Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Hundkoja
4943 besök totalt
Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Här följder några bilder på min fars SSK-Hundkoja. Bilens första ägare var Picko Troberg. Efter sista tävlingen ngn gång 76-77 ställdes den undan i ett garage i 15 år innan den såldes för skit och ingenting. Kommer aldrig förlåta farsgubben för detta...

Mx5 NB -99 Standard Cup
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002

Vilken läckerbit, ibland blir jag så sugen på att skaffa en koja för att ha som kul och smidig stadsracer, givetvis med breda 10"-fälgar och bur!

Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Väcker upp en gammal tråd med ngr nya bilder.

Bilen byggdes som sagt av Picko och tävlade i PR for men-teamet. Motorn var en Downtown-spis (1298cc på knappt 120hk) som ursprungligen satt i Tommy Jaegerwalls (eller hans teamkamrats) koja som beställdes från den engelska trimfirman.

Runt 1990, bilen lastad för leverans till den nya ägaren, Niklas Johansson från Anderstorp (som numer kör historisk racing med en Cooper S). Tror tanken var att bilen skulle gå i SSK men endast delar från den användes och bilen såldes vidare till Stockholmstrakten. Om ngn vet var den finns idag är jag intresserad av info. thumbs up

Mx5 NB -99 Standard Cup
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Hmm kan detta vara något kanske, se
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6037&highlight=

Gubbängen
Här sen Jun 2003

Lefors skrev:
Väcker upp en gammal tråd med ngr nya bilder.

Bilen byggdes som sagt av Picko och tävlade i PR for men-teamet. Motorn var en Downtown-spis (1298cc på knappt 120hk) som ursprungligen satt i Tommy Jaegerwalls (eller hans teamkamrats) koja som beställdes från den engelska trimfirman.

Lånar tråden lite.. Vet tyvärr ingenting om bilen, men fick de inte ut mer än >120hk ur en 1298cc -76? Kommer du ihåg mer om motorn? Webrar/SU?

Göteborg
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Daniel Ene skrev:

Lånar tråden lite.. Vet tyvärr ingenting om bilen, men fick de inte ut mer än >120hk ur en 1298cc -76? Kommer du ihåg mer om motorn? Webrar/SU?

Det satt Webrar på den, dock osäker vilka.
Motorn byggdes tidigt 70-tal, innan Longman och andra firmor hade börjat producera sina värstinggrejor, och var enkel och driftsäker i sin konstuktion. Far hade som filosofi att han tyckte det var racing skulle vara skoj. Det skulle inte kostade skjortan och han ville ha en motor som höll (hade under 5-6 säsonger inte ett motorhaveri.. thumbs up ). Vid den här tiden fanns det hundkojor med betydligt mer effekt, värst var väl Greger Petterssons taksänkta.

Mx5 NB -99 Standard Cup
Citera
Cooper Killen
Vendelsö/Stockholm
Här sen Sep 2003

fuling skrev:
Hmm kan detta vara något kanske, se
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6037&highlight=

Nej min bil e det inte då min kaross är en mk3 med innanpåliggande gångjärn till skillnad från bilen på bilderna. Kan iof vara ombyggt men det verkar inte så troligt.

KEM SuperMini (Projekt)
Lexus nx450H -24(Bruksbil)
Vw polo Tdi-13 (Bruksbil)
Citera
Daniel Ene
Gubbängen
Här sen Jun 2003

Lefors skrev:
Daniel Ene skrev:

Det satt Webrar på den, dock osäker vilka.
Motorn byggdes tidigt 70-tal, innan Longman och andra firmor hade börjat producera sina värstinggrejor, och var enkel och driftsäker i sin konstuktion. Far hade som filosofi att han tyckte det var racing skulle vara skoj. Det skulle inte kostade skjortan och han ville ha en motor som höll (hade under 5-6 säsonger inte ett motorhaveri.. thumbs up ). Vid den här tiden fanns det hundkojor med betydligt mer effekt, värst var väl Greger Petterssons taksänkta.

ok, jag uppfattade det som om det var Pickos gamla fabriksmotor som satt i och producerade de antalet hästar.. Men då är jag med igen.

Det är väl enligt din fars filosofi som racing är bäst, så länge det håller och kostar lite.. thumbs up

Hallstavik,Sverige
Här sen Jan 2009

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Edit; borttaget

Hundkoja
4943 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande