| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
X5 på ringen
|
1801 besök totalt |
|
X5 på ringen
Jag vet inte om den har varit uppe förut, men lite ball är den. X5 med vässad V12
http://video.google.com/videoplay?do Har aldrig förstått SUVar, men den verkar onekligen tillräckligt sportig!! _________________ Torbjörn Fagerberg
A master of going faster! |
||||
|
Var nga år sedan en av BMW:s exprimentverkstäder byggde dendär. Men lika galen fortfarande.
Motorn är från en McLaren F1 i racetrim.
Även chassit masserades duktigt för at bilen inte skulle välta allt för lätt. Vill minnas att man var nga sekunder under 8 minuter på ringen med den. |
||||
Det finns ju en film med hela varvet på 7:49 där H.J. Stuck kommenterar det hela. Jag har ett svagt minne av att han där nämner att chassit är näst intill (eller möjligvis helt) standard. Bilen är fö inte lättad och torde mao väga runt två ton (eller vad en X5 nu väger). Helt sjukt att få en sådan koloss runt ringen på en tid som matchar GT3 och CSL.
_________________ Anders Dauner |
||||
|
Standardchassi? Tror mer på Lidström. En vanlig bil är ju en katastrof på bana, X5 är säkert ännu sämre (hög vikt, hög tyngdpunkt). Alla SUVar utgör rundningsmärken när jag kör till jobbet. Alla andra bilar med iofs...
_________________ Torbjörn Fagerberg
A master of going faster! |
||||
|
Motorn var väl inte en McLaren spis?
Enligt vad jag läst så är det motorn från LM-räsern utan restriktorer (sen att det är i princip samma som McLaren maskinen är en annan sak )
Chassiet vet jag inte vad de gjorde med, men drivlinan är original och det var ett syftena med testet. _________________ J0hanC@rlström BMW i4 M50 |
||||
|
Vilket underbart ljud!!!
Inte DÅLIGT snabb han är i växlingarna (kolla 4.05 in i filmen)!! och han hinner med att koppla också! Edit: Beror de smabba växlingarna på något annat än bra förare, eller är det någon teknisk detalj som jag missat? |
||||
Det är väl inga extremt snabba växlingar, det är ju en racemotor och drivlina och då kan man ju ha väldigt lätt svänghjul. _________________ Anders Hansson |
||||
_________________ Anders Dauner |
||||
|
Ja om det är en S70/x eller S70/y under skalet gör ju stoooor skillnad Johan.
Standrad och standard i chassit. Om man byter ut mkt bussningar och monterar avstämda dämpare och fjädrar av rent racingsnitt kallar jag det modifierat... Även STCC-bilarna kallas ju numera standard och "lite ändrade".
Allt är relativt. |
||||
![]() |
Bilder o videos
X5 på ringen
|
1801 besök totalt |