Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2049 besök totalt |
_________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||||||
nästan inget alls skulle jag tro
![]() räcker det med 300' + bil ? (för en som inte har en aning) |
||||||
Vilken härlig orgie i kolfiber :woot:
Fast att ha delar av skyddsburen i kolfiber är säkert bra för bilens styvhet men är helt förkastligt ur säkerhetssynpunkt ![]() _________________ //Mattias Gripenland |
||||||
_________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||||
Varför då ?.... F1 har ju inget annat material och deras säkerhet är ju inte så dålig numera.... Handlar väl mera om att dimensionera och designa för rätt krafter. |
||||||
Gurka alltså
![]()
Undrar om det inte är som så att det enbart är sådan där tejpark som ser ut som kolfiber.... _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||||
Precis! Det handlar om designen. Kolfiber går att använda men inte som ersättning för stål rakt av. I F1 kör man inte med kolfiberrör som energiabsorbenter. Där används lådsektioner, nomex honecomb, kevlar och gud vet allt. Det fungerar utmärkt för desigenen är ampassad till materialvalet. Ett rör i kolfiber är mycket starkt och styvt. Det är dock sprött och känsligt för punktlaster och lokala deformationer. Risken är att röret går av och blir ett spjut som trycks in i kupén. Sprödheten är det största problemet. Sen tillkommer problemet att fästa rören i varandra. Dels med tillräcklig hållfasthet men även för att undvika punktlaster. Hur som hellst ser det väldigt läckert ut ![]() _________________ //Mattias Gripenland |
||||||
Den där bilden på en knapp som verkar gå att vrida på med ett uppmärkt + brevid:
http://easyfinder.atnext.com/images/ Är det nånform av boost control dvs är bilen turboladdad? _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||||
Är det inte bromsvågen då ![]() _________________ //Mattias Gripenland |
||||||
Reducering till bromsvågen. _________________ // Jani Hast |
||||||
Puh! Trodde killen byggt en riktigt seriös bil och utrustat den med nån form av pysventil till turbotrycket... Me be quiet now! ![]() ![]() _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||||
Hmmm, jag trodde jag skulle få se bilder på en ball Porsche med den rubriken. ;-)
Jag skulle vilja ha förlängt rattnav i min Civic också. Ratten sitter för långt fram i bilen. Jag tycker växelspaken ser ut att vara en förlängd originalspak. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Iofs redan avklarat ämne men de är en sug motor om du kollar på bilden över motorn ser du att de går en slang från luftburken rakt in i insuget. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||||
Kanske finns någon som har bättre koll på bilen samt rattförlängare på:
www.hondaklubben.com _________________ "Racing improves the breed" - Soichiro Honda Civic 1.6VTEC -91 SS 1.26.29 |
||||||
Är inte det här en kompressor då? ![]() och om inte, varför har de tagit en bild på eländet? ![]() Ser ju ut som en generator där nere man vet ju aldrig. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
nu är jag inte så haj på kompressorer men jag kan inte se några ledningar stora nog för luften. ![]() Sen ser de ju ut som de går en slang rakt från luftburken till insuget. Möjligen kan man ju trycksätta burken med en kompressor men det finns det väl ingen vinst med? _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||||
Redan avklarat men det är helt klart att han tjuvkikat på min bil ![]() ![]() _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||||||
Det där är väl en vattenpump överst och en generator under. Varför han har tagit bild på det.. öö. fetish kanske? ![]() _________________ Mathias Lövdblad |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2049 besök totalt |