppningsvis inomhus.

Vilken chock jag fick när jag gick in och kollade. Vilket ställe. Spana in månadens bil t.ex.

http://www.autosalon-singen.de

Daniel

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

om man råkar ha en Merca SLR (McLaren modellen, alltså) till övers så köper dom gärna! Visste inte ens att den var ute...

Med åren har man ju tröttnat alltmer på å gå i bilaffärer, men den här verkar ju skoj!

JohanR

Mantorp
Här sen Nov 2002

Re: Spana in denna handlarens utbud!!!!

Daniel Bengtsson skrev:
Förra ägaren sa bara att det var en bilhandlare i södra Tyskland som var bra.

Veckans underdrift...

Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Aaaargh !! *vill ha*
Tre st olika Porsche 911 Carrera RS 2.7 1973 att välja på.....
thumbs up thumbs up thumbs up
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Mats Karlsson skrev:
Aaaargh !! *vill ha*

över 10 st 959:or... verkar nästan mysko

Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Pär Hylander skrev:
Mats Karlsson skrev:
Aaaargh !! *vill ha*

över 10 st 959:or... verkar nästan mysko

Den här handlaren arbetar nog nästan uteslutande på kunduppdrag. Alltså utför försäljningar för kunds räkning i deras salonger. De går även att anlita för att spåra en bilmodell om man vill köpa.

Så denna handlare tror jag inte äger bilarna utan bara förmedlar dom.

Fast det är ju en imponderande samling dom fått ihop i sina hallar.

Daniel

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003

Så rätt daniel
om man tittar noga på en av koenigseggen så är det svenska skyltar

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002

OMG!! Undrar om dom delar ut haklappar till folk innan dom går in i butiken? Jag skulle ju garanterat behöva en då....

Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
cat7even skrev:
Så rätt daniel

Bilderna på den bilen ser ut att vara från Genevesalongen och inte från handlarens lokaler.

Daniel

Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Undrar om man får gå själv i bil hallen eller om det är likadant som hos Ferrari i Kinna, jag ringde dit när jag skulle till Göteborg för några år sedan och frågade om det gick bra om jag stannade till och tittade in på nervägen.
Nja, du måste avtala tid med en försäljare, svarade hon i växeln för du får inte gå själv runt och titta, men jag vet inte exakt när jag kommer sa jag, det är i så fall om du har tur och det är någon ledig när du kommer som kan följa dig runt sa hon. Nej tack sa jag, då får det va. >

Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Lennart Jarmyr skrev:
Undrar om man får gå själv i bil hallen eller om det är likadant som hos Ferrari i Kinna, jag ringde dit när jag skulle till Göteborg för några år sedan och frågade om det gick bra om jag stannade till och tittade in på nervägen.
Nja, du måste avtala tid med en försäljare, svarade hon i växeln för du får inte gå själv runt och titta, men jag vet inte exakt när jag kommer sa jag, det är i så fall om du har tur och det är någon ledig när du kommer som kan följa dig runt sa hon. Nej tack sa jag, då får det va. >

Vilket Ferrariställe i Kinna, har för mej att det finns flera ÅF för Ferrari i kinna, www.rossab.nu med Gino i spetsen är heltrevlig, när farsan ringde på en 328GTS så pratade han 2-3 via telefon från Italien, heltrevlig snubbe...

Försig kom jag på att dom inte har så jättemycke bilar att titta på, men annars antar jag att det var von braun du ringde till eller?
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003

Daniel Bengtsson skrev:
cat7even skrev:
Så rätt daniel

Bilderna på den bilen ser ut att vara från Genevesalongen och inte från handlarens lokaler.

Daniel

Rätt men om det är den bilen som de säkjer så......

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003

Johan CooperS skrev:
Lennart Jarmyr skrev:

Vilket Ferrariställe i Kinna, har för mej att det finns flera ÅF för Ferrari i kinna, www.rossab.nu med Gino i spetsen är heltrevlig, när farsan ringde på en 328GTS så pratade han 2-3 via telefon från Italien, heltrevlig snubbe...

Försig kom jag på att dom inte har så jättemycke bilar att titta på, men annars antar jag att det var von braun du ringde till eller?

Det måste vara Von Braun Cars (har för mig det heter så) som man tänker på när man snackar Ferrari och Kinna.
De säljer också Maserati och är auktoriserade återförsäljare/serviceverkstad för de två märkena.
Ganska fräcka skapelser som far förbi häromkring ibland som kommer därifrån.

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Johan CooperS skrev:

Ja, det var von Braun jag ringde, jag trodde det bara fanns en försäljare för Ferrari i Kinna.
Ross trodde jag sålde i Göteborg och servade i Kinna.

Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003

Nått för ringen-fans kanske?

http://www.auto-salon-singen.de/Veritas_RS_e.htm

Dock är just denna redan såld...

Allmänt banåkaforum
1463 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande