Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2003-06-07/08 Bug Run | 5652 besök totalt |
Även jag fick tillfälle att lufta mig lite på banan fast det var med en dieseljeep på 402m.... men det var rätt kul det med.... 15.1 med 140.4 i sluthastighet.... inte så illa pinkat för en dieselsuvv Åsså träffa man ju många trevliga Gti-nissar |
||
Det var kul som vanligt på BugRun. Mååånga trevliga VW:s.
Lördagen var fylld med banköra, tyvär så tyckte jag att de släppte ut alldeles för många bilar första passet. Inte så kul att ligga i inbromsning efter långa rakan och ha 5-6 bilar alldeles inpå, eller för den delen i ingången till chikanen. Tyvärr så var det bara ett körpass på söndagen, borde gå att klämma in ett till i allafall så man slipper den värsta kör-abstinensen. Kan bara hålla med föregående att man träffade en massa trevligt GTI-folk! btw, Fredrik: Så var det jag som var framme och hälsa på dig ihop med Nisse. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Jag hade skoj jag också trots en drivknut som gav upp efter 10 varv.
Fast fram tills dess så funkade bilen klockrent och den återfunna motoreffekten gjorde mig nöjd! Alltid kul att träffa massa folk och byta några ord! _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Jag trodde strippen var asfalterad Fredrik http://213.184.217.124/bugrun/bugrun03-235.html _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Du ser SUVV är den ultimata biltypen Enda bilen som vågade och klarade allt.... bankörning... (och Joki gasa inte så dåligt med den heller ) Strippkörning (fanns ju inte en Golf1 som hade en chans ) och terrängkörning.... (var var alla andra då ) |
||
Först nu slår det mig att 15,1 är...fort! Eller i alla fall lika fort som jag åkt med Kadetten i sugmotorversion, Vad var det för Diesel du körde? Modell/hk/vikt? _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
Jo den petade på rätt bra... Och lite till går nog att sänka tiden lite till om man är mer brutal med automatlådan..... jag höll på bromsen och varvade bara 2000varv innan jag släppte.... medan joki hade provat med 4000 varv och det funka bra..... Bilen var iaf en VW Tuareg (Suv) med 5 liter V10 Turbodiesel på 330 Hk och den väger någonstans runt 2500 Kg.... Vart klart impad av bilen och kan klart tänka mig en sådan istället för Cheerokeen som jag åker idag i. |
||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Ingen aning men många.... förresten såg att Motorn vart röstad till nr2 efter Mazdawankeln som någon annan tråd här skrev... i den där internationella omröstningen i år ....(fast jag kommer inte ihåg var)..... klart potent iaf... |
||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
-Vilken tur att jag har en Golf 2 då! Fast varför skall man köra rakt fram? VW-teknikerna satte en ratt i min bil när dom konstruerade den och den är ganska skoj att använda. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Jag håller med "Nisse"!! Det är roligare att använda ratten
Även om man själv har en "yngre" version utav Touragen, så tycker jag att det är mycket roligare när det står en massa röda koner på banan Men å andra sidan, är det ingen som har slagit mig på 201........ännu .....decimeter asså!!!?? _________________ Jan Axelsson. |
||
Hmm, gör awd:n verkligen så mycket ändå upp till 20 meter? Hade ju gissat på att en vass fwd golf skulle vara ikapp på en billängd eller två. Jag trodde Countryn var "riktigt" slö , typ sur 100 hk motorn eller så med alldeles för många kg attt flytta på? _________________ Pär Hylander |
||
Eftersnack 2003-06-07/08 Bug Run | 5652 besök totalt |