Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Välja fjädrar och dämpare till mercan
821 besök totalt
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Trådstartare

Måste skaffa vettig väghållning till mercan till våren, vill ha något annat än de vanliga sportdämpare och fjädrar som finns från tex H&R. Pratade med ett team i VLN som tävlar med en Mb 190 2.5, likadan som min, och han tyckte jag skulle kontakta H&Rs motorsportavdelning då dom har flertalet olika sättningar för olika banor samt en mängd olika fjädrar som aldrig hamnar i några kataloger. Gå över till coilover är inte intressant då det kräver för mycket ombyggnad.

Dom har dämpare anpassade för olika banor som tex ringen, GP-banor, samt att dom då även har diverse olika fjädrar beroende på krav.

Tänkte fuling skulle hjälpa mig lite så jag kan få fram lite vettiga siffror.

Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Varför inte biltemas fjädrar ? kostade mig knappt 700:- runt om till min bil och fungerar klockrent thumbs up

--VVTS--
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Göteborg
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Fick svar från H&R häromdagen och dom efterfrågade bara om vikten på min bil samt vilka däck, antar att dom redan har övrig vital information för att ta fram rätt prylar. Nu vet jag inte riktigt vilken vikt jag kommer hamna på bandagar. När den reggades vägdes den in på 1440 kg, men när det ska köras åker baksäte, reserdäck, elstolar ut. Så vikten borde hamna runt 1300-1320 kg

fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Du får gärna åter komma när du vet vad det vart för fjäderhårheter.
Jag är nyfiken.

Vad gör du med krängare/na????

821 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande