Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Eric kör Audi R8 | 1, 2 >> 8762 besök totalt |
Automobils Eric Lund har varit i Las Vegas och förlustat sig.
Läs exklusivt på webben om äventyren med Audis R8 i Nevada. www.automobil.se Direktlänk till körupplevelsen KLICKA HÄR. En teknisk analys signerad Jonas Jarlmark kommer i Automobil nr 2.07 som från den trettonde Februari finns hos en tidningsmånglare nära dig. Vad tycks om R8an? Kommentarer. |
||||||||
skiter i om den är bra eller dålig vill ha en bara för att den är så galet snygg.
men väntar gärna tills den kommer med v10:an gärna med dubbel eller quattro turbo. jobbigt är at jag får nog vänta 20 år till innan den är nere i min budget. hade suttit som en smäck på klubbens banmöte mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||||||||
Måste säga precis tvärt om... Jag tycker inte den ser klok ut. Inga proprtioner över huvudtaget... Får med andra ord hoppas den är bra, men nu när Audi äntligen har lyckats placera motorn någon annanstans än framför framhjulen så finns det ju iaf bra förutsättningar... _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||||
Det första man bör göra som ägare att att lackera den blanka skölden i samma färg som bilen, ser uh för anskrämligt ut.
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||||
Tack! Trodde jag var ensam om den uppfattningen. Men nu vågar man ju komma ut ur garderoben. Men bilen kan ju vara alldeles förträfflig på andra sätt. _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||||
Är väl så att detta är ena alternativet , det andra är svart vad jag minns. (Betydligt snyggare). _________________ Fredrik Hermansson-- Porsche 968CS-93 VW typ 1-50 |
||||||||
Dito. Jag anar mig till starten på en enorm quotebåge... _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||
Jag får lite Cayman-vibbar (som inte Eric håller med om) - att bilen inte görs för bra utan i stället bara lite bättre än de bilar som den ska konkurrera med. Vad hade hänt om den vägt 150 kilo mindre eller haft 100 hästar till. Då hade den ju vart i direkt konkurrens med Gallardo. _________________ Anders Hansson |
||||||||
För att förtydliga så menar jag att Audi utan vidare skulle kunna gjort den ännu häftigare om rejsputtar och inte marknadsfolk fått bestämma.. _________________ Anders Hansson |
||||||||
|
||||||||
Det är en rätt ball bil utseende mässigt. Även fast det är lite töntigt att döpa den till samma sak som tävlingsbilen. Mycket saker är dock rätt på bilen som aluminiumramen och motorplaceringen.
Mycket pekar dock på att den är tung (som de flesta Audis). "The R8 has a dry weight of 1560 kg" Dvs 70 kg förare och iaf 50 kg bränsle ger en "tjänstevikt" vikt på 1680 kg lågt räknat. Skulle tippa på att den blir kraftigt torkad av Porsche 911 GT3 som kostar ungefär lika mycket om jag inte är ute och cyklar. Porschen är över 150 kg lättare enligt Rsportscars. R8:a är 100kg lättare än Rs4:a som den delar mycket av tekniken av. Imponerande Att Porschen har samma däcksdimension fram och än bredare bakdäck gör inte saken lättare för Audin. Audin får nog finna sig i att konkurera med Porsche 997 Carerra 4S. Bilen lär lida av samma problem som Porsche Cayman. Konceptet är bra i grunden men den får inte konkurera prestandamässigt med storebror. I detta fallet är storebror Lamborghini Gallardo och för Porschen 911:a. Därför får inte bilen den motorn den förtjänar. Tror att många kommer att bli besvikna på prestandan. Blir väl det naturliga valet av sportbil för de som är övertygade om att Audi är världens bästa bilmärke och därmed väljer att blunda för bristerna. Dock är den tillräckligt snygg för att bara sälja på rent utseende. Ska bli intressant att läsa Jarlmarks åsikter _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||||||||
Hittade precis min tidning som legat och fryst hela dagen i brevlådan...
Teknikserie med Jarlmark - bra idé Sen har vi en "rejsakändis" som Entusiast i detta nummer: Göran Malmberg. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||
Numera är det sällan biltillverkare väljer att lansera sina bilmodeller med toppversionen. Att det är ekonomer och inte tekniker som bestämmer idag är bara att leva med. V8:an sålde slut på nån dag, så jag tror bedömningen var rätt ur ett marknadsperpektiv. Å andra sidan kryllar det inte av mittmotorbilar med V8 och 420 hk, det finns "rätt" stor plats i segmentet om man säger så. Jag gissar att Audi kommer lansera alltifrån V6 till V10 samt dieselalternativ, sedan kan man ju hoppas på en Spyder-version och en lättvikts RS-version. Men ska man in i ett nytt segment får man nog glida in så sakteligen och inte lansera allt på en gång. quattro GmbH är trots allt en ganska liten firma i sammanhanget. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||
JAg håller med om att det skall bli intressant att läsa Jarlmarks siffror.
Har sett den "live" en solig höstmorgon på Ringen, då jag smög mig fram till Hatzenbach under en av industrins dagar. Från lite håll såg den inte alls bra ut, i mitt tycke, men skulle nog vilja studera den närmre innan jag utlåter mig säkert på den punkten. Däremot har ljudteknikerna gjort ett mkt bra jobb Sjunger riktigt fint vid gaspådrag!! _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
Allmänt banåkaforum Eric kör Audi R8 | 1, 2 >> 8762 besök totalt |