Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2567 besök totalt |
F1 Montreal
Var det nån som trodde att Ralf skulle sätta in en attack på storebrorsan? Inte jag i alla fall... > ![]() Williams får nog skaffa ny leverantör av backspeglar... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re: F1 Montreal
Inte jag heller. Ralf = Candyass. Att få höra MS säga obviously och honestly ett antal ggr. på p.-konf. var inte heller någon höjdare. Starkt av Kimi att komma upp genom fältet! Någon som vet varför han fick starta sist? "Kommentatorerna" ![]() Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Jag fattade det som att han körde av i första kurvan på kvalificeringsvarvet.....?
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
Tycker nog det börjar märkas att den gamla maccan har gjort sitt. Det var ju också ganska uppenbart att Michelins övertag denna tävling var större än vanligt. Alla var ju snabbare än Ferrari( Bridgestone), Williams, Renault, McLaren( ett år gammal). Så jag är väldigt road av att se de andras oförmåga att köra förbi trots att dom var från och till en sekund snabbare än Ferrari.
FORZA Ferrari ( tycka vad man vill om Schumacher men han lekte ju med dom andra igår) ![]() _________________ Joakim Adolfson |
||||||
Såg inte presskonferensen men jag sätter en 100:ing på att montoya sa "you know..." minst 10 ggr. Nån som sätter emot? Det där har vi väl ältat förut ![]() ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||
Helt korrekt. Kimi körde av i någon kurva och valde att inte fullfölja varvet och körde således direkt in i depå. Och det innebär att han var tvungen att starta sist. Man kan anta (farligt farligt, men härligt härligt ![]() Dessvärre såg jag inte racet, och jag är mycket tacksam för att slippa bladdret från Schumi den äldre. Som sagt man må tycka vad man vill, men inte tyckar jag att han är så särskilt bra - se bara inledningen på säsongen då han dribblade bort sig... men men bäst matrial vinner eller något i den stilen. _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||||
Inte så bra???
68 segrar 999 poäng ca 50 + poles förmodligen lika många snabbaste varv. Kan nog förstå att det kan vara lite segt att säga att det var lika roligt att vinna varje gång men kom igen, inte så bra??? iallafall mer karismatiskt än Kimi. om man samlar allas övriga poäng, segrar etc kanske dom når upp till hälften. Tycker det är lite tröttsamt att man i detta land måste hålla på icke hjältar, något med jantelagen kanske???? Jovisst Kimi är duktig och Alonso blir säkert världsmästare om något år men vi är knappast där än. Hade segrar premierats som dom gjordes tidigare år skulle inte poängställningen se lika rolig ut som den gör idag. Kimi skulle knappast ligga tvåa med endast ett par poäng eftersläp. För mig finns det bara två ( kanske tre)riktiga Formel 1 team någonsin. Dvs team som byggde/bygger sportbilar enbart för att finansiera sin tävlingsverksamhet. Dessa är: 1. Ferrari 2. Lotus 3. ( Mclaren) Resten av gridden bygger ju mest riskokare och limosiner, inte riktigt den F1 koppling som man skulle vilja se... ![]() PS hoppas ingen tar illa upp..... Opps vad tråden blev urflippad ![]() _________________ Joakim Adolfson |
||||||
Montoya sa inte så mycket, men åtta "you know" blev det nog... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Jo, jag tog illa upp så inih-vete! ![]() Skall vi isf låta Ferrari o McLaren göra upp sinsimellan med Lotusgänget som Pit Crew? Det vore inte så kul med bara fyra bilar på banan..... ![]() Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Har Williams också nån ny kärra på gång nu när Ferrari och Mclaren kommer med sina? Hörde nånstans att det håller/höll på att skära sig rejält mellan Williams och BMW p.g.a. att BMW snokade för mycke i Williams teknik istället för att leverara motorer?
|
||||||
Det skulle jag också göra om jag var BMW-anställd ![]() Näh, skämt åsido. Marknadsföringen i F1 är väl en sida av myntet, teknikutvecklingen är väl den andra - är inte just poängen att tillverkaren får "snoka"/ta del av/lära sig tekniken som används? _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
BMW tycker väl att det verkar fånigt att göra en bra maskin till ett chassie som inte håller måttet. På banor av karaktären raksträcka-tvär kurva-raksträcka funkar det väl, men lyckligtvis ser inte alla banor ut så.
Jag såg bara första delen av loppet och jag var den enda i cafeterian som applåderade när M.S. kom ut från depån framför lillebror. Resten av folket satt och väntade på ett flyg till England så de kanske hade andra favoriter än jag... ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Patrick Head tror också att Ralf kunde ha passerat storebror:
http://www.autosport.com/newsitem.as _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
I så fall är det väl ännu mer racing med stall som Williams som enbart sysslar med racing? Vad det gäller popularitet så var har du fått det ifrån? Jag är tämligen övertygad om att det i Sverige överlägset populäraste F1-stallet är Ferrari. Har även för mig Schumi blev populäraste förare i Sverige i nån webbomröstning som F1 Racing hade för några år sedan. Visserligen lite opålitliga resultat för jag kommer ihåg att Häkkinen var populärare än Schumi i Tyskland, vilket inte verkar så troligt, även om Häkkinen konstigt nog var väldigt populär i Tyskland. Så bara för att vi inte alla hejar på den med bäst statistik och den som "alla andra" hejar på, behöver ju inte det ha något med Jante att göra... Jantelagen verkar för övrigt inte riktigt gälla när det kommer till sportstjärnor, utan där hålls det gärna på den som vinner. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
|
||||||
Apropå ingenting så såg jag att D.C. uttalat att han gärna hjälper Kimi till titeln om hans egna chanser ryker. Tyvärr är ju det nya poängsystemet till för folk som ligger och fiskör och inte för de som satsar så det lär ju dröja innan D.C. inser att hans karriär är över. Inte får väl han nytt kontrakt till nästa år?
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Fick han förnyat kontrakt efter -99 så är inget omöjligt... Köra så hårt mot den VM-ledande stallkamraten att han åker av banan i två lopp är ju ingen riktig höjdare, plus medioker insats i övrigt.
Men jag vet inte om det finns några direkt uppenbart bättre alternativ, som inte är upptagna som Montoya och Alonso. Ville möjligen, om har får gnistan tillbaks. Men han lär knappast vilja göra i närheten av DC:s sponsoruppdrag, även om han sagt sig kunna köra på ett helt prestationslönebaserat kontrakt. Heidfelt kanske, men är han verkligen en större vinnare än DC? Möjligen populär hos Mercedes. Fisi tror jag inte på, det räcker inte att vara snabb nån gång lite då och då. Wurz? Tveksamt. Men nog borde det vara bättre att chansa med Heidfelt än att fortsätta med DC ännu några år, det kan ju iallafall bli bättre. Annars tycker jag att Wirdheim vore passande. ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Sätt Villenueve i DCs stol. Han försöker nog vinna åtminstone och siktar inte in sig på att bara ta poäng. Till och med Toyota tar ju poäng så det är ju inget att vara glad över...
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Jag tänker inte sälla mej till det allmänna min favoritförare/stall är bäst och dom andra hör inte ens hemma på hyrgokartbanan, utan konstaterar att det återigen var ett bra lopp, fyra bilar tätt på varann över mållinjen! okej, det fegades med omkörningar på sina håll, men det är ju inget nytt i F1.
Vem borde ersätta DC i McLaren? Jag röstar på Wilson, men då måste dom bygga om bilen (han är ju normallång), och det lär ju inte hända ![]() JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2567 besök totalt |