Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
SLALOM på Mantorp på FREDAG?
1, 2, 3   >>
5049 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

Hur många är intresserade av att köra slalom på Mantorp på fredag? Vi har blivit erbjudna att ha hela dragstripdepån (stor!) eller hela Romkurvan för dylika övningar om vi vill (STORT TACK till SLC-Fredrik!!!!)

Under hela dagen är det träning för SLC's olika klasser på banan så det kommer vara mycket att titta på osså som bonus thumbs up

Göteborg
Här sen Nov 2002

jo vars , vilka tider är det som gäller isf ?

Shoppingclion
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Jag är mkt intresserad.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Fredrik L skrev:

SLC-Fredrik kan nog ge exakta besked. Tyckte han sa att man inte skulle köra efter 16:00 ??

Finspång
Här sen Apr 2003

Jag skulle kunna vara intreserad av att komma och kolla lite när andra kör och ev. prova lite själv,har inte sett hur slalom går till ens en gång, än mindre provat ...jooo sett på film föresten en gång!

Hur mycket kostar det?

A)(L

Klas NSX
Yngsjö
Här sen Nov 2002

Naturligtvis intressant. Även om beläggningen är bättre på strippen än i Rom så tror jag Rom lämpar sig bättre med mindre hårda räcken för de som brukar gå yvigt i svängarna.
Är det förenat med några kostnader i annat än flaggvaktspass för SLC-träningen?

huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Klas NSX skrev:
Naturligtvis intressant. Även om beläggningen är bättre på strippen än i Rom så tror jag Rom lämpar sig bättre med mindre hårda räcken för de som brukar gå yvigt i svängarna.
Är det förenat med några kostnader i annat än flaggvaktspass för SLC-träningen?

det är dragracingdepån som det gäller. inte strippen. den är nog ca 150 x 150m eller kanske t.o.m. större.

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Fredrik L skrev:

SLC-Fredrik kan nog ge exakta besked. Tyckte han sa att man inte skulle köra efter 16:00 ??
Jag uppfattade det som att vi inte fick bullra efter 16.00, men med vanliga bilar borde det väl funka?
Jag har nog lite svårt att komma ifrån hela dagen.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag hade inte tänkt att det skulle kosta något (annat än att det är bra om man hjälper till om det behövs). Om vi får låna koner (och kanske t.o.m. tidtagningsutrustning) av ÖSK så kan vi ju lägga lite bidrag till klubben tycker jag :-)

Fredrik har (ännu) inte kommit på iden om att man ska ställa upp som SLC-flaggvakt eller nåt så det är lugnt (det är ju bara träning på fredagen iaf). Jag vet inte om han har allt folk han behöver eller om han blir jätteglad om någon tycker det är kul o stanna över helgen och hjälpa till (vi får väl veta mer när han vaknar )

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Lennart Mäkinen skrev:
Jag uppfattade det som att vi inte fick bullra efter 16.00, men med vanliga bilar borde det väl funka?
Jag har nog lite svårt att komma ifrån hela dagen.

Så kan det vara.

Fredrik, hohoooo, vakna ;-) (trött efter hårt arbete både i karten och ljugarbänken igår? Hehe)

Forshaga
Här sen Dec 2002

Jag ska dit på Lördag.........men man kanske ska åka redan på Fredagen...??

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Är så klart intresserad...
Har tyvärr lite svårt att vara borta från jobbet hela fredagen, blir lite knepigt för mig att hinna om vi inte får åka efter 16.00.

Rice and shine
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002

Woooohooooo!

Jag är till 90% på

edit: När måste man vara där? (har ju en bit att köra )

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Bäst är väl att hålla på till så sent som möjligt så folk inte måste ta ledigt hela dagen. Men det hindrar ju inte att de som kan komma tidigare får ha kul ännu längre genom att sätta igång tidigare

Men det hänger på att vi hjälps åt att hålla i det (för jag ska ju tex hoppeligen köra räsbil under dagen osså...)

Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Jag hade inte tänkt att det skulle kosta något (annat än att det är bra om man hjälper till om det behövs). Om vi får låna koner (och kanske t.o.m. tidtagningsutrustning) av ÖSK så kan vi ju lägga lite bidrag till klubben tycker jag :-)

Fredrik har (ännu) inte kommit på iden om att man ska ställa upp som SLC-flaggvakt eller nåt så det är lugnt (det är ju bara träning på fredagen iaf). Jag vet inte om han har allt folk han behöver eller om han blir jätteglad om någon tycker det är kul o stanna över helgen och hjälpa till (vi får väl veta mer när han vaknar )

Jo jag är vaken.... fast lite trött vart man

Närå det är inget krav på att någon måste ställa upp som flaggis eller något sådant .... däremot om det är någon som vill hjälpa till så blir vi glada och står då för bostad och mat resten av helgen..... (men då kan ni kontakta mig för mer info)

Tider..... mellan 09.00 och 16.00 vet jag garanterat att vi kan hålla på .... efter det ska det vara tyst..... men mellan 16.00 och 16.45 kan då dom som åker slalomen även åka långa banan, obs det är då körning i "lugnt" tempo efter safety-car.... så inte fri fart utan mera spårvalsträning efter erfaren safety-car förare.

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Vad fodras det för utrustning på bil & förare för att få vara med och köra slalom, eller konvoj körningen runt Mantorp?

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Lennart Jarmyr skrev:
Vad fodras det för utrustning på bil & förare för att få vara med och köra slalom, eller konvoj körningen runt Mantorp?

För våran del, Hjälm och vanliga säkerhetsbältet på..... heltäckande klädsel typ vanliga kläder fast med lång arm.
Vanlig gatbil är ok.

Sen om magnus har några fler ideer för slalomen vet jag inte.

Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Hej!

Är mkt intresserad av att närvara om man får komma med gatbil under inkörning... hjälper gärna till om det behövs och kan vara där från tidigt-tidigt.

mvh/Ragnar

Tjockholm
Här sen Feb 2003

GAH!!!!
Så mycket kul som händer, varför vill inte min bil fixa sig själv!!!
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Ragnar skrev:
Hej!

Är mkt intresserad av att närvara om man får komma med gatbil under inkörning... hjälper gärna till om det behövs och kan vara där från tidigt-tidigt.

mvh/Ragnar

Då är det faktiskt även gatbilkörning på banan även mellan 08.30 och 09.00 för dom som vill......

Ni som kommer och vill köra gatbilskörning/Slalom skicka ett mail till mig på fredrik@slc.se så vi har lite koll på hur många som kommer, speciellt om ni vill köra gatbilskörningen på banan, skriv då dit vilken bil så vi kan ha lite koll.

Förresten ni får ha passagerare på gatbilskörningen om dom har hjälm på sig eftersom det inte är full fart.

Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Johan f.k.a M3E30 skrev:
Woooohooooo!

Jag är till 90% på

edit: När måste man vara där? (har ju en bit att köra )

Vi får hoppas på fint väder, det blir så blött annars för liggunderlaget...

Snacka om schyst initiativ av Fredrik!!! thumbs up

Allmänt banåkaforum
1, 2, 3   >>
5049 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande