Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3200 besök totalt |
Bilder! Nya Noble M12 GTo-3R
NOBLE M12 GTo-3R A high specification refined version of the Noble M12 range that has all the attributes of the original M12 GTo but comes with a balanced mix of performance, comfort and style enhancements. It is aimed at the advanced and discerning owner who seeks even more performance and handling matched to a refined interior that features extra soundproofing and leather as standard. "A true supercar". Engine All Alloy V6 3 litres Mounted mid behind driver Four overhead camshafts Four valves per cylinder Twin Garrett Turbochargers water-cooled Advanced electronic fuel ignition and boost management Air to air intercooler Max Power 340bhp Maz Torque 340 LB/FT Gearbox 5-speed manual Brakes Specially developed by AP Racing Front - 330x30mm ventilated cross-drilled discs, 4 piston alloy calipers Dual circuit Servo assisted Steering Rack and Pinion. Power assisted Wheels tyres Wheels Front - 8.5" x 18" 3 piece alloy Rear - 10" x 18" 3 piece alloy Tyres Front 225/40 ZR 18 Rear 265/35 ZR 18 Suspension Double wishbone alloy uprights. Bilstein shock absorbers all round Chassis Steel space frame with bonded and rivetted alloy panels. Full safety rollover cage Body GRP composite with removable front and rear sections Weight 1070Kg ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
_________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
|
||||
Dessa britter... Finns det inget slut på hur många roliga bilar detta land spottar ut.. Noble, Lotus, TVR, Ultima, Ascari, Farboud, AC........
![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Du glömde McLaren, Westfield, Radical, Aston Martin, Rolls-Royce (jag tycker den är rätt rolig ![]() ![]() |
||||
Ehrm...den effekten, och det vridet i den vikten.
![]() Jag kanske har ungefär detsamma en kall söndagmorgon i Imprezan, och den väger 300 kg mer, och lider av fyrhjulsdrift. och den skäms inte för sig direkt. ![]() ![]() Undrar vad som händer om man pillar lite på laddtrycket i den maskinen? ![]() /J |
||||
|
||||
Kanske inte räknas som en supersportbil men den lär ju bjuda upp till dans i alla fall. Tycker man inte att 0-60mph på 3,9s är fort nog så finns det tydligen en modell som heter M12 GTo-3T med 400hk och 380lb/ft, något lättare med sina 1050kg. ![]() Lateral grip 1,156g, inte för att jag är så kunning men är inte det ruskigt bra? Lär inte vara så värst mycket turbolag med t25:or, giftig i superstage eller vad tror ni? ![]() |
||||
Marcos som nu har släppt en version med v8 sen är det infiniti,jensen ..... + alla kit tillverkare. De är galna. Världens roligaste bilar och sedan ett av de vägnät som är mest belastade _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
För M12 GTo-3T 2,63kg per HK och 2,04kg per Nm (400hk, 515Nm, 1050kg) ![]() Finns en hel del info, bilder och filmer på http://www.gto3.com Själv blev jag helt sjuk när jag kikade (och lyssnade) på filmklippet "Bedford Track Day Lap". Fick nämligen en så otrolig längtan att få ut min egen turbobil ur garaget när jag hörde M12:ans pysande och tjattrande turbomotor. Kanske helt normalt då man haft bilen avställd dom senaste 8 månaderna och med endast 2veckor kvar till man rullar ut den? Eller bör man söka hjälp? ![]() ![]() |
||||
Här i Linköping har vi ju agenten för Radical. Nu har dom lånat hem en gatreggad variant oxå... Klart trevlig kund på amcken måste jag säga. Folk gnuggar sig i ögonen, skakar på huvudet och sedan brukar dom fråga "Vet du vad detdär är?" Så berättar man och det blir vääääldigt tyst... Sen ler dom och undrar om det är lagligt verkligen. ![]() Måste nog ge mig ut dit för en demoresa... ![]() |
||||
Det är väl det som tidigare i alla fall varit problemet med Noble, 8 månader i garage (reperationer) och 2 veckors körning ![]() |
||||
|
||||
oh fyfan va gött ljud i den där bilen ![]() ![]() ![]() ![]() Den verkar ju gå "Hyffsat" bra oxå ! Den hoppar ju helt klart upp på min att äga innan jag dör lista ![]() ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
Titta på bilden på den Noble som Andreas postade.
Bara jag som tycker att aerodynamiken vid främre skärmkantens nedre del ser helt fel ut? Där borde man väll försöka få luften att gå mjukare uppåt istället för att ha en "brutal" där skärmbreddaren och frontspoilern möts... |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3200 besök totalt |