Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 7819 besök totalt |
![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Jag missuppfattade dig nog lite.
![]() Du har rätt angående dina hallucinationer om upphängningen: Front axle: Independent suspension at wishbones; MP ago on shock struts; Transverse stabilizer. Rear axle: Independent suspension at semi-trailing arms; Coil springs; Telescope shock absorber; Transverse stabilizer (översatt från en tysk sida genom Babelfish - därav det skumma språket) Jag har även upptäckt att den, precis som 406 Coupé (mmm...), är designad av Pininfarina. ![]() Med fyran väger den 1220kg och med V6:an 1300kg - det är rätt så mycket ändå... Du råkar inte veta vad problemen var med V6:an? För den låter annars intressant att använda - och att få behålla en originalmotor är alltid kul. ![]() |
||||
Nu: sova. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
om en trevlig bild kan få dig att tänka om så måste jag juh göra ett försök med denna....
![]() ![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Ledsen Mats men det fungerar inte.
![]() Edit: Kanske ska berätta varför jag föll som en sten för 504:an. Därför att jag har en förkärlek för Peugeots designspråk, för att Peugeot har trevliga motorer inom företaget och för att de sällan sätter turbo/kompressor i sina motorer. Att den sedan hade rätt karossform och senare visade sig vara designad av Pininfarina gjorde ju inte saken sämre. ![]() |
||||
Klart att du skall ha en 924a
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Var det inte sportbil du ville ha? ( Inte en gång till!!!)
Länk http://www.saxby01.freeserve.co.uk/ Titta runt litegrann. Förslår att du tar en tur med mig i min Marcos vid tillfälle (du är ju i Uppsala då och då) Enkla att meka med då det mesta är standardprylar (triumph + ford) robusta 38x38x1,5 rör. Eller för den tuffe plywood. Glasfiberkaross Bra för självförtroendet höll på att bli uppraggad av snygga babes häromkvällen. Men det behövs kanske inte. Men vill di vara diskret välj annat. _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
tror att det är en volvo eller en lancia eller en lamborghini eller en ferrari Skämt åsido Betone kupe är på detta forum en alfa tidiga kupen ej gtvn ![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Såg en bil igår som gjorde att jag kom att tänka på denna tråd...
Fiat X1/9! Liten, lätt, mittmotor ![]() ![]() Hmm... det är nästan så jag blir sugen på att göra detta själv nu när jag har 50 kvm garage för mig själv ![]() _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
Krabu: Skyll dig själv... ![]() _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
Jag har ett bra objekt till dig om du är intresserad. En BMW 3,0csi -72 med lite godis på (väldigt lite godis ;-) Men ett bra objekt när man inte är ute och gör annat ;-) _________________ Varför köra nytt när det finns gammalt ![]() |
||||
Hej,
Mitt val skulle vara en Lotus Europa ( som jag redan äger, jippi). Den gör 200 kmh med 95hk renualt crossflow motor. Bilens tjänstevikt = 750 kg, den är byggd av plast = ingen rost, har ett cw på 0,29. Detta är det närmaste racerbil du kan komma på denna sida humana pengar. Trimma motorn är inga problem då uppåt 190 hk utan turbo är möjligt. Jag kan då lätt påstå att denna bil är rysligt snabb. Ett kul tips kanske! Biler på http://adolfson.se eller http://www.banks-europa.co.uk/cars/47/ ![]() _________________ Joakim Adolfson |
||||
Du menar väl 240 eller möjligtvis 260 280 n är ju ett riktigt as. tung tung tung Gick den att få utan AC? 240 finns det åtminstone en modsport variant i england som numer drar plösen över gt40 och liknande i historisk racing. _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Peugeot 504 Coupé finns kvar i bakhuvudet och inför (om det blir fler) nästa projekt så kommer jag ta en djup och lång funderare över den... ![]() Dock så blir det nog en turk-racer denna gång. ![]() (om man har två bmw's - klassas man som heltidsturk då?) ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 7819 besök totalt |