Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 5049 besök totalt |
SLALOM på Mantorp på FREDAG?
Hur många är intresserade av att köra slalom på Mantorp på fredag? Vi har blivit erbjudna att ha hela dragstripdepån (stor!) eller hela Romkurvan för dylika övningar om vi vill (STORT TACK till SLC-Fredrik!!!!) Under hela dagen är det träning för SLC's olika klasser på banan så det kommer vara mycket att titta på osså som bonus ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
|
||||
Jag skulle kunna vara intreserad av att komma och kolla lite när andra kör och ev. prova lite själv,har inte sett hur slalom går till ens en gång, än mindre provat ...jooo sett på film föresten en gång!
![]() Hur mycket kostar det? A)(L _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
Naturligtvis intressant. Även om beläggningen är bättre på strippen än i Rom så tror jag Rom lämpar sig bättre med mindre hårda räcken för de som brukar gå yvigt i svängarna.
Är det förenat med några kostnader i annat än flaggvaktspass för SLC-träningen? _________________ /Klas Pihl |
||||
det är dragracingdepån som det gäller. inte strippen. den är nog ca 150 x 150m eller kanske t.o.m. större. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Jag har nog lite svårt att komma ifrån hela dagen. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Jag hade inte tänkt att det skulle kosta något (annat än att det är bra om man hjälper till om det behövs). Om vi får låna koner (och kanske t.o.m. tidtagningsutrustning) av ÖSK så kan vi ju lägga lite bidrag till klubben tycker jag :-)
Fredrik har (ännu) inte kommit på iden om att man ska ställa upp som SLC-flaggvakt eller nåt så det är lugnt ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Så kan det vara. Fredrik, hohoooo, vakna ;-) (trött efter hårt arbete både i karten och ljugarbänken igår? Hehe) _________________ ![]() |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Är så klart intresserad...
![]() Har tyvärr lite svårt att vara borta från jobbet hela fredagen, blir lite knepigt för mig att hinna om vi inte får åka efter 16.00. ![]() |
||||
Bäst är väl att hålla på till så sent som möjligt så folk inte måste ta ledigt hela dagen. Men det hindrar ju inte att de som kan komma tidigare får ha kul ännu längre genom att sätta igång tidigare
![]() Men det hänger på att vi hjälps åt att hålla i det (för jag ska ju tex hoppeligen köra räsbil under dagen osså...) _________________ ![]() |
||||
Jo jag är vaken.... fast lite trött vart man ![]() Närå det är inget krav på att någon måste ställa upp som flaggis eller något sådant .... däremot om det är någon som vill hjälpa till så blir vi glada och står då för bostad och mat resten av helgen..... (men då kan ni kontakta mig för mer info) Tider..... mellan 09.00 och 16.00 vet jag garanterat att vi kan hålla på .... efter det ska det vara tyst..... men mellan 16.00 och 16.45 kan då dom som åker slalomen även åka långa banan, obs det är då körning i "lugnt" tempo efter safety-car.... så inte fri fart utan mera spårvalsträning efter erfaren safety-car förare. |
||||
För våran del, Hjälm och vanliga säkerhetsbältet på..... heltäckande klädsel typ vanliga kläder fast med lång arm. Vanlig gatbil är ok. Sen om magnus har några fler ideer för slalomen vet jag inte. |
||||
Då är det faktiskt även gatbilkörning på banan även mellan 08.30 och 09.00 för dom som vill...... Ni som kommer och vill köra gatbilskörning/Slalom skicka ett mail till mig på fredrik@slc.se så vi har lite koll på hur många som kommer, speciellt om ni vill köra gatbilskörningen på banan, skriv då dit vilken bil så vi kan ha lite koll. Förresten ni får ha passagerare på gatbilskörningen om dom har hjälm på sig eftersom det inte är full fart. |
||||
Vi får hoppas på fint väder, det blir så blött annars för liggunderlaget... ![]() ![]() ![]() Snacka om schyst initiativ av Fredrik!!! ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 5049 besök totalt |