Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (48526 totalt) |
Grattis det är en härlig känsla att starat första gången ![]() ![]() ![]() Tråkigt att du meste rivia ur kopplingen igen ![]() //Kenneth _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
På typ-9 lådan, japp... Till vänster om ettan. Man får trycka ner spaken lite original... På MT75... Hur är det? Kommer inte ihåg... ![]() |
||||
Man kanske kan montera locket fel. Eftersom det är lite platsbrist där man normalt häller i oljan så skuvade jag av locket och hälde oljan rakt ner.
_________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||||
MT75an har en "ring" under knoppen som man måste lyfta när man ska ha i backen. Tror att den ligger där moderna bilar har 6an men är inte säker... _________________ /Kristian Elisson |
||||
Jo...nog kan man vända locket fel, har jag för mig. Det finns i alla fall en "styrklack" i locket som säkert kan krocka med växelföraren annars.
/Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Jag har ingen mekanism på min Typ 9 att man trycker neråt för att få i backen. Däremot måste jag dra liksom lite bakåt innan uppåt bredvid ettan för att få i den, typ så här:
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Backen är funnen.
Jag öppnade locket och joxade runt lite med växelspaken, helt plötsligt gick det att få i backen. Falk har rätt, det går att trycka ner spaken. Hittade en Mic http://1-1-1-43a.lk.lk.bostream.se/p _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||||
Det gick bra. Jag körde en liten provtur, ut på vägen och vände sen åkte jag ett varv på parkeringen.
http://1-1-1-43a.lk.lk.bostream.se/p _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||||
Gratulerar, ser bra ut det där.
![]() It's been a long time coming! Jag minns medan jag höll på att bygga min bil vi stod på vallen vid slutet på rakan på Mantorp och tittade på slalomtävlingen när du sa att du skulle bygga dig en Ginetta. Det måste ha varit sommaren 2003...tre år sen. Attans att tiden går så fort! ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Men hallå!
Nu tror jag ju tom jag vet vart du huserar...och dit tar jag mig på 10min i långsam gångtakt. varflr har jag inte gjort ngt garagebesök för? ![]() ![]() ![]() |
||||
Persona non Grata? ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Jaha, där ser man. Jag hade ingen aning om att du bor så nära. Du är välkommen att titta förbi när du vill. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||||
har inte sett denna tråden förren nu
![]() ser mycket bar ut !! bara en liten grej jag reagerar på ! avlustet på avgaset slutar med avgassprut lite väl nära höger bakdäck väl ![]() kommer inet detta däck att bli lite väl varmt tror du ?? eller det skall dras om igen kanske ?? bara en tanke som slog mig direkt när jag såg bilden. men vinkeln kanske luras med keep it up !! _________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||||
Kröken var en chansning när jag köpte röret, just nu skickas avgaserna ut på däcket så det är inte riktigt bra ännu.
Med en 90graders böj så kommer avgaserna att skickas ut utanför däcket. Att röret sitter nära däcket ska inte vara någon fara, det fungerar bra på flera andra bilar. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||||
Bakre delen av karossen är provmonterad. Det gick förvånadsvärt smidigt tills jag skulle montera grenröret.
Grenröret får plats under karossen men det är omöjligt att montera. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||||
Nu vet jag hur grenrörsproblemet ska lösas, ursäkta PipeArs för att jag sågar i konstverket.
![]() Antingen har jag byggt väldigt lätt eller så har engelsmännen en konstig uppfattning om hur hög en sportbil ska vara. ![]() Det kanske är dags att sätta sig in i fjäderkonstater och fulings beräkningsdokument. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (48526 totalt) |