Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ginetta G20 -06
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
1 besök senaste veckan (48526 totalt)
Kenlad
Södra Sandby
Här sen Jun 2005
Inlägg: 402



Daniel Ahlin skrev:


Det syns inte på bilden men bilen låter brum brum.
När jag fick till tändningen så den inte stod 180grader fel så var starten helt odramatisk.

Nu är det bara att riva isär hela bilen eftersom kopplingen läcker, men av någon konstig anledning har jag motivation till att riva ur allt för 100e gången.



Grattis det är en härlig känsla att starat första gången

Tråkigt att du meste rivia ur kopplingen igen

//Kenneth

_________________
Kenneth Lundblad

Westfield SEiW
Mini Jem GT
Citera
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004
Inlägg: 558


Trådstartare
Ligger backen på Sierra lådorna till vänster om 1an?

Jag lyckas inte få i min back. Tror att det gick förut innan jag hälde olja i lådan.

_________________
Daniel Ahlin
Bygger Ginetta G20 (seven med skal)
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13342

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Daniel Ahlin skrev:
Ligger backen på Sierra lådorna till vänster om 1an?

Jag lyckas inte få i min back. Tror att det gick förut innan jag hälde olja i lådan.

På typ-9 lådan, japp... Till vänster om ettan. Man får trycka ner spaken lite original...
På MT75... Hur är det? Kommer inte ihåg...

_________________

Rice and shine
Citera
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004
Inlägg: 558


Trådstartare
Man kanske kan montera locket fel. Eftersom det är lite platsbrist där man normalt häller i oljan så skuvade jag av locket och hälde oljan rakt ner.

_________________
Daniel Ahlin
Bygger Ginetta G20 (seven med skal)
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Lars Falk skrev:
Daniel Ahlin skrev:
Ligger backen på Sierra lådorna till vänster om 1an?

Jag lyckas inte få i min back. Tror att det gick förut innan jag hälde olja i lådan.

På typ-9 lådan, japp... Till vänster om ettan. Man får trycka ner spaken lite original...
På MT75... Hur är det? Kommer inte ihåg...

MT75an har en "ring" under knoppen som man måste lyfta när man ska ha i backen. Tror att den ligger där moderna bilar har 6an men är inte säker...

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004
Inlägg: 558


Trådstartare
Jag har typ-9 lådan. Det finns inga ringar och spaken går inte att röra upp/ner utan bara fram/bak vänster/höger.

_________________
Daniel Ahlin
Bygger Ginetta G20 (seven med skal)
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5869



Jo...nog kan man vända locket fel, har jag för mig. Det finns i alla fall en "styrklack" i locket som säkert kan krocka med växelföraren annars.

/Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



Jag har ingen mekanism på min Typ 9 att man trycker neråt för att få i backen. Däremot måste jag dra liksom lite bakåt innan uppåt bredvid ettan för att få i den, typ så här:


R   1    3   5
|   |    |   |
|  ---------
|/  |    |
    2    4

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5851



Lars Falk skrev:
På MT75... Hur är det? Kommer inte ihåg...

Höger bakåt är det då på min....

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004
Inlägg: 558


Trådstartare
Backen är funnen.
Jag öppnade locket och joxade runt lite med växelspaken, helt plötsligt gick det att få i backen.

Falk har rätt, det går att trycka ner spaken.


Hittade en Mic
http://1-1-1-43a.lk.lk.bostream.se/pub/Daniel/Ginetta.mp3

_________________
Daniel Ahlin
Bygger Ginetta G20 (seven med skal)
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3882



Hallå!

Hur gick det i tisdags? För mig var det bara jobb...

/M

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004
Inlägg: 558


Trådstartare
Det gick bra. Jag körde en liten provtur, ut på vägen och vände sen åkte jag ett varv på parkeringen.
http://1-1-1-43a.lk.lk.bostream.se/pub/Daniel/Ginetta/mvi_2939.divx

_________________
Daniel Ahlin
Bygger Ginetta G20 (seven med skal)
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



Gratulerar, ser bra ut det där. thumbs up

It's been a long time coming! Jag minns medan jag höll på att bygga min bil vi stod på vallen vid slutet på rakan på Mantorp och tittade på slalomtävlingen när du sa att du skulle bygga dig en Ginetta. Det måste ha varit sommaren 2003...tre år sen. Attans att tiden går så fort!

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004
Inlägg: 558


Trådstartare
Tiden går fort när man har roligt

Jag började bygga Juli 2004, första året var det bara prat om att jag skulle bygga.

_________________
Daniel Ahlin
Bygger Ginetta G20 (seven med skal)
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Men hallå!

Nu tror jag ju tom jag vet vart du huserar...och dit tar jag mig på 10min i långsam gångtakt.
varflr har jag inte gjort ngt garagebesök för?

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19063



Andreas Lidström skrev:
Men hallå!

Nu tror jag ju tom jag vet vart du huserar...och dit tar jag mig på 10min i långsam gångtakt.
varflr har jag inte gjort ngt garagebesök för?


Persona non Grata?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004
Inlägg: 558


Trådstartare
Andreas Lidström skrev:
Men hallå!

Nu tror jag ju tom jag vet vart du huserar...och dit tar jag mig på 10min i långsam gångtakt.
varflr har jag inte gjort ngt garagebesök för?


Jaha, där ser man. Jag hade ingen aning om att du bor så nära. Du är välkommen att titta förbi när du vill.

_________________
Daniel Ahlin
Bygger Ginetta G20 (seven med skal)
Citera
P-son
Höör
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358



har inte sett denna tråden förren nu


ser mycket bar ut !!

bara en liten grej jag reagerar på !

avlustet på avgaset slutar med avgassprut lite väl nära höger bakdäck väl
kommer inet detta däck att bli lite väl varmt tror du ??

eller det skall dras om igen kanske ??

bara en tanke som slog mig direkt när jag såg bilden.
men vinkeln kanske luras med

keep it up !!

_________________
Andreas Persson

Brukar: Hyundai IONIQ EV
Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...)
Citera
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004
Inlägg: 558


Trådstartare
Kröken var en chansning när jag köpte röret, just nu skickas avgaserna ut på däcket så det är inte riktigt bra ännu.
Med en 90graders böj så kommer avgaserna att skickas ut utanför däcket. Att röret sitter nära däcket ska inte vara någon fara, det fungerar bra på flera andra bilar.

_________________
Daniel Ahlin
Bygger Ginetta G20 (seven med skal)
Citera
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004
Inlägg: 558


Trådstartare
Bakre delen av karossen är provmonterad. Det gick förvånadsvärt smidigt tills jag skulle montera grenröret.

Grenröret får plats under karossen men det är omöjligt att montera.

_________________
Daniel Ahlin
Bygger Ginetta G20 (seven med skal)
Citera
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004
Inlägg: 558


Trådstartare
Nu vet jag hur grenrörsproblemet ska lösas, ursäkta PipeArs för att jag sågar i konstverket.


Antingen har jag byggt väldigt lätt eller så har engelsmännen en konstig uppfattning om hur hög en sportbil ska vara.

Det kanske är dags att sätta sig in i fjäderkonstater och fulings beräkningsdokument.

_________________
Daniel Ahlin
Bygger Ginetta G20 (seven med skal)
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ginetta G20 -06
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
1 besök senaste veckan (48526 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande