Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1089 besök totalt |
Ska jag verkligen göra en framvagns inställning?
När jag monterar sänkfjädrar fram? För jag vill ha mer chamber fram än vad den har som standard.. Visst, om toe in ändras blir det ju inte bra.. Men verkstaden var liksom "osäkra" om man kan justera chamber så då kanske det är lika bra att låta det vara som det är. Eller vad tycker ni? PS. dom ville ha 750:- för en framvagnsinställning. _________________ Mathias Lövdblad |
||||||
En lite amatörmässig gissning (dvs från mig) är att du ska göra det, för att få toe-in/toe-out ställd som du vill ha den helt enkelt.
Jag lämnar in min på Euromaster, snabba, billiga (550:- för 4-hjulsmätning och framvagnsinställning)... Då får du allt på protokoll och får välja hur du vill ha det ställt. Så gör en inställning så att den inte drar snett etc. _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Re: Ska jag verkligen göra en framvagns inställning?
Det är väldigt liten justermån på cambern på din RS tyvärr. Det går bara att justera toe in/ut. För att justera cambern måste man byta undre länkarmen eller byta topplagringar. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Men ändras verkligen toein/out vid en sänkning? _________________ Mathias Lövdblad |
||||||
Så fort man skruvar loss något så har vinklarna en tendens att ändra sig.... ![]() Men strunta i och justera och var observant på om det sliter snett på däcken. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Ja, den ändras. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
Så gjorde jag. Det slet aldrig snett vilket säkert bara var tur men ändå, det sparade lite slantar. ![]() Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
om det är McPherson...som på Imprezan då....och styrstaget inte följer samma radie som bärarmen vid in/utfjädring - så blir staget längre/kortare relativt sett ifrån den yttre fästpunkten vid spindeln.
Elementärt. ![]() Det kallas "bumpsteer" och används för att skapa en säker bil som understyr när den pressas. /J |
||||||
och JA - gör en ordentlig hjulinställning på bilen, det är väl spenderade slantar.
/J |
||||||
Kanske, skulle skrivit mer utförligt, men Jerry har svarat på varför. ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1089 besök totalt |